پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

پارک جنگلی چیلینگوز استانبول 

پارک جنگلی چیلینگوز استانبول 

اگر در استانبول زندگی می کنید و می خواهید برای لحظه ای از سر و صدای شلوغی استانبول دور شوید ، یکی از آدرس های مناسب برای شما پارک طبیعت Çilingoz است . پارک طبیعی چیلینگوز واقع در منطقه Çatalca استانبول با مساحت 17.15 هکتار در خدمت مردم استانبول است. این منطقه که در سال 2011 به عنوان پارک طبیعی اعلام شد ، با داشتن ساختار مورفولوژیکی ، آب و هوای معتدل ، سهولت حمل و نقل ، آرامش و دریا تمیز ، یکی از مراکز تفریحی خوب استانبول است،با استانبول سرا همراه باشید تا پارک جنگلی Çilingoz بیشتر آشنا شوید.

پارک جنگلی چیلینگوز(çilingoz tabiat parkı) در واقع یک از پارک‌های ملی نه‌گانه منطقه بلگراد هست. این پارک زیبای ساحلی ترکیبی از جنگل و دریا و صخره است. در این مکان تلاقی دریا و جنگل، طبیعت بکر، کلبه‌های جنگلی همه باهم فضایی را به وجود آورده‌اند که می‌تواند بازدید از آن برای هرکسی یک فرصت طلایی برای چشیدن طعم واقعی آرامش باشد. در تور استانبول به‌راحتی می‌توانید در برنامه‌های خود سفر به پارک جنگلی چیلینگوز را در برنامه‌های خود قرار دهید و خاطراتی زیبا و فراموش‌نشدنی را در سواحل سفید و تمیز و جنگل‌های سرسبز آن برای خود رقم بزنید.

درباره پارک جنگلی چیلینگوز استانبول 
در سال ۲۰۱۱ سازمان محیط‌زیست و جنگل‌ها در جهت توسعه گردشگری طبیعی، جنگل‌های وسیع منطقه شمال استانبول را که به جنگل‌های بلگراد شهرت دارند را به نه پارک مستقل با امکانات موردنیاز گردشگران تقسیم نمود. این پارک‌ها، به‌عنوان پارک ملی تحت حفاظت می‌باشند و حیات‌وحش و طبیعت ان کاملاً تحت نظارت و حفاظت استانداردهای محیط زیستی و قوانین سخت‌گیرانه است.

پارک جنگلی چیلینگوز استانبول یکی از این پارک‌های زیبا است. این پارک ۱۸ هکتار وسعت دارد و مشرف‌به سواحل دریای سیاه است در این محل یک‌بند کوچک تاریخی متعلق به سال ۱۸۳۹ وجود دارد.

اکوسیستم غالب گیاهی جنگل شامل انواع درختان راش و بلوط و انواع درختان برگ سوزنی است حیات‌وحش این جنگل شامل: انواع گراز وحشی، ماهی، روباه، گوزن سرخ، جغد، انواع سنجاب، راسو و.. است.

پارک جنگلی چیلینگوز به علت مجاورت با دریا دارای مناظر بی‌نظیری است. وجود انواع تالاب‌ها و باتلاق‌ها، چشمه‌های آب، صخره‌های شنی و جوی‌هایی که از دل جنگل به سمت ساحل روان هستند بسیار زیبا و دیدنی است. قسمتی از ساحل به‌صورت تخت و از شن‌های سفید مناسب برای پیاده‌روی و بازی کودکان است. قسمتی از ساحل جنگلی ماند سکویی بلند مشرف‌به دریاست. منظره صخره‌ای از سنگ‌های لایه‌لایه که گویی به‌وسیله دریا بریده‌شده‌اند بی‌نظیر است. در تور استانبول و سفر به این منطقه زیبا عکاسی و ماهی گیری و شنا یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی است که می‌توانید در آنجا انجام دهید.

روزها شنبه و یکشنبه شلوغ‌ترین روزهایی این جنگل زیبا هستند. شنا در این قسمت از دریا بسیار هیجان‌انگیز است اما باید مراقب جریان‌های دریایی بود تا خطرآفرین نشود. تور استانبول را از سفری شهری به سفری به قلب طبیعت تبدیل کنید تا در آرامش و زیبایی در میان درختان راش مزه یک پیک‌نیک بی‌دغدغه را تجربه کنید. وجود امکانات مناسب، زیبایی‌های بی‌نظیر طبیعت امکان یک تفریح خوب را در این جنگل ساحلی فراهم نموده است.

امکانات پارک جنگلی چیلینگوز استانبول 
پارک جنگلی چیلینگوز یک پارک ملی است تحت حفاظت است به علت زیبایی منحصربه‌فرد این جنگل ساحلی گردشگران زیادی به این محل می‌آیند ،مدیریت پارک جنگلی برای گردشگران امکانات رفاهی را در محل ایجاد کرده است تا مسافران بتوانند از زمان و مکان بهترین بهره‌برداری را بنمایند.

این امکانات رفاهی عبارت‌اند از:

  • پلاژ شنی مخصوص
  • سایه‌بان و صندلی ساحلی
  • امکانات ورزش‌های آبی مثل قایق و ….
  • سرویس بهداشتی
  • دوش‌های ساحلی برای کسانی که شنا می‌کنند
  • کافه‌رستوران
  • کلبه‌های جنگلی
  • نیمکت‌های جنگلی
  • جاده مخصوص دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی
  • ایستگاه اطلاعات
  • پاسگاه حفاظتی
  • سوپرمارکت و فروشگاه تجهیزات شنا و ماهی گیری
  • زمین‌بازی برای کودکان
  • مسجد
  • پارکینگ

در این مکان اجازه بر پا کردن چادر وجود دارد.

نحوه دسترسی به پارک جنگلی چیلینگوز استانبول 
در تور استانبول به‌راحتی می‌توانید به پارک جنگلی چیلینگوز دسترسی داشته باشید اگرچه این پارک در شمالی‌ترین منطقه جنگل‌های بلگراد و مشرف‌به دریای سیاه است اما وجود وسایل نقلیه مناسب و هیجان گذر از جاده‌های جنگلی رمانتیک قطعاً از سفر به پارک جنگلی چیلینگوز خوشحال خواهد کرد.

برای حمل‌ونقل با استفاده از حمل‌ونقل عمومی، می‌توانید با اتوبوس به Yalikoy بروید به سپس با تاکسی‌هایی که در این مکان مستقر هستند به پارک جنگلی چیلینگوز برسید.

اگر با خودروی شخصی به تور استانبول رفته‌اید برای سفر به پارک جنگلی پارک جنگلی چیلینگوز پیشنهاد می‌شود از گوگل مپ کمک بگیرید و با استفاده از علائم و تابلوها به پارک جنگلی برسید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی پارک جنگلی چیلینگوز استانبول 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − نه =