طرز تهیه کوفته ترکیه ای

کوفته هم یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکیه است که طرفداران زیادی دارد. البته همان طور که می دانید کوفته در اصل باید به صورت توپک های گرد و کوفته ای باشد اما در ترکیه ممکن است کوفته را در شکل های مختلف هم ببینید.

 

مواد لازم مقدار لازم
شیر ¼ پیمانه
نان سبوس دار 3 برش
گوشت چرخ کرده 675 گرم
پیازچه ساتوری شده 3 عدد
سیر ریز خرد شده 2 حبه کوچک
جعفری تازه ساتوری شده 2 قاشق غذاخوری
تخم مرغ بزرگ 1 عدد
نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه

نان ها را داخل دستگاه غذا ساز می ریزیم و با درجه pulse می زنیم تا خرد شوند. در یک کاسه کوچک، شیر و خرده های نان را با هم مخلوط می کنیم و 5 دقیقه آن را کنار می گذاریم.

در یک کاسه بزرگ، گوشت چرخ کرده، پیازچه، سیر، جعفری، تخم مرغ و ½ قاشق چایخوری نمک، ½ قاشق چایخوری فلفل سیاه و مخلوط نان و شیر را می ریزیم و آنها را با چنگال کاملاً مخلوط می کنیم.

پس از اینکه مخلوط مواد به حالت خمیر در آمد، از آن با دست بر می داریم و گلوله های کوچک درست می کنیم و کوفته های گوشتی را به مدت 5 تا 7 دقیقه تفت می دهیم تا قهوه ای شوند.

اگر بخواهیم کوفته ترکی را فریز کنیم ، سینی فر که کوفته ها را روی آن چیدیم برای یک ساعت داخل فریزر می گذاریم و پس از آن، سینی کوفته ها را از فریزر خارج کرده، کوفته ها را داخل کیسه فریزر می ریزیم و داخل فریزر نگهداری می کنیم. بیش از سه ماه می توان این گوشت ها را در فریزر نگه داری کرد.

می توانید این کوفته را در ماهیتابه و روی گاز با روغن کم و حرارت ملایم نیز سرخ کنید. میتوان کوفته ها را در سس گوجه فرنگی کمی جوشاند و سپس سرو کرد. در صورت دلخواه می توانید یک تا دو عدد تخم مرغ به مواد اضافه نمایید. خمیر نان باگت در این غذا باعث لطیف شدن آن میشود.

 می توانید به راحتی این غذای خوشمزه و پرطرفدار را درست کنید. کوفته ایزگارا، یک کوفته بی نظیر خوشمزه استانبولی هست که به صورت های مختلفی بهره گیری میشود، به تنهایی، در کنار پاستا یا آش ها و یا برنج و گوجه. توصیه می کنیم این غذا را از دست ندهید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

6 مدل غذای ترکیه ای مخصوص افطار

6 مدل غذای ترکیه ای مخصوص افطار

6 مدل غذای ترکیه ای مخصوص افطار در ماه رمضان بیشتر روزه داران سراغ غذاهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + شانزده =