پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

فستیوال هیدیرلس استانبول

فستیوال هیدیرلس استانبول

جشنواره هیدیرلس استانبول یا همان فستیوال هیدیرلس استانبول به رویداد بزرگ در شهر استانبول محسوب می‌شود.اگر جزو ان دسته از گردشگرانی هستید که قصد دارید با تور استانبول به کشور ترکیه سفر کنید پیشنهاد می‌شود که حتماً در فستیوال هیدیرلس استانبول شرکت کنید این جشنواره هرساله در تاریخ ۵ مه آغاز می‌شود این جشنواره در سرتاسر کشور ترکیه برگزار می‌شود اما شهر استانبول به خاطر قدمت تاریخی و فرهنگی که حاکم بر این شهر است این نوع جشنواره را به نحوه بسیار حرفه‌ای و عالی برگزار می‌کنند.این تور استانبول و جشنواره هیدیرلس استانبول تولد بهار است و تعطیلات مذهبی برای مذهب علوی نیز می‌باشد.

فستیوال هیدیرلس استانبول به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فصلی بایرام در ترکیه و کشورهایی آذربایجان،رومانی برگزار می‌شود.

فستیوال هیدیرلس استانبول

روز هزیر (روضه ی حریر) در ترکیه به‌عنوان روزی که پیروان حضر (الخدیر) و ایلیاس (الیه) در زمین ملاقات می‌کنند جشن گرفته می‌شود.کلمه هیدیرلس که به شکل ترکیبی Hızır و İlyas به وجود آمده است.که به‌عنوان دو نفر متفاوت در نظر گرفته می‌شود.در رابطه با منابع مذهبی چندین اشاره به ایلیاس وجود دارد بااین‌حال اشاره‌ای در مورد Hızır وجود دارد.

در تقویم مردمی این جشنواره به دو قسمت تقسیم می‌شود: دوره‌ای بین ۶ تا ۸ نوامبر تابستان که به نام روزهای هزیر نام‌گذاری شده است و دوره‌ای بین ۸ تا ۶ ماه مه زمستان که به نام روزهای کاظم”.نام‌گذاری شده است. نظریه‌های مختلف در مورد منشأ تور استانبول و جشنواره هیدیرلس وجود دارد. برخی به این معتقد هستند که هیدیرلس متعلق به فرهنگ‌های بین‌النهرین و آناتولی و دیگران است که متعلق به فرهنگ و اعتقادات ترکی یا آسیای میانه است.

فستیوال هیدیرلس استانبول

افرادی که اعتقاد بسیاری به هیدیرلس دارند یکسری ویژگی مطرح می‌کنند که این ویژگی‌ها در لیست زیر قرار داده‌ایم :

هیدیرلس به مردم کمک می‌کند در هنگام سختی.
او همیشه به معنی خوب است و به افراد خیرخواه کمک می‌کند.
مقدار زیادی ثروت را به ارمغان می‌آورد.
او برای افرادی که دچار مشکل و سلامت بیمار هستند درمان می‌دهد.
او به گیاهان کمک می‌کند تا حیوانات را تکثیر کنند و انسان‌ها قوی شوند.
او کمک می‌کند تا ثروت مردم را بهبود بخشد.
او نماد عناصر خوب و ثروت خوب است.
او دارای قدرت خداوند از کار معجزه است.

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − ده =