تفریحات رایگان استانبول که می‌توانید در نوروز انجام دهید

تفریحات رایگان استانبول که می‌توانید در نوروز انجام دهید

استانبول بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مقصد بسیاری از گردشگران از سراسر جهان است. این شهر سنت و مدرنیته را تلفیق کرده و در نهایت، نتیجه شهری رویایی است. قاره آسیا و اروپا در استانبول به هم می‌رسند. بسیاری از افراد، هنگام محاسبه هزینه‌های سفر، هزینه‌های ورودی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری مقصد را محاسبه نمی‌کنند. در حالی که این بخش، می‌تواند یکی از پرهزینه‌ترین قسمت‌های سفر شما باشد. اکثر بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری که در استانبول وجود دارد، هزینه ورودی دریافت می‌کنند و باید این هزینه‌‌ها را نیز در تور استانبول برآورد کنید.

با این حال، استانبول با بناهای زیبای تاریخی و موزه‌های مختلف (که در روزهای مشخصی از ماه رایگان هستند)، فعالیت‌ها و تفریحات رایگان زیادی هم دارد و نیازی نیست هزینه‌ای صرف کنید. در ادامه می‌خواهیم کارها و تفریحاتی را که می‌توانید به‌صورت رایگان در تور نوروز در استانبول انجام دهید، معرفی کنیم، با استانبول سرا همراه باشید.

استانبول مدرن

یکی از مهم‌ترین قطب‌های استانبول برای تماشای هنر معاصر از هنرمندان محلی و بین‌المللی، استانبول مدرن است که طرفداران هنر حتما باید از آن بازدید کنند. باید بدانید که پنج‌شنبه‌ها ورودی این موزه رایگان است، می‌توانید کل روز را بدون پرداخت هیچ گونه هزینه‌ای، از موزه بازدید کنید. 

موزه نقاشی و مجسمه سازی

یکی از اولین موزه‌های هنرهای زیبا در ترکیه، موزه نقاشی و مجسمه‌سازی است که در سال ۱۹۳۷ توسط آتاتورک افتتاح شد. در این موزه آثار هنرمندان قرن نوزدهمی و بیستمی ترکی مثل Osman Hamdi Bey و Bedri Rahmi به‌نمایش درآمده است. بازدید از موزه هنرهای زیبای استانبول، همه روزه، به جز یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها، از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ و نیم بعدازظهر رایگان است. 

موزه پرا

موزه پرا استانبول یک موزه شخصی است که در یک ساختمان زیبای متعلق به قرن ۱۹ قرار دارد. هتل بریستول (Bristol Hotel) در این ساختمان قرار دارد. در موزه پرا نقاشی‌های شرقی، وزنه‌ها و واحدهای سنجش آناتولی و کاشی‌ها و سرامیک‌های Kutahya به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر این، در این مکان نمایشگاه‌های موقت نیز برگراز می‌شود. برخی از نمایشگاه‌های موقت قبلی متعلق به آثار چهره‌های سرشناس مثل Andy Warhol، Joan Miro، Frida Kahlo و پابلو پیکاسو بوده است. اگر می‌خواهید به‌صورت رایگان از این موزه بازدید کنید، باید جمعه‌ها از ساعت ۶ الی ۱۰ عصر به موزه پرا بروید.

Salt Galata

Salt Galata هم به خاطر معماری فوق‌العاده و هم کتابخانه و فضای نمایشگاهی‌اش، توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. Salt Galata موسسه‌ای فرهنگی است که در محل بانک عثمانی سابق قرار دارد. داخل این موسسه یک کتابخانه تحقیقاتی (رایگان)، رستوران، کافه، کتاب‌فروشی، گالری هنری (رایگان) و موزه بانک عثمانی (رایگان) وجود دارد. شما می‌توانید به‌ راحتی یک روز تمام را در این موسسه سپری کنید. 

گالری‌های هنری خیابان استقلال

گالری‌های هنری همواره رایگان هستند و فعالیت مقرون به صرفه فوق‌العاده عالی محسوب می‌شوند. بهترین گالری‌های هنری استانبول را می‌توانید در خیابان استقلال این شهر پیدا کنید که از جمله آن‌ها می‌توان به گالری هنری مشهور Misir Apartmani اشاره کرد که یک ساختمان و آپارتمان زیبا است که یک گالری متفاوت در هر طبقه دارد. از دیگر گالری‌های مشهور خیابان استقلال می‌توان از گالری Zilberman، گالریست و گالری Nev نام برد. کمی پایین‌تر از خیابان استقلال، گالری هنرهای معاصر Arter قرار دارد که نمایشگاه‌هایی که در آن برگزار می‌شود، همواره ارزش بازدید دارد. 

شرکت در تور بازدید از محله بالات (Balat)

یکی از رنگارنگ‌ترین و تاریخی‌ترین محله‌های استانبول، محله بالات است که می‌توانید یک روز کامل را بدون صرف هیچ گونه هزینه‌ای در این محله سپری کنید. در این محله به بازدید از ساختمان کالج ارتدوکس یونانی Phanar بروید و شمعی در کلیسای سنت جورج (Church of St. George) روشن کنید و از کلیسای بلغاری سنت استفن (St. Stephen Bulgarian Church) که در کنار دریا قرار دارد، دیدن کنید. محله بالات خانه‌های رنگارنگ زیادی دارد که در گذشته متعلق به خانواده‌های ارتدکس یونانی طبقه متوسط جامعه (بورژوواها) بود. 

مسجد زیرک (Zeyrek Mosque)

مسجد زیرک یکی از جاذبه‌های گردشگری تقریبا ناشناخته استانبول است. این مسجد سازه‌ای به رنگ صورتی کمرنگ دارد که در گذشته با عنوان صومعه Pantocrator شناخته می‌شد. این مسجد از دو کلیسای ارتدوکس شرقی سابق و یک کلیسای کوچک تشکیل یافته است. مسجد زیرک، بعد از مسجد ایاصوفیه، دومین ساختمان مذهبی و کلیسای بزرگ بازمانده از دوران سلطنت بیزانس‌ها است. این بنا بعد از سقوط حکومت قسطنطنیه، کاربری خود را تغییر داد و به مسجد تبدیل شد. 

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟

در ماه آوریل در استانبول چه کنیم؟ مهم نیست که چه زمانی به شهر استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یازده =