سیستم تکس فری (Tax Free System) چیست ؟

سیستم تکس فری (Tax Free System) چیست ؟

گردشگران تور ترکیه با دارا بودن چند شرط و محرز شدن آن برای مسئولان ترک می توانند از سیستم تکس فری در ترکیه استفاده نموده و مبلغی را که به عنوان مالیات پرداخت نموده اند را در هنگام بازگشت به کشور باز ستانند .

معنای تکس فری معاف از مالیات می باشد و این سیستم معمولا در کشورهای توریستی برای جذب بیشتر گردشگر و حمایت از صنعت توریسم اجرا می گردد .

در ترکیه و اکثر کشورها برای خرید هر کالایی از خریدار مبلغی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده (درصد این مالیات برای خوراکی ، پوشاک ، وسایل برقی و … متفاوت است) دریافت می گردد ،اگر چه دریافت مالیات در عمران و آبادانی ترکیه تاثیر به سزایی دارد اما برای گردشگران چندان مناسب نبوده و آنان را از خرید دور می سازد لذا با در نظر گرفته شدن سیستم تکس فری تلاش شد تا در میان مسافران و گردشگران رغبت برای خرید ایجاد گردد .

شرایط استفاده از سیستم تکس فری در ترکیه

گردشگران برای اینکه بخشی از مبلغ خرید خود را در فرودگاه های بین المللی پس بگیرنند باید دارای شرایط ذیل باشند :

از مدت زمان اقامت آن ها در ترکیه بیش از 3 ماه نگذشته باشد .

از فروشگاه هایی که سیستم تکس فری دارند خرید کرده باشند و فاکتور مربوطه را داشته باشند . معمولا فروشگاه هایی که سیستم تکس فری دارند روی ویترین مغازه خود اعلام می کنند و یا با سوال از مسئول فروشگاه می توان از اجرای این سیستم مطمئن شد .

گردشگران باید هنگام پرداخت مبلغ خرید خود به فروشنده اطلاع دهند که فاکتور را برای تکس فری می خواهند که فروشنده فاکتور مخصوص همراه با مهر فروشگاه برای آنان صادر کند .

مبلغ خرید مسافران بایستی بالای صد لیره ترک باشد .

فری شاپ فرودگاه جدید استانبول

فری شاپ فرودگاه جدید استانبول

گردشگران تور ترکیه چگونه و کجا مبلغ تکس فری را پس بگیرند ؟

مبلغ تکس فری در فرودگاه بین المللی و هنگام خروج از ترکیه پس گرفته می شود . توجه کنید برای اینکه زمان کافی برای باز پس گیری مبلغ خود داشته باشید بهتر است با هماهنگی مسئول تور 4 الی 5 ساعت زودتر

به فرودگاه بروید تا بدون دغدغه فاکتورهای خود را به باجه مربوطه تحویل دهید با صرف زمانی زیاد به ازای هر 1000 لیر 80 لیر را پس بگیرید .

اغلب گردشگران ، تور استانبول را موقعیتی مناسب برای خرید می دانند چرا که در این شهر توریستی مراکز خرید مدرن متعددی وجود دارند که برندهای معتبر را عرضه می کنند .

در برخی از این مراکز سیستم تکس فری یا معاف از مالیات اجرا می گردد که از مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود :

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده + 14 =