پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

معرفی ایش بانک ترکیه

معرفی ایش بانک ترکیه

ایش بانک ترکیه (Türkiye İş Bankası)، اولین بانک عمومی تاسیس شده در ترکیه است که در بین 1000 بانک برتر جهان، رتبه‌ی 102 را به خود اختصاص داده است، همچنین در سال 2008 در فهرست Forbes 2000، رتبه‌ی 372 را در بین بزرگترین شرکت‌های عمومی دنیا کسب کرده است.

بانک ایش 1011 شعبه در کشور ترکیه دارد که همین موضوع، این بانک را در بین بانک‌هایی قرار می‌دهد که بیش‌ترین شعبه‌ها را دارا هستند. ایش بانک به علت داشتن سوابق طلایی در حوزه بانکداری، باعث شده است که چه در داخل و چه در خارج از کشور ترکیه، جزو قابل اعتمادترین بانک‌ها محسوب شود. همین خوش‌نامی ایش بانک، امتیازهایی برای این بانک در پی داشته که مهم‌ترین آن، داشتن شعبه‌هایی در کشورهای دیگر است که این شعبه‌ها در کشورهای بریتانیا، ایرلند، جمهوری ترک قبرس شمالی، آلمان، بحرین، چین، مصر، هلند، فرانسه و سوییس، مستقر هستند. شعبه‌‌ی مرکزی این بانک در شهر بشیکتاش استانبول قرار دارد و سهام آن در بازارهای بورس لندن و بورس استانبول معامله می‌شود.

ایش بانک ترکیه

اپلیکیشن بانکداری اینترنتی Işbank در ترکیه

تاریخچه ایش بانک ترکیه

ایش بانک در چهارم شهریور ماه سال 1303، به دستور مصطفی کمال آتاترک و با مدیریت جلال بایار، پایه‌گذاری شد. فلسفه‌ و علت به وجود آمدن این بانک این بود که مسلمانان هند بتوانند به واسطه‌ی بانک امپریال ترکیه، کشور ترکیه را از پول و شمش طلا بهره‌‌مند سازند تا از این طریق بتوانند از جنگ استقلال ترکیه حمایت کنند.

دست آوردهای بانک ایش در سیستم بانکداری ترکیه

• امکان‌پذیر ساختن استفاده از چک برای تراکنش‌های روزانه
• بنیاد نهادن بانکداری الکترونیکی برای اولین در کشور ترکیه
• معرفی دستگاه ATM برای اولین بار در این کشور
• تاسیس شعبه‌های برون‌مرزی در اروپا و جمهوری ترک قبرس شمالی برای اولین بار در این کشور
• به وجود آوردن حساب‌های سپرده
• ایجاد صندوق سرمایه‌گذاری مشترک
• بانکداری موثر با استفاده از دستگاه‌های ITM از سال ۱۹۹۶
• گسترش ماشین‌های Netmatik برای استفاده کاربران از سرویس‌های آنلاین، بدون نیاز به داشتن کامپیوتر شخصی
• معرفی بانکداری از طریق تلفن‌های همراه هوشمند مبتنی بر WAP
• تشخیص هویت کاربر از طریق اثر انگشت در دستگاه‌های ATM

سهام مالی بانک ایش
در دسامبر سال 2006، 41/5 درصد از سهم بانک ایش، متعلق به صندوق حقوقی خود بانک، 28/1 درصد متعلق به آتاترک و 30/3 درصد نیز به صورت سهام آزاد گزارش شده است. در ماه مه سال ۱۹۹۸، 12/3 درصد از مجموع سهام بانک که قبلا متعلق به وزارت خزانه‌داری بود، به شرکت‌های دولتی و بین‌المللی فروخته شد.

همچنین بانک ایش تا پایان سال 2006، با ارزش ۱۷.۹۷۱.۸۴۸ لیر، دومین شرکت از بین شرکت‌های خصوصی در ترکیه انتخاب شده است.

ایش بانک ترکیه
خدمات‌رسانی بانک ایش برای کاربران
همانطور که اشاره شد بانک ایش تقریبا در تمامی سرویس‌های بانکداری پیشگام بوده و هدف این بانک ایجاد بستری مناسب است تا کاربران به آسانی بتوانند از پول خود در موارد و مکان‌های مختلف، بهره ببرند. از جمله این خدمات بانک ایش، استفاده از یک سیستم برای آسان‌سازی امکان استفاده از ارزهای مختلف دیگر در کشور ترکیه است. این سیستم که انتقال الکترونیکی ارز (EFT) نام دارد، به کاربران این امکان را می‌دهد تا ارزهای دیگر را به صورت اتوماتیک به ارز رسمی خود کشور تبدیل کرد.

CorrNET نیز دیگر سرویس ایش بانک برای مشتریان است که درواقع یک دسترسی آنلاین است که برای کار با بانک‌ها طراحی شده است. بانک ایش اولین و تنهاترین بانک ترکیه است که از این سرویس آنلاین برای خدمات‌رسانی به کاربران خود استفاده می‌کند و براساس ادعای این بانک، از آنجایی که امنیت اطلاعات و حریم خصوصی کاربران در صدر لیست اولویت‌های این بانک قرار دارد، همزمان با سرویس‌‌دهی آنلاین از طریق CorrNET، بانک ایش امنیت اطلاعات حساب کاربران را نیز تضمین می‌کند.

بانک ایش ادعا دارد که بهترین کیفیت خدمات رسانی را داراست، همگام بودن با تکنولوژی روز، مهارت زیاد در حوزه بانکداری و ارتباطات قوی بین ملل، از جمله پارامترهایی هستند که می‌توانند مهر تاییدی بر ادعای بانک ایش باشند. در نهایت، برای آن دسته از ایرانیانی که قصد افتتاح حساب در خارج از کشور و به خصوص در داخل ترکیه دارند، ایش بانک در کنار زراعت بانک، از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هفده =