محله اوجیلار استانبول

محله اوجیلار استانبول

محله آوجیلار استانبول (Avcılar) در قسمت غربی استانبول و یکی از ناحیه های اروپایی استانبول است. بر اساس آمار سرشماری‌ای که در سال ۲۰۱۲ صورت گرفته است جمعیتی بالغ بر سی صد و نود و پنج هزار و دویست و هفتاد و چهار نفر بوده است که قطعا تا به الان تعداد بسیار زیادی به این رقم اضافه شده است.

در زمان‌های قدیم مسیر جاده سواحل مرمره فضای مهمی برای زمان‌های جنگی به حساب می‌آمده و به همین دلیل هم در زمان فتح استانبول نیرو‌های عثمانی تمام تلاش خود را می‌کردند که این منطقه از ترکیه را با خود ملیت ترکی پر کنند. به همین دلیل هم می‌توان گفت که حضور ملیت و مردم ترکیه در این منطقه از همین دوره آغاز شده است.

از ویژگی‌های بارز این منطقه در دوران قدیم می‌توان به معماری باستانی عثمانی در بنا‌های متعدد آن و همینطور زمین‌ها و مزرعه‌های سنتی اشاره کرد.

   

پارک ساحلی آوجیلار استانبول

ویژگی‌های محله اوجیلار استانبول
این منطقه تا نیمه دوم قرن بیستم به عنوان یک روستا و محله کوچک در کنار ساحل به همراه تعداد زیادی زمین باقی مانده بود، ولی از دهه ۱۹۸۰ به بعد رشد و پیشرفت این منطقه به شدت افزایش یافت و به میزان باورنکردی‌ای خانه و مسکن در این محله ساخته و بنا شد.

خیابان مارمارا یکی از معروف ترین خیابان های اوجیلار است و اطرافش پر از مغازه های پوشاک، جواهرفروشی، ساعت فروشی و … می باشد.

در سمت غرب محله اوجیلار، منطقه اسن یورت و بیلیک دوزو، در سمت شمال این محله باهچه شهیر قرار دارد. اوجیلار از جنوب با دریای مرمره احاطه شده است.

محله اوجیلار دارای ویژگی هایی مانند دریا، دریاچه، طبیعت و آثار تاریخی است .

از لحاظ خدمات درمانی، 5 بیمارستان خصوصی با ظرفیت 303 تخت در محله اوجیلار قرار دارد و علاوه بر این در تمامی محله های این منطقه مراکز درمانی موجود است.

بزرگ ترین بندرگاه ترکیه، در محله اوجیلار قرار دارد که رتبه چهل و هشتمین بندرگاه بزرگ دنیا را به خود اختصاص داده است و در طول روز بیش از 3000 کانتینر تخلیه و یا بارگیری می شود.

محله اوجیلار استانبول همچنین شرایط مناسب و هیجان انگیزی را برای تفریحات گردشگران و ساکنان خود مهیا کرده است. در شرح این شرایط می‌توان گفت که مکان‌ها و امکاناتی برای نشستن و گذراندن اوقات فراغت در محوطه‌های شهر، رستوران ها، سینماها، مراکز خرید و… به وفور وجود دارند و شرایط خوبی را برای پشت سر گذاشتن چند ساعت تفریح و خرید مناسب و دلچسب برقرار کرده اند.

نکته جالبی که در منطقه اوجیلار وجود دارند آن است که در بیشتر پیاده رو‌های این منطقه فست فود‌های آمریکایی وجود دارند که درکنار خیابان‌های باریک و مغازه‌ها و کافه‌های متنوع موقعیت متفاوت و جذابی را در محله اوجیلار به وجود آورده اند.

همین مسئله به نوبه خود می‌تواند شرایط مناسب برای اشتغال زایی را نشان دهد، چرا که وجود کافه‌ها و رستوران‌ها و هم چنین فروشگاه‌هایی با تعداد بالا نیروی کار زیادی را نیز احتیاج خواهد داشت؛ بنابراین حتی اتباع خارجی نیز در صورت اقامت در این محله می‌توانند به این مراکز مراجعه کرده و درخواست کار نمایند.

دانشگاه استانبول در محله اوجیلار استانبول

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های محله اوجیلار استانبول، وجود یکی از دانشگاه‌های مهم این شهر در آن است. دانشگاه استانبول که در محله اوجیلار قرار دارد دانشکده‌های مختلفی اعم از مهندسی، مدیریت بازرگانی، ورزش و دامپزشکی دارد و از نظر علمی نیز سطح مطلوبی را به دست آورده است. این دانشگاه محوطه بسیار خوبی دارد و حمل و نقل اطراف آن نیز برای دانشجویان بسیار مناسب است.

 

اگر تصمیم به مهاجرت و اقامت در استان استانبول را دارید و می‌خواهید محله اوجیلار را به عنوان مقصد خود در نظر بگیرید باید این را بدانید که به طور کلی می‌توان گفت که هزینه خانه‌ها و آپارتمان‌هایی که در مرکز محله اوجیلار و نزدیک دریا وجود دارد تقریبا زیاد است؛ بنابراین می‌توان گفت که برای زندگی در این محله باید تا حدودی بودجه خود را افزایش داده و یا در رابطه با هزینه خرید و اجاره منزل خود نگرانی و محدودیتی نداشته باشید. البته این مسئله را نمی‌توان به صورت مطلق گفت و طبیعتا همانطور که خانه‌ها و آپارتمان‌هایی با قیمت بالا در این محله به وفور موجود هستند شما می‌توانید با کمی جست و جوی بیشتر آپارتمانی مناسب با بودجه خودتان را پیدا کنید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی محله اوجیلار استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + شانزده =