آخر هفته‌های استانبول کجا برویم؟

آخر هفته‌های استانبول کجا برویم؟

تعطیلات آخر هفته فرصت مناسبی برای گردش اطراف مناطق محل زندگی‌مان است. از این رو در این مقاله از استانبول سرا بر آن شدیم به معرفی مناطق دیدنی طبیعی اطراف استانبول بپردازیم، با ما همراه باشید تا آخر هفته هایی به یاد ماندنی را در کنار خانواده و دوستانتان بر جای بگذارید، خوشبختانه استانبول دارای جاهای دیدنی سرسبز و زیبای فراوانی‌ست که مردم را به خود می‌خوانند. اگر قصد سفر با تور استانبول را دارید و می‌خواهید در خلال رفتن به جاهای فرهنگی و تاریخی اوقات آرامی را هم تجربه کنید می‌توانید برای آخر هفته به این نقاط بروید.

پارک ملی یدی‌گولر(yedigöller national park)
اگر واقعا عاشق کمپینگ هستید به پارک ملی یدی‌گولر بروید. این پارک نامش را هفت دریاچه‌ای که با درختان بلوط، توسکا، کاج و شاه بلوط گرفته است. این پارک شامل بخش‌های مختلفی از جمله زیبایی‌های طبیعی فراوان، چشمه‌های گرم برای شنا و همچنین بسیاری از مسیرهای پیاده روی است و البته شما همیشه می‌توانید در یکی از دریاچه‌های آن ماهیگیری کنید. بنابراین اگر با خانواده و فرزندان در سفر هستید با رفتن به این پارک فرصت‌های متنوعی را برای وقت‌گذرانی با یکدیگر خواهید داشت. مثلا می‌توانید با فرزندان ماهیگیری کنید و از طبیعت لذت ببرید.

پارک ملی یدی‌گولر

  • فاصله پارک ملی یدی گولر تا میدان تکسیم استانبول:303 کیلومتر

پولونزکوی(Polonezköy)
روستای پولونزکوی در سال ۱۸۴۶ توسط مهاجران لهستانی که به خاطر جنگ از کشورشان فرار کرده بودند تاسیس شد. پولونزکوی یکی از مقاصد اطراف استانبول است که طبیعت فوق‌العاده زیبا و آرامی دارد. شما می‌توانید با رفتن به این روستای سرسبز و زیبا هم ازآرامش محیط لذت ببرید و هم از زیبایی‌های طبیعی آن. پولونزکوی و پارک طبیعی آن یکی از محبوب‌ترین مقاصد آخر هفته استانبولی‌ها محسوب می‌شود. شما می‌توانید در تابستان به فستیوال سالانه فرهنگ سنتی لهستان ملحق شوید و از مناظر تاریخی منطقه دیدن کنید.

پولونزکوی

  • فاصله پولونزکوی تا میدان تکسیم استانبول: 36 کیلومتر

بورسا(Bursa)
با تشکر از اتوبوس‌‌های دریایی شما خیلی راحت می‌توانید از استانبول به بورسا بروید و سفر روزانه جذابی را تجربه کنید. بورسا نه تنها برای آخر هفته‌ها بلکه به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفرهای روزانه استانبول هم محسوب می‌شود. این شهر اولین نقطه امپراطوری عثمانی بوده و از لحاظ تاریخی شهر بسیار مهمی محسوب می‌شود. به علاوه این شهر میزبان چندین مکان میراث جهانی یونسکو هم هست. شما می‌توانید در کوچه پس کوچه‌های سنتی و باریکش عبور کنید، به بازار بروید و یا در یکی از کافه‌های دنجش گوشه‌ای بنشینید.

بورسا ترکیه

  • فاصله بورسا تا میدان تکسیم استانبول: 152 کیلومتر

روستای شیله(Şile)
روستای شیله یکی دیگر از مکان‌ها برای غوطه‌ور شدن در زندگی روستایی است. این منطقه به خاطر سواحل زیبا، و همچنین زندگی شهری‌اش به شدت محبوب و شناخته است. اگر در اقامتگاه‌های دوست داشتنی با سواحل خصوصی نیستید، در خیابان‌های روستا مخصوصا ساکیلگول پرسه بزنید. این قسمت تقریبا دریاچه‌ایست پنهان که می‌توانید در اطرافش شامی دلچسب با منظره آب بخورید و در تور قایق‌سواری شرکت کنید. برای خانواده‌های دارای فرزند اینجا می‌تواند نقطه‌ای ایده‌آل و همه چیز تمام باشد.

شیله استانبول

  • فاصله شیله تا میدان تکسیم استانبول: 78 کیلومتر

ریوا(Riva)
ریوا روستایی کوچک در منطقه بیکوز و در قسمت آسیایی استانبول است که مناظر شگفت‌انگیزی از تلاقی بسفر و دریای سیاه ارائه می‌دهد. در یکی از هتل‌ها بمانید و از غذاهای فوق‌العاده خوشمزه و تازه دریایی رستوران‌ها نوش جان کنید، سپس با قایق‌سواری به سفری رودخانه‌ای در رودخانه ریوا بروید. طبیعت، زیبایی و تاریخ به راحتی در این منطقه در دسترس شما قرار دارد. قلعه باستانی ریوا یکی از نقاط مهمی است که بازدید از آن را به شدت توصیه می‌کنیم زیرا مناظر بهشتی نفسگیری را پیش روی‌تان به تصویر می‌کشد. زوج‌های جوان معمولا دوست دارند اوقات‌شان را در این منطقه بگذرانند و سلفی‌های زیبایی بگیرند.

  • فاصله ریوا تا میدان تکسیم استانبول: 48 کیلومتر

آغوا(Ağva Merkez)
“آغوا” یکی از تفرجگاه های ساکنین اطراف استانبول در فصل بهار به شمار می رود. رسوبات رودهای گوکسو و یئشیل چای در طول هزاران سال علاوه بر حاصلخیز کردن خاک های این منطقه، طبیعتی زیبا نیز آفریده است. هتل ها و رستوران هایی که در سالهای اخیر در ساحل دو رود ساخته شده آغوا را تبدیل به یک منطقه توریستی کرده اند. خصوصا در فصل های بهار و زمستان اقامت در این هتل ها در محیطی ساکت، آرامش بخش می باشد. پلاژ شنی در ساحل دریای سیاه نیز در فصل تابستان جمعیت را چند برابر می کند. گرچه شمار خانه های چوبی در آغوا چندان زیاد نیست ولی در طول مسیر شمار زیادی از آنها را خواهید دید. حتی در راه سفر به آغوا نیز احساس خواهید کرد که به دنیایی دیگر سفر می کنید.

آغوا

  • فاصله آغوا تا میدان تکسیم استانبول: 100 کیلومتر

ساپانجا(Sapanca)
ساپانجا در حدود دو ساعتی استانبول واقع شده، پناهگاهی بسیار زیبا و دیدنی‌ست که به خاطر طبیعت چشمگیر، هتل‌های مدرن و تمیز و همچنین آبگرم آن شهرت پیدا کرده است. ساحل ساپانجا تابستان‌ها با کافه‌های دوست داشتنی‌اش میزبان مردمی است که می‌خواهند اوقاتی را در طبیعت و جوی آرام بگذرانند. استان مجاور Maşukiye محل خوبی برای غرق شدن در دره‌های سبز و خوردن ماهی‌های تازه در یکی از رستوران‌های محلی است. مخصوصا اگر در سفری خانوادگی هستید اینجا به شما خوش خواهد گذشت.

ساپانجا

  • فاصله ساپانجا تا میدان تکسیم استانبول: 133 کیلومتر

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + نه =