پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

باغ ژاپنی بالتالیمانی استانبول

باغ ژاپنی بالتالیمانی استانبول

شما می‌توانید از استانبول با هواپیما به ژاپن بروید اما راه آسان‌تری هم برای بازدید از طبیعت و زیبایی ژاپن در تور استانبول این است که به باغ ژاپنی بالتالیمانی استانبول بروید و پشت درب چوبی آن ژاپن را کشف کنید!با استانبول سرا همراه شوید تا با این باغ بیشتر آشنا شوید.

باغ ژاپنی بالتالیمانی استانبول(Baltalimanı Japon Bahçesi) یک باغ بسیار بزرگ با طبیعتی رؤیایی و گیاهان ژاپنی است که در سال ۲۰۰۳ در محله ساری یر در زمینی به وسعت ۷ هزار متر مربع افتتاح شده است. این باغ دارای ساختمانی به سبک ژاپنی و گیاهان ژاپنی مانند گل کاملیا و درختان خرمالو و گیلاس می‌باشد.

باغ ژاپنی بالتالیمانی استانبول

باغ ژاپنی بالتالیمانی استانبول

ساخت باغ ژاپنی بالتالیمانی به سال ۲۰۰۰ بر می‌گردد که در این سال استانبول و شیمونوسکی شهرهای خواهر و همسان معرفی شدند و این باغ هدیه‌ای از طرف این شهر به شهر استانبول می‌باشد. اول قرار بود ۱۰۰ باغ از ۱۰۰ شهر جهان با همان سبک‌ها در استانبول ساخته شود اما بعدها این طرح تنها به ساخت یک باغ منتهی شد و آن هم باغ ژاپنی بالتالیمانی بود. این باغ در سال ۲۰۱۰ گسترش یافت و در آن یک باغ گل رز هم ساخته شد که زیبایی این باغ را چندین برابر کرد.

باغ ژاپنی بالتالیمانی استانبول

امکانات و تفریحات باغ ژاپنی بالتالیمانی استانبول

در باغ ژاپنی بالتالیمانی می‌توان از منظره‌ای عالی لذت برد! منظره‌ای تشکیل شده از گل‌های زرد، قرمز و صورتی و گل کاملیا که در کنار آن‌ها پرچمی‌های زیبا و مرداب‌هایی با گل‌های نیلوفری! که البته اگر در فصل بهار به این جا بیآیید می‌توانید شکوفه‌های گیلاس را هم در کنار آن‌ها ببینید که نفس را در سینه شما حبس خواهد کرد و هرچه بیشتر این مکان زیبا را نگاه کنید بیشتر آن را می‌ستایید.

باغ ژاپنی بالتالیمانی استانبول

باغ ژاپنی بالتالیمانی به قدری زیباست که می‌توان ساعت‌ها بدون خستگی در آن نشست. اکثر افرادی که که به این پارک می‌روند، چه از شهروندان ترکیه و چه گردشگران تور استانبول باشند، اکثراً برای قدیم زدن و پیک نیک می‌آیند و بهترین کاری هم که درون این پارک می‌توان انجام داد پیاده روی و پیک نیک است.

در کنار بازدید از باغ ژاپنی بالتالیمانی می‌توانید حالا که تا اینجا آمده‌اید از مکان‌های دیدنی استانبول که در نزدیکی این مکان است هم دیدن کنید.

باغ ژاپنی بالتالیمانی استانبول

از این مکان‌های دیدنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موزه روملی حصار
  • پارک امیرگان
  • پل فاتیح سلطان محمت

گالری تصاویر باغ ژاپنی بالتالیمانی استانبول

نحوه دسترسی به باغ ژاپنی بالتالیمانی استانبول

دسترسی به باغ ژاپنی بالتالیمانی استانبول از آنجا که این مکان در منطقه‌ای پر رفت و آمد و در کنار خیابان اصلی در محله امیرگان و ساری یر قرار دارد می‌تواند بسیار آسان و بدون دردسر صورت بگیرد.

به عنوان راهی به صرفه و راحت پیشنهاد می‌کنیم از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و مترو استفاده کنید که بهترین گزینه استفاده از اتوبوس خط ۲۲RE و پیاده شدن در ایستگاه Baltalimanı است که دقیقاً روبروی درب ورودی باغ است یا اینکه می‌توانید با قایق‌های خطی به ایستگاه بندر امیرگان بیایید و بعد از ۱۰ دقیقه پیاده روی به سمت جنوب به باغ ژاپنی بالتالیمانی دسترسی پیدا کنید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی باغ ژاپنی بالتالیمانی استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × سه =