خدمات دندانپزشکی در ترکیه 

خدمات دندانپزشکی در ترکیه 

مطمئنا از میزان محبوبیت گردشگران و شمار بالای سفر به کشور ترکیه بسیار شنیده اید! اما این حجم از بازدید از این کشور تنها جنبه ی تفریحی و توریستی ندارد بلکه درصدی از این مراجعات اهداف پزشکی را دنبال می کنند. خدمات دندانپزشکی در ترکیه به دلیل کیفیت بالا و هزینه ی پایین، سالانه تعداد بسیاری از متقاضیان را از سراسر خاورمیانه و کشورهای اطراف به سوی خود می کشاند، با استانبول سرا همراه شوید تا با خدمات دنداپزشکی در ترکیه بیشتر آشنا شویم.

دندان پزشکی و اهمیت دسترسی آسان و ارزان به آن را کسانی به خوبی درک می‌کنند که دندان‌دردی نابه هنگام و ناگهانی سراغشان آمده است. اگر شما هم از این دسته از افراد هستید و قصد ساکن شدن در ترکیه را دارید، باید بگوییم خوشبختانه مشکلی نخواهید داشت. خوشبختانه خدمات دندان پزشکی در ترکیه با استانداردهای بالای جهانی ارائه می‌شود. با این وجود به نسبت سایر کشورها این هزینه‌ها بسیار کم‌تر است.

اغلب مراکز دندان پزشکی در ترکیه خصوصی هستند و از همین رو نمی‌توان قیمت ثابتی برای هر نوع درمان در نظر گرفت. با این وجود مراکز دولتی بسیاری نیز وجود دارند که از بیماران تحت پوشش بیمه به شکل رایگان پذیرایی می‌کنند. با این وجود حتی درمان دندان در مراکز خصوصی و مطب‌ها نسبت به دیگر نقاط جهان با همین امکانات هزینه بسیار کمتری دارد.

به همین دلیل در ترکیه و در مطب‌ها می‌توان افراد زیادی را پیدا کرد که از دیگر نقاط اروپا برای بهره‌مند شدن از خدمات دندان‌پزشکی به ترکیه آمده‌اند. بنابراین خیالتان می‌تواند از کیفیت خدمات دندانی این کشور آسوده باشد. حتی تورهای دندان‌پزشکی با ترانسفر فرودگاهی برای برخی مراکز دندانپزشکی ترکیه وجود دارد که تمامی نیازهای مسافرانی که برای برخورداری از درمان به آن‌ها مراجعه می‌کنند ازجمله اقامت یا گشت شهری را نیز فراهم می‌کنند. در ادامه با استانبول سرا همراه باشید تا از چگونگی خدمات درمانی دندان در ترکیه و بیمه‌هایی که این درمان را پوشش می‌دهد بیشتر بدانید.

 خدمات دندان پزشکی در ترکیه 

چگونه می‌توان از خدمات دندانپزشکی در ترکیه بهره‌مند شد؟

هنگامی که سخن از بهداشت دندان باشد، ترکیه از نظر کیفیت خدمات و نیز رضایت بیمار، جزو کشورهای پیشگام در جهان به شمار می آید. این کشور سالانه پذیرای بیماران مختلفی از سراسر جهان به ویژه اروپا جهت بهره مندی از خدمات دندانپزشکی می باشد؛ چراکه ترکیه به لحاظ خدماتِ با کیفیت، هزینه های پایین و کارایی بالا، در این حوزه مطرح می باشد. نکته قابل توجه این است که مراکز دولتی، صف‌های طولانی نوبت‌دهی را نیز با خود به همراه دارند. برای همین برخی مواقع حتی کسانی که تحت پوشش بیمه هستند ممکن است مطب‌ها را به دلیل آسان بودن نوبت‌دهی ترجیح دهند.

برای کسانی که می خواهند از خدمات دندانپزشکی در ترکیه برخوردار شوند، سه گزینه وجود دارد:

  • بیمه سلامت عمومی
  • بیمه خصوصی
  • معاینات ویژه

بیمه سلامت عمومی ترکیه

همه افراد ساکن در ترکیه می‌توانند برای برخورداری از خدمات دندان‌پزشکی به کلینیک‌های دهان و دندان عمومی که اغلب در بیمارستان‌های دولتی می‌توان پیدایشان کرد، مراجعه کنند. شما می‌توانید به روش‌های تلفنی، حضوری و اینترنتی از این مراکز نوبت بگیرید.

استفاده از خدمات مراکز دولتی برای شهروندان ترکیه و اتباع خارجی به‌شرط برخورداری از بیمه سلامت عمومی رایگان است. البته تحت شرایطی خاص افراد دارای این بیمه می‌توانند حتی با مراجعه به مراکز خصوصی و بیمارستان‌های خصوصی نیز مشمول بیمه شوند.

برای برخورداری از بیمه سلامت عمومی شما باید یکی از سه این سه شرط زیر را داشته باشید:

  • به عنوان یک تبعه خارجی، مجوز اقامت خود را دریافت کرده باشید.
  • به عنوان یک تبعه خارجی در کشور دیگری بیمه نباشید.
  • بیشتر از یک سال در ترکیه اقامت داشته و برای درخواست بیمه اقدام کنید.

اگر شما واجد شرایط بالا هستید و می‌خواهید برای این بیمه اقدام کنید، باید به نزدیک‌ترین شعبه تامین اجتماعی مراجعه کنید و مدارک زیر را ارائه دهید. توجه داشته باشید که حضور شخص شما برای این مراحل الزامی است.

  • اسنادی که مجوز اقامت شما را تایید می‌کند.
  • اصل و کپی نوشته‌ای که وضعیت تامین اجتماعی شما را نشان می‌دهد. شما این نوشته را می‌توانید از سازمان تامین اجتماعی کشور و یا سازمان کارگری دریافت کنید.
  • فرم تعهدنامه.

خدمات دندان پزشکی در ترکیه 

شما پس از اینکه تحت پوشش بیمه سلامت عمومی قرار گرفتید می‌توانید بسیاری از خدمات دندان‌پزشکی را رایگان دریافت کنید و برای برخی دیگر تخفیف بگیرید. معاینه دهان و دندان به نحو چک آپ سالانه و ماهیانه، معاینه جهت تشخیص مشکل و بیماری دهان و دندان، کشیدن دندان، عصب‌کشی، خدمات اورژانسی دهان و دندان، ارتودنسی افراد زیر 18 سال ازجمله خدمات درمانی رایگان دندان‌پزشکی دولتی برای بیماران تحت پوشش بیمه عمومی است.

علاوه بر این، 50 درصد هزینه پروتز افراد زیر 18 سال نیز پرداخت می‌شود. علاوه بر این بر طبق قوانین بیمه سلامت عمومی تنها هر 4 سال یک بار از پروتز دندان شما حمایت می‌کند و هزینه آن را پرداخت می‌کند. نتیجتا شما هر 4 سال یک بار می‌توانید پروتز دندان‌های خود را رایگان انجام دهید.

قوانین در مورد ایمپلنت به شکل دیگری عمل می‌کند. ایمپلنت دندان شما تنها با شرط اینکه ضروری بودن آن تایید شده باشد مشمول بیمه خواهد شد. این ضرورت را یک کمیسیون با حضور یک عضو هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی در تخصص جراحی، پروتز و پریودنتولوژی تعیین خواهد کرد. در غیر این صورت تمامی هزینه‌های ایمپلنت با خود فرد خواهد بود و باید به مطب‌های شخصی مراجعه کند.

ارتودنسی نیز تحت پوشش بیمه است. برای برخورداری از آن می‌توانید به مراکز دهان و دندان واقع در بیمارستان‌های دولتی یا بیمارستان‌های دندان‌پزشکی دولتی و یا بخش دندان‌پزشکی برخی دانشگاه‌ها و کلینیک‌های درمانی مراجعه کنید.

بیمه سلامت خصوصی ترکیه

شما باید پیش از دریافت مجوز اقامت در ترکیه بیمه سلامت خصوصی داشته باشید. همه افراد برای دریافت مجوز اقامت یا افرادی که بیشتر از 90 روز در ترکیه اقامت دارند، باید توسط یکی از بیمه‌های خصوصی فعال در سطح کشور بیمه‌شده باشند.

تحت پوشش بیمه سلامت خصوصی خدماتی زیر ارائه می شوند:

  • معاینه دندان
  • پرتونگاری پانارومیک
  • جرم گیری
  • کشیدن دندان
  • سفید کردن دندان

اگر می‌خواهید خدمات بیمه شما ایمپلنت را نیز شامل بشود باید هنگام بیمه کردن خود این مورد را ذکر کنید زیرا بهره‌مندی از آن اختیاری می‌باشد.

شما در صورت بهره‌مندی از این بیمه می‌توانید در تمامی بیمارستان‌ها و مراکز دولتی و خصوصی تحت پوشش این بیمه برای معالجه دندان پزشکی استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید برای انتخاب این بیمه تحقیقات لازمه را داشته باشید و بیمه‌ای را انتخاب کنید که درصد بیشتری از هزینه‌های شما را تقبل می‌کند و طرف قرارداد بیمارستان‌ها و مراکز بیشتری است.

خدمات دندان پزشکی در ترکیه 
مطب های خصوصی ترکیه

این مورد تمامی مطب‌های خصوصی و شخصی را شامل می‌شود. دندان‌پزشکانی که به‌طور مستقل کار می‌کنند و برای خود مطب دارند تحت پوشش بیمه نیستند و بدون بیمه خدمات درمانی دهان و دندان را انجام می‌دهند. علاوه بر این نرخ این مطب‌ها می‌تواند بسیار متفاوت از یکدیگر باشد زیرا هرکدام تعرفه مخصوصی به خود را دارند.  اگر قصد مراجعه به این مطب‌ها را دارید دقت کنید که پزشکی خبره با هزینه‌های پایین‌تر را انتخاب کنید.

حسن این گزینه در خلوت بودن مطب و راحتی نوبت‌گیری است. شما دیگر نیازی نیست تا صف طولانی نوبت‌گیری درمانگاه‌ها و کلینیک‌های دولتی را پشت سر بگذارید و راحت می‌توانید تحت درمان قرار بگیرید. بسته به نوع مطب این نوع نوبت‌گیری می‌تواند تلفنی، حضوری یا اینترنتی باشد.

هزینه درمان در این مطب‌ها می‌تواند بسیار بالا باشد مخصوصا برای ایمپلنت و پروتز شما هزینه زیادی را متحمل خواهید شد. در نتیجه اگر به فکر صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستید، بهتر است از گزینه‌های بالا استفاده کنید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =