پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

سیستم سلامت فردی با برنامه e-nabız

سیستم سلامت فردی با برنامه e-nabız

e-nabız چیست؟

برنامه جدید وزارت بهداشت، تغییر و تحول بزرگی در حوزه سلامت کشور به شمار می رود. این برنامه که هر شهروند می تواند از طریق e-devlet (دولت الکترونیک) وارد آن شود، کلیه روندهایی که فرد تا به امروز در زمینه بهداشت و سلامت گذرانده را پیش رو قرار می دهد. آزمایش ها، گزارش ها، داروها، تشخیص های پزشکی و … همه به صورت یکجا در e-nabız قرار می گیرند. در این مقاله هر آنچه که باید در مورد این برنامه بدانید را برایتان گردهم آورده ایم.

وب سایت e-nabız

دانلود اپلیکیشن از اپ استور و گوگل پلی

                                              دانلود از اپ استور                         دانلود از گوگل پلی

سیستم سلامت فردی با برنامه e-nabız

* e-nabız
e-nabız یک سیستم سلامت فردی می باشد و برنامه ای است که در آن، هم بیمار و هم پزشک می توانند به کلیه فرآیندهای انجام شده مختص بیمار در بیمارستان های دولتی و خصوصی، کلینیک ها، پزشکان خانواده و سایر نهادهای بهداشتی به راحتی دسترسی داشته باشند. این برنامه که دسترسی به آن از طریق اینترنت و گوشی های همراه بسیار ساده است، یک سیستم ثبت شخصی است که در آن می توانید به روند معاینه، آزمایش ها و درمان های انجام شده فارغ از مکان دسترسی داشته، کلیه اطلاعات سلامت خود را مدیریت کرده و به پیشینه سلامت خود از یک مرجع دست یابید. در سیستم جدید این شما هستید که تعیین می کنید سوابق توسط چه کسی بررسی شود، بدین ترتیب کیفیت و سرعت در روند تشخیص و درمان افزایش یافته و بین شما و پزشکتان یک شبکه ارتباط قوی ایجاد می شود.

  • حالا چگونه می توان به عضویت این خدمات که توسط وزارت بهداشت ارائه شده درآمد؟
  • از چه طریقی می توان وارد e-nabız شد؟
  • چگونه می توان از e-nabız استفاده کرد؟

استانبول سرا در این مقاله همه جزئیاتی که باید در مورد e-nabız بدانید را ذکر خواهد کرد، با ما همراه باشید.

چگونه می توان وارد برنامه شد؟

احراز هویت در ورود به برنامه به دو صورت امکان پذیر می باشد:
از طریق e-devlet: می توانید با استفاده از رمز e-devlet و امضای الکترونیک همراه با ثبت شماره ملی خود وارد سیستم شوید. این صفحه شما را مستقیماً به صفحه برنامه هدایت خواهد کرد. بعد از ورود به سیستم جهت ثبت اطلاعات پروفایل در اولین بخشی که به آن هدایت خواهید شد، شرایط کاربرد برنامه قرار گرفته است. برای تشکیل پروفایلتان باید باکس کنار متن «شرایط استفاده از e-nabız را مطالعه کردم» را تیک بزنید.

از طریق پزشک خانواده: اگر رمز e-devlet ندارید، با ثبت شماره همراه خود نزد پزشک خانواده مورد تایید وزارت بهداشت، به وسیله رمز یکبار مصرف ارسال شده به گوشی همراهتان، می توانید وارد سیستم شوید.

افزودن داده Veri ekleme (فشار خون، قند، ضربان قلب، وزن)

با استفاده از دکمه به روز رسانی «guncelle» می توانید داده هایتان را به روز کرده و با دکمه پاک کردن «sil» آن ها را پاک کنید.
در این بخش اعلانیه هایی که در خصوص اهداء عضو خواهید داد به قسمت اعلان های اهدای عضو وزارت بهداشت ارسال خواهد شد. درخواست هایی که به این بخش می آیند به ایمیل bagis@saglik.gov.tr ارسال می شوند. مسئولین بخش اهدای عضو با شما ارتباط برقرار خواهند کرد.

گرفتن وقت Randevu İşlemleri
هنگام کلیک روی گزینه گرفتن وقت «randevu al» به سایت MHRS (سیستم نوبت دهی پزشکی مرکزی) هدایت می شوید که در آن می توانید وقت ها را برنامه ریزی کنید، وقت های گرفته شده را در تقویم خود مشاهده کنید و با کلیک روی وقتی که گرفته اید ساعت و جزئیات آن را مشاهده نمایید. همچنین می توانید از روی سیستم برای خود، فرزندان، پدر و مادرتان هم وقت بگیرید.

اشتراک گذاری Paylaşım

چنانچه داده های شما در سیستم e-nabız موجود باشد، هنگام ورود به این سیستم این صفحه نمایش اولین چیزی است که آن را خواهید دید. در این صفحه نمایش می توانید ۲ معاینه آخر مربوط به خود را ببینید. همچنین از این قسمت می توانید آخرین معاینات خود را از جهت کیفیت خدمات ارزیابی کرده، در مورد معاینه نظر داده و دیدگاه های بیان شده خود در مورد بیمارستان ها را پاک کنید. در بخش تقویم موجود در این صفحه چنانچه MHRS وجود داشته باشد، می توانید از این طریق اطلاعات وقت های گرفته شده بیمارستان ها و وقت های قبلی را ببینید. در قسمت اعلانات می توانید فعالیت های اخیر در حساب کاربری خود، آخرین دسترسی و ملاقات های بیمارستان را بررسی کنید.

روش های نوبت دهی در بیمارستان های دولتی ترکیه

نمایه سلامت Sağlık Profilim
چنانچه داده های شما در سیستم e-nabız موجود نباشد، هنگام ورود به سیستم اولین چیزی که خواهید دید، نمایه (پروفایل) شما خواهد بود. اگر داده های سلامت موجود باشند، در زیر قسمت سوابق سلامت من «Sağlık geçmişim» می توانید این بخش را مشاهده کنید. داده های مربوط به فشار، قند، ضربان قلب و وزن را که قبلا افزوده اید و یا داده هایی که از طریق گوشی وارد نموده اید را می توانید به صورت کمی و یا نموداری مشاهده نمایید.

مراجعه های من به مراکز درمانی Sağlık Tesisi Ziyaretlerim


با دکمه جست و جو «ara» می توانید بر اساس بیمارستان و بخش، این قسمت را فیلتر سازی کنید.
با دکمه مشاهده جزئیات «detay gör» می توانید مراجعه به موسسه بهداشتی دلخواه را انتخاب کرده و به وسیله نام فرآیند و زمان آن به اطلاعات معاینه تان دسترسی یابید. با این فرآیند می توانید به جزئیات و محتوای نسخه و تشخیصِ داده شده، گزارش، آزمایشهای انجام شده و تصاویر رادیولوژی دسترسی داشته باشید.

با دکمه ارزیابی کن « değerlendir » می توانید موسسه انتخاب شده را از لحاظ خدمات بهداشتی ارزیابی کرده و در زمینه ای که مراجعه کرده اید، دیدگاه خود را بیان و یا نظرات خود را پاک کنید.

ویزای گردشگری سلامت در ترکیه

نسخه هایم Reçetelerim
هنگام کلیک روی نوار نسخه هایم از بدو تاریخ باز شدن سیستم، کلیه نسخه های نوشته شده از سوی پزشکان به ترتیب تاریخ قابل مشاهده خواهد بود.

می توانید به داروهایی که قبلا استفاده می کردید از اینجا دسترسی داشته باشید. با کلیک روی نسخه دلخواه می توانید از اطلاعات دارویی، نحوه و زمان مصرف آگاهی داشته، عوارض جانبی داروهای مصرفی و موارد مصرف آنها را نیز ببینید.

گزارش های من Raporlarım
در این نمایه می توانید کلیه گزارش های نوشته شده توسط پزشکتان را ببینید. از طریق این قسمت می توانید گزارش های مرتبط با دارو و دلایل استراحت را دریافت کرده و با افرادی که شما تعیینشان می کنید، آنها را به اشتراک بگذارید.

بیماری های من Hastalıklarım
در این صفحه می توانید کلیه تشخیص هایی که بعد از معاینه برای شما داده شده را بر اساس تاریخ، نوع تشخیص، کلینیک و پزشک ببینید.

پزشک خانواده در استانبول

آزمایش های من Tahlillerim
در این صفحه می توانید کلیه آزمایش ها و جواب های آن را بر اساس تاریخ و توضیحات مربوطه به همراه مقادیر مرجع طبقه بندی کنید. 24با کلیک بر روی آزمایش دلخواهتان می توانید جزئیات آن را ببینید. همچنین امکان فیلتر سازی بر اساس فواصل تاریخی و نام فرآیند را دارید. اگر نتایج آزمایشات شما خارج از محدوده مقادیر مرجع باشد، این تفاوت با تغییر رنگ به شما نمایش داده می شود. با دکمه PDF می توانید کلیه نتایج آزمایشات را در قالب فایل PDF دانلود کرده و یا تنها نتیجه آزمایش مورد نظر یا آزمایش های مربوط به تاریخ های خاص را انتخاب کرده و دانلود کنید. با کلیک روی نماد گرافیک، امکان مشاهده نتایج بر حسب نمودار وجود دارد، با دکمه جدول در همان صفحه نیز می توانید نتایج را بر اساس جدول مشاهده کنید.

تصاویر من Görüntülerim
به کمک ادغام سیستم های پزشکی از راه دور (teletıp) و رادیولوژی از راه دور (teleradyoloji) می توانید به کلیه تصاویر پزشکی و گزارشات رادیولوژیکی خود بر اساس تاریخ، بیمارستان و نوع تصویر دسترسی یابید. تصاویر و گزارش های موجود در این جا را می توانید با پزشکان و افراد خانواده ساکن در خارج از کشور از طریق اینترنت و برنامه های گوشی به اشتراک بگذارید. همانطوری که پزشکان می توانند نقطه نظرات خود را اظهار نمایند، امکان ارزیابی گزارش های سایر پزشکان روی تصاویر موجود نیز فراهم می باشد. اگر بخواهید در ارتباط با بیماری خود از ارزیابی پزشکان مختلف استفاده کنید، به تکرار همان سیستم عکسبرداری در بیمارستان های دیگر نیازی نخواهید داشت.

اهداء خون و مغز استخوان Kemik İliği ve Kan Bağışı
در این صفحه نمایش خواهید توانست از آدرس و تاریخ فعالیت تیم های اهدای خون39 با خبر شده و سوابق اهداء خون خود را پیگیری نمایید. اگر داوطلب اهداء خون باشید، در صورت نیاز مبرم به اهدا خون در استان ها و شهرستان هایی که تعیین کرده اید، هلال احمر ترکیه از طریق پیامک با شما ارتباط برقرار خواهد کرد28. در این صفحه می توانید داوطلب اهداء مغز استخوان باشید و فرآیندهایتان را مدیریت نمایید.

حساسیت های من Alerjilerim
در این قسمت می توانید کلیه حساسیت های (آلرژی) تشخیص داده شده از سوی شما و پزشکتان را به همراه جزئیات و تاریخ ثبت کنید. این بخش شامل دو قسمت : حساسیت های دارویی و سایر حساسیت ها می باشد که می توانید وارد هر یک از آن ها شده و اطلاعات آلرژی ثبت شده را مرتب سازی و یا حذف کنید. بخش های تشخیص حساسیت های من «Tanı alerjilerim» و تست های حساسیت های پوستی من «prick test» از سوی پزشک شما پر خواهند شد. شما نمی توانید وارد این بخش شوید و فقط قادر به پیگیری آن هستید.

یادداشت های اضطراری من Acil durum notlarım
یادداشت های اضطرای جهت کمک سریع به شما در موارد اورژانسی از سوی پرسنل بهداشتی، که در این بخش قید شده اند و همچنین در صورت نیاز استفاده خواهد شد. با کلیک روی قسمت یادداشت جدید اضافه کن «Yeni not ekle» 33می توانید یادداشت های جدید بیفزایید. همچنین می توانید یادداشت هایتان را سازماندهی کرده و یا حذف کنید.

مدارک من dökümanlarım
می توانید عکس موارد مرتبط با بیماریتان را که می خواهید پزشک ببیند (زخمی که یکباره ایجاد می شود، ریزش و …) را در این قسمت آپلود کنید. با کلیک روی آپلود عکس « fotoğraf yükle » می توانید این کار را انجام دهید، مدارک آپلود شده را سازماندهی کرده و یا در صورت دلخواه آن ها را پاک کنید.

                           

معرفی اپلیکیشن های کاربردی در ترکیه

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

معرفی اپلیکیشن Busuu

آموزش زبان ترکی استانبولی با اپلیکیشن Busuu

آموزش زبان ترکی استانبولی با اپلیکیشن Busuu اپلیکیشن Busuu: Learn & Speak Languages یکی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 5 =