روش های نوبت دهی در بیمارستان های دولتی ترکیه

روش های نوبت دهی در بیمارستان های دولتی ترکیه

برای وقت گرفتن از بیمارستان های دولتی ترکیه به عنوان خارجی چه باید کرد؟

اخیرا با سرمایه گذاری‎های صورت گرفته در حوزه سلامت ترکیه، بهره‎مندی از خدمات بهداشتی بسیار تسهیل گشته است. با بهره گیری از امکانات عرضه شده توسط فناوری، امکان وقت گرفتن آسان برای بیماران و نیز دستیابی به نتایج آزمایشگاهی با سیستم عامل‎های آنلاین فراهم شده است. برای وقت گرفتن از بیمارستان‎های ترکیه دولتی ترکیه سه راه مختلف وجود دارد. با مناسب‎ترین روش برای شما می‎توانید از موسسات بهداشتی وقت بگیرید.

چطور وقت بگیرم؟

برای وقت گرفتن ۳ روش وجود دارد:
۱- وقت گرفتن با مراجعه به موسسه بهداشتی
۲- وقت گرفتن با تلفن
۳- وقت گرفتن از اینترنت

اما قبل رجوع به این روش‎ها برخی نکات را باید مد نظر قرار دهید. بیایید به طور خلاصه نگاهی به این موارد داشته باشیم :

هنگام وقت گرفتن با ملاحظه زمان مناسب برای شما و پزشکان جهت وقت گرفتن در تاریخ مناسب می‎توانید اقدام کنید.

شهروندان ترکیه با استفاده از شماره شناسایی خود و استفاده از یکی از روش‎ها می‎توانند نوبت بگیرند.
شهروندان سوری که دارای شماره شناسایی خارجیان با حفاظت موقت، با شماره آغازین ۹۸ هستند و نیز پناهندگان، می‎توانند با کاربرد روش‎های مذکور از بیمارستان‎های دولتی وقت بگیرند.

معرفی دکترهای ایرانی مقیم استانبول

شهروندانی که شماره شهروندی موقت ندارند باید چه کار کنند؟

از سوی دیگر خارجیان و گردشگرانی که شماره شهروندی موقت ندارند شخصا با مراجعه به نزدیک‎ترین موسسه درمانی اطلاعات لازم را از مسئولین مستقر در آنجا می‎توانند کسب کنند.

۱- نوبت دهی با مراجعه به موسسه بهداشتی
خارجیانی که هیچ نوع ثبت نام رسمی در جایی ندارند، افرادی که دارای شماره ملی موقت هستند و نیز شهروندان ترک می‎توانند توسط این روش یعنی مراجعه به موسسه بهداشتی وقت بگیرند. با مراجعه به نزدیک‎ترین موسسه به شما، می‎توانید از میز وقت ملاقات که عموما در طبقه ورودی هر موسسه‎ای قرار دارد، نوبت بگیرید. باید بگوییم مراجعه در ساعات اولیه صبح برای گرفتن وقت مناسب‎تر خواهد بود. چراکه به طور میانگین روزانه ۴۰ نفر برای یک پزشک وقت می‎گیرند. از این رو اگر ظرفیت بیمار یک پزشک تکمیل شود، گرفتن وقت در آن روز ممکن نخواهد بود. اگر در منطقه‎ای با تراکم جمعیت بالا زندگی می‎کنید، حتما برای گرفتن نوبت در ساعات اولیه صبح به بیمارستان مراجعه نمایید.

۲- نوبت گرفتن با شماره تلفن ۱۸۲
شهروندان سوری با شماره ملی موقت و شهروندان ترک می‎توانند با تماس با شماره ۱۸۲ از تلفن منزل یا همراه خود نوبت بگیرند.

هنگام گرفتن وقت تلفنی به چه چیزهایی باید توجه کرد؟

برخی موارد وجود دارد که هنگام گرفتن وقت تلفنی باید به آن‎ها توجه کرد:

  • نزدیک‎ترین وقت ملاقات که می‎توانید با تلفن دریافت کنید برای ۱ روز بعد خواهد بود.
  • اگر بعد وقت گرفتن برای شما کاری پیش بیاید و نتوانید به موقع مراجعه کنید، برای لغو و یا به تعویق انداختن نوبت حداکثر ۸۰ دقیقه قبل نوبت، تماس با ۱۸۲ توصیه می‎شود.
  • از کلینیک متعلق به یک موسسه بهداشتی طی ۱ روز حداکثر۱ و از کلینیک‎های مختلف حداکثر ۲ نوبت می‎توانید بگیرید.

۳- نوبت دهی اینترنتی
 سیستم نوبت‎دهی پزشکی مرکزی می‎‎توان از طریق اینترنت هم نوبت گرفت. برای این کار می‎توان از اپلیکیشن MHRS (سیستم نوبت‎دهی پزشکی مرکزی) که قابل نصب در سیستم‎های IOS، Android و Blackberry است، و یا آدرس https://www.mhrs.gov.tr استفاده کرد. برای نوبت گرفتن تنها چیزی که نیاز دارید شماره ملی و عضویت در سیستم نوبت‎دهی پزشکی مرکزی است. چنانچه عضو این سیستم نیستید، با وارد کردن اطلاعات فردی در عرض چند دقیقه می‎توانید عضو آن شوید. بعد عضویت با وارد کردن شماره ملی و رمز سیستم نوبت‎دهی پزشکی مرکزی از کلیه موسسات بهداشتی موجود در ترکیه در مناسب‎ترین تاریخ برایتان وقت بگیرید. قابل ذکر است چنانچه بیش از یک پزشک در همان روز وجود داشته باشند، شما می توانید دکتری را که می‎خواهید انتخاب کنید.

آیا می توان از طریق e-Devlet وقت گرفت؟

e-Devlet در حقیقت سیستم خدمات الکترونیکی دولت است که امکان نوبت‎دهی پزشکی مرکزی را در اختیار شهروندان قرار داده است و در آن می توان از بسیاری خدمات موسسات دولتی توسط اینترنت بهره مند گشت. حال پرسش این است که چگونه می توان از این سیستم استفاده کرد؟ 

با مراجعه به نزدیک‎ترین مرکز پست فقط در ازای پرداخت۲ لیر می‎توانید رمز دولت الکترونیک خود را دریافت کرده و بدین طریق وارد سیستم شوید. شما همچنین می‎توانید از طریق بانکداری اینترنتی به دولت الکترونیک دسترسی پیدا کنید.

منبع:atakurumsal.com

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 3 =