پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

باقلوای بلبل یواسی

باقلوای بلبل یواسی

باقلوای بلبل یواسی (Bülbül yuvası)به معنای آشیانه بلبل است و یکی از مشهورترین انواع باقلوای ترکی محسوب می شود. اسم این باقلوا به دلیل ظاهر گرد و آشیانه مانندش است.به این باقلوا، باقلوای لانه بلبلی نیز گفته می شود.

اصلی ترین ماده ی باقلوای بولبول یواسی خمیرهای فیلو است که به شکل دایره درمی آورند و وسط آن ها را با مغزیجات (غالبا پسته و بادام) پر می کنند.

طرز تهیه این باقلوا تقریبا مشابه طرز تهیه باقلوای بورما است و تنها تفاوتشان در نحوه شکل دادن خمیر فیلو است. این مدل باقلوا را با مغزیجات مختلف و رنگارنگ پر می شود و با ظاهر زیبایش برای سوغاتی و هدیه دادن بسیار مناسب است.

*خمیر فیلو یکی از خمیرهای محبوب برای تهیه خوراک ‌های ترکی، یونانی و اروپای شرقی است که در تهیه انواع باقلوا، پای و شیرینی ‌ها استفاده می‌شود. خمیر فیلو که برای پختن باقلوا و شیرینی استفاده می شود نازک‌تر از خمیریست که مصرف غذایی دارد.
اشکال مختلفی از این نوع باقلوای ترکی استانبولی است و به همین علت برای تست کردن این باقلوا در کافه ها از فروشنده باقلوای بولبول یواسی بخواهید‌ چون برخی از آنها،مانند عکس بالا، با مواد باقلواهای دیگر پخته میشوند و خمیر فیلو ندارند.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

طرز تهیه کباب لقمه ترکیه ای

طرز تهیه کباب لقمه ترکیه ای لذیذ و خوش طعم

طرز تهیه کباب لقمه ترکیه ای لذیذ و خوش طعم کباب لقمه ترکیه، یکی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + پنج =