درباره استانبول سرا

چهار سال پیش یعنی اواخر سال نود و سه، از وضعیت کسب و کار، علی الخصوص مشتریان پر توقع و غیرنقدی خودم خیلی خیلی خسته شده بودم بطوری که چند بار تصمیم به تعویض شغلم گرفتم با یکی از دوستانم مشورت کردم.نظرش این بود: مشتری های خوبی انتخاب نکردم و برای ادامه کسب و کار به شهر دیگری بروم. گفتم در شهرهای دیگر هم مشتری دارم اما راضی نیستم. گفت: پس کشورت را عوض کن. این شد که گشتم و نزدیک ترین کشوری که به نظرم مطابق روحیات و سلایقم بود انتخاب کردم؛ یعنی ترکیه و شهر استانبول. تصمیم گرفتم به اتفاق خانواده بصورت تفریحی و تحقیقی یک هفته استانبول بروم. اما مشکل اصلی عدم دسترسی به اطلاعات صحیح، بروز و از همه مهمتر قابل اعتماد بود. خلاصه بعد از یک هفته تحقیقات میدانی در ترکیه و چند ماه سرچ در اینترنت بالاخره دل به دریا زدم و با راهنمایی مشاوران مختلف و خرج مبالغ فراوان و ریسک زیاد اقامت ترکیه را گرفتم. طی این چند سال اقامت در ترکیه برای کسب اطلاعات لازم هزینه های مشاوره زیادی پرداختم و یا با ریسک های چند ده میلیون تومانی همراه با استرس، تجربه کسب کردم. در همه ی این سالها، ایده ی بانک اطلاعات استانبول بعنوان مرجع اطلاعات قابل اعتماد شهر استانبول برای فارسی زبانان در ذهنم مرور می شد. چرا که بعد از ارتباط با برخی از ایرانیان مقیم استانبول، به این نتیجه رسیدم که همه ی هموطنانم، دغدغه مشابه دارند. البته وجود کانال های تلگرامی و اطلاعات مفیدشان را نمی توان انکار کرد اما دسترسی به آنها برای تازه واردی مثل چهار سال پیش من کار ساده ایی نیست. حتی با وجود عضویت در چنین شبکه های اجتماعی، پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز وقت گیر و مشکل است و از همه مهمتر نمی توان به صحت و اعتبار اطلاعات اعتماد داشت.
خلاصه اینکه استانبول سرا با هدف معرفی استانبول و فرصت های آن به فارسی زبانان راه اندازی شده است شما می توانید در این سایت به مطالب مفیدی در خصوص تحصیل، تفریح، اقامت، کسب و کار و هر گونه مطلب کاربردی دسترسی داشته باشید و از تجارب دیگران برای کاهش هزینه های زندگی، تحصیل و سفر به ترکیه استفاده کنید. همچنین می توانید کسب و کار خود را به فارسی زبان مقیم استانبول معرفی نموده و از کسب و کار دیگران در استانبول مطلغ شوید.
این وب سایت یک فضای کاربرمحور بوده و با کمک شما عزیزان اطلاعاتش بروز می شود در صورتی که اطلاعات مفیدی برای فارسی زبانان دارید ممنون می شویم آنرا با سایر دوستان به اشتراک بگذارید.

روزگارتان خوش
و
اطلاعاتتان بروز

محمد عنایتی
موسس استانبول سرا