پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

رستوران توگرا استانبول

رستوران توگرا استانبول

استانبول یکی از شهرهای توریستی محسوب می‌شود که در بین ایرانیان در جایگاه خاصی قرار دارد. در استانبول علاوه بر جاذبه‌های توریستی و مراکز خرید مجلل رستوران‌های شیکی نیز قرار گرفته است که جذابیت‌های بازدید از این شهر را دوچندان کرده است. غذاهای سنتی ترکیه اعم از کباب ترکی، دلمه، نان بورک و حتی مانتی در بین گردشگران تور ترکیه طرفداران زیادی دارد. یکی از رستوران‌های شیک در شهر استانبول رستوران توگرا می‌باشد که بدن شک یکی از برترین رستوران‌های این شهر محسوب می‌شود.  

چرا رستوران توگرا استانبول؟

توگرا یکی از بهترین رستوران های استانبول است.

در حین تماشای منظره زیبایی از بسفر، می توانید غذا صرف کنید.

رستوران توگرا مکانی ایده آل برای صرف غذای با کیفیت ترکی است.

این رستوران از میدان تکسیم تنها 3 کیلومتر فاصله دارد.

در این رستوران لوکس امکانات خوبی مشاهده می کنید.

این رستوران مجلل در دل کاخی عثمانی و باشکوه قرار دارد.

اگر به دنبال یکی از بهترین و البته لوکس ترین رستوران های استانبول هستید، توگرا همان گزینه مورد نظر شماست. این رستوران زیبا که در طبقه اول کاخی مجلل و عثمانی به نام کاخ چراغان (Çırağan) قرار دارد، درست در حاشیه دریای مرمره قرار گرفته و بنابراین به راحتی می توان پیش بینی کرد که چه چشم انداز زیبا و رویایی در پیش روی شما قرار دارد.

رستوران توگرا استانبول

توگرا، رستورانی با سبک و سیاق ترکی است که این را از هنگام ورود متوجه خواهید شد. کافی است به درون این رستوران پا بگذارید تا نقاشی های دوره عثمانی، سبک چیدمان میزها و صندلی ها و لوسترها و حتا آرایش پرده ها توجه تان را جلب کنید. بهترین قسمتش زمانی است که از میان انواع غذاهای ترکی منو، چند تا را سفارش دهید و منتظر سرو غذا شوید. پیشخدمتی مودب با تسلط به زبان انگلیسی در برابر شما ظاهر خواهد شد که سینی بزرگی از غذاهای ترکی و مزه های سنتی در دست دارد. غذاها در ظرف هایی شکیل و سنتی کشیده شده اند و گویی شما چند صد سالی به عقب رفته اید.

در رستوران توگرا دو بخش داخلی و بیرونی به چشم می خورد که فضای داخلی آن گنجایشی برابر با 80 نفر دارد و بخش خارجی و روباز آن، می تواند 20 نفر را در خودش جای دهد.

جالب است بدانید سزی اردوغان (Sezai Erdogan)، سرآشپز رستوران شیک توگرا، برای تهیه منوی خود از غذاهای تاریخی مکان هایی چون کاخ توپکاپی الهام گرفته است. به طور مثال دسرهایی چون کونفه نارگیلی از آن دست است.

به سراغ رستوران توگرای استانبول بروید و با صرف غذا در این رستوران تاریخی، روح استانبول را لمس کنید.

توگرا یا طغرا | معنای نام رستوران

توگرا یا نام فارسی آن طغرا، در واقع به نوعی مهر سلطنتی و قدیمی اشاره دارد. در روزگاران گذشته، پادشاهان و خصوصا امپراتوران عثمانی از نوعی خوشنویسی پیچیده به عنوان مهر استفاده می کردند که منحصر به فرد بوده و بر روی آن نام سلطان حک شده بود.

رستوران توگرا استانبول

امروزه در رستوران توگرا، می توانید نام رستوران را که به صورت طغرا بر روی ظرف ها و دیگر قسمت های رستوران نوشته شده است، ببینید.

آدرس Yıldız Mh., Çırağan Cd. No:32, 34349 Beşiktaş
تلفن 33 73 236 212 90+
ساعت کار
وب سایت kempinski.com

رستوران توگرا استانبول

رستوران توگرا استانبول

رستوران توگرا استانبول

نقشه و موقعیت جغرافیایی رستوران توگرا استانبول

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

طرز تهیه دسر مگنولیا ترکیه با طعم باقلوا (آموزش تصویری)

طرز تهیه تصویری مگنولیا با طعم باقلوا دسر مگنولیا خوشمزه و مجلسی از دسرهای محبوب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × پنج =