تجربه سفر لوکس به استانبول با صرف هزینه کم

تجربه سفر لوکس به استانبول با صرف هزینه کم

 
استانبول، بزرگ‌ترین و یکی از زیبا‌ترین شهر‌های کشور ترکیه است که در دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است. فرقی نمی‌کند هر زمانی از سال که باشد، این کلانشهر با استقبال بی‌نظیر گردشگران رو‌برو است.
 
بهترین زمان برای سفر به استانبول
استانبول یا قسطنطنیه بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. استانبول، تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است. تور استانبول در بین انواع تور ترکیه محبوبیت زیادی دارد. شما می‌توانید انواع تورهای استانبول را در کجارو که ما با همکاری آژانس‌های معتبر مسافرتی ارائه کرده‌ایم مشاهده کرده، و تور مورد نظر خود را به راحتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. علاوه بر این، از لحاظ تعداد گردشگران خارجی نیز سومین شهر توریستی جهان به‌شمار می‌رود.
   
 
تور استانبول ارزان
مسافران زیادی هستند که قصد سفر به ترکیه را دارند اما اخیرا به دلیل مشکلات ارزی، سفر خود را عقب انداخته‌اند زیرا با آن چیزی که برنامه‌ریزی کرده بودند، بسیار فاصله دارد. شما می‌خواستید که سفری لوکس و بی‌نقص به استانبول داشته باشید و اما برنامه شما دست‌خوش تغییرات اقتصادی شد و قطعا دیگر نتیجه دلخواه حاصل نمی‌شود.
 
“کارن فدورکو”، مالک آژانس مسافرتی Sea Song است که سفر‌های خصوصی به ترکیه را برنامه‌ریزی می‌کند. او می‌گوید: اگر خیلی سخت نگیرید، می‌توانید سفری فوق‌العاده به استانبول را تجربه کنید. خانم فدورکور، در این زمینه سابقه طولانی دارد و تا به حال توانسته سفر‌های خوبی به ترکیه را برنامه‌ریزی کند. او در این مقاله نکاتی را بر اساس تجربه چندین و چند ساله خود مطرح کرده است که به داشتن سفر لوکس اما کم هزینه شما کمک خواهد کرد.
 
۱. سفر به استانبول در طول ماه‌های کم طرفدار
 
ماه‌های آوریل، می، جولای و آگوست، اکتبر و نوامبر، زمان‌هایی هستند که مسافران کمتری به سوی استانبول راهی می‌شوند. زمانی که مسافر کمتر باشد، نرخ‌ها نیز پایین‌تر می‌آیند، مثلا نرخ هزینه اقامت در هتل‌ها در مقایسه با زمان‌های دیگر در سال حدود ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.
 
علاوه بر این استانبول همیشه با ترافیکی که دارد، مشهور است. اگر نمی‌خواهید بیشتر وقت خود را در سفر در ترافیک‌های جاده‌ای از دست بدهید، زمان مناسبی را برای رفتن انتخاب کنید. طبق گفته خانم فدورکو، ماه‌های جولای و آگوست بهترین زمان برای سفر به استانبول است زیرا اکثر مردمان محلی، در این زمان به ویلا‌های تابستانی خود رفته و شهر خالی از جمعیت و ترافیک است.
 
۲. در هتل‌های کوچک اقامت داشته باشید
 
در استانبول هتل‌های بزرگ و گران قیمت زیادی را مشاهده خواهید کرد اما پیشنهاد می‌کنیم سری هم به هتل‌های خوب و کوچک آن بزنید. هزینه اقامت در این هتل‌ها معمولا یک سوم هتل‌های پنج ستاره است اما همچنان دارای سرویس عالی هستند و بسیاری از خدمات رفاهی دیگر هتل‌های بزرگ را هم ارائه می‌دهند.
 
 
برخی از این هتل‌های کوچک در ساختمان‌های قدیمی واقع شده‌اند، مثلا خانه هتل کاراکوی (House Hotel Karakoy) یکی از آنها است. این هتل در یک ساختمان قدیمی مربوط به دوران عثمانی واقع شده که همچنان دارای طاق اولیه آن است. نرخ شبانه اقامت در این هتل قدیمی از ۱۵۰ دلار آغاز می‌شود.
 
۳. تور را برای یک روز کامل رزرو کنید
 
اگر به دنبال یک سفر به یاد‌ماندنی و خاطره‌انگیز هستید، حتما یک یا دو روز در تور‌های روزانه شرکت کنید یا راهنمای خصوص استخدام کنید تا بهتر بتوانید با جاذبه‌های گردشگری استانبول و آثار تاریخی آن آشنا شوید. نرخ استخدام راهنما برای یک روز حدود ۱۲۰ دلار است، حال چه یک روز کامل یا نصف روز خدمات ارائه دهند، تمام این پول را دریافت می‌کنند. بهتر است یا در تور‌های یک روزه شرکت کنید یا برای یک روز کامل راهنمای خصوصی استخدام کنید.
 
البته استخدام راهنمای خصوصی بهتر است زیرا بهتر می‌توانید در وقت صرفه‌جویی کنید و سریعا از مکانی به مکانی دیگر بروید. همچنین بلیط‌های ورودی را زود‌تر برای شما تهیه می‌کنند و دیگر نیازی نیست برای بازدید از یک جاذبه چندین ساعت در صف‌های طولانی وقت خود را تلف کنید.
 
۴. از فروشگاه‌های اطراف خرید کنید
 
شما نباید در رابطه با خرید در استانبول احساس گناه کنید یا خود را سر‌زنش کنید. همیشه قرار نیست هنگام خرید هزینه زیادی پرداخت کنید، می‌توانید ادویه، طلا و جواهر، سرامیک‌های دست‌ساز، لباس و … را با قیمت‌های مناسب و معقول خریداری کنید.
 
برای خرید به جای رفتن به بوتیک و مراکز خرید گران، به بازار بزرگ استانبول سری بزنید یا به بازاری که در روز‌های شنبه هر هفته در ناحیه شیشلی استانبول بر‌پا می‌شود، بروید. علاوه بر این، در خیابان استقلال استانبول (Istikal Street) در منطقه بی‌اوغلو نیز فروشگاه‌های زیادی وجود دارد که آجیل محلی، صنایع دستی و لباس را با کیفیت خوب و قیمت مناسب می‌توانید در آنها بیابید.
 
 
برای گشت و گذار بیشتر در دل استانبول می‌توانید از لیست کامل جاهای دیدنی استانبول در استانبول سرا کمک گرفته و برنامه‌ریزی خوبی برای بازدید از دیدنی های این شهر داشته باشید.
 
۵. شبیه به مردمان محلی غذا بخورید
 
در استانبول قطعا از خوردن غذا‌های خوب و خوشمزه نهایت لذت را خواهید برد. این شهر در مقایسه با شهر‌های همسایه خود نظیر ببک (Bebek)، کاراکوی، نیشانتاشی (Nisantasi)، اورتاکوی (Ortakoy) و گالاتا (Galata) از نظر دارا بودن رستوران‌های خوب و معروف چیزی کم ندارد.
 
در رستوران های استانبول غذا‌هایی را امتحان خواهید کرد که مزه آن تا ابد در خاطر‌تان خواهد ماند. بهترین کباب در استانبول، فقط ۱۵ دلار و غذا‌های دریایی تازه فقط ۳۰ دلار برای یک نفر هزینه خواهد داشت. برای یافتن بهترین رستوران در این میان، می‌توانید از مردمان محلی نیز کمک بگیرید. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که رستورانی که همیشه با استقبال زیاد مردمان محلی روبرو است، از دیگر رستوران‌ها بهتر است.

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

10 نکته مهم برای اولین سفر به استانبول

10 نکته برای کسانی که برای اولین بار به استانبول سفر می کنند! استانبول با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 1 =