سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

معرفی مشهورترین سالن‌های کنسرت، تئاتر و سینما در استانبول

معرفی مشهورترین سالن‌های کنسرت، تئاتر و سینما در استانبول

یکی از مهم‌ترین موارد در مورد یک کشور یا یک شهر، میزان غنی بودن آن از لحاظ فرهنگی و هنری است و این موضوع برای فردی که به تازگی به شهری در کشور جدید مهاجرت کرده است، بسیار مهم و مورد توجه است.

سینما، تئاتر و سالن‌های کنسرت، جاهایی هستند که فرهنگ و هنر، هر دو مستقیما به ذهن بیننده و شنونده تزریق می‌شود. هر چه قدر عملکرد در مسائلی مانند کیفیت مکان، قدرت محتوای تولید شده و میزان جلب رضایت مردم بیشتر باشد، این فرهنگ‌سازی نیز بهتر صورت می‌گیرد. در همین راستا استانبول سرا در این مطلب به معرفی بهترین سالن های کنسرت، سینما و تئاتر در شهر استانبول می پردازد، با ما همراه باشید.

آمفی‌تئاتر  Harbiye Muhsin Ertuğrul Stage
این آمفی‌تئاتر در شهر استانبول، محله هاربیه از منطقه شیشلی قرار دارد و متعلق به شهرداری استانبول است که توسط بخش تئاتر شهر (Şehir Tiyatroları) اداره می‌شود. این سالن با افتخار از روی نام بازیگر و کارگردان مشهور، Muhsin Ertuğrul نام‌گذاری شده است.

آمفی‌تئاتر  Harbiye Muhsin Ertuğrul Stage

این سالن ابتدا در سال ۱۹۶۴ پایه‌گذاری شد و در سال ۲۰۰۸ تصمیم گرفته شد که این سالن با طراحی جدید و مدرن، بازسازی شود. بودجه‌ای که صرف این پروژه شد، ۱۷ میلیون دلار بود که در نهایت، درهای سالن جدید در سال ژانویه ۲۰۱۰ بر روی مردم گشوده شد.

آدرس: Harbiye, Darülbedayi Caddesi No:3, 34367 Şişli/İstanbul, Turkey

سالن کنسرت Cemal Reşit Rey Concert Hall

این سالن کنسرت که جزو بزرگ‌ترین سالن‌های ترکیه با ظرفیت ۸۶۰ نفر که در محله هاربیه از محله‌ شیشلی استانبول، واقع است. این سالن، به افتخار آهنگساز مشهور ترکی، Cemal Reşit Rey، به نام او نام‌گذاری شده است و در واقع متعلق به شهرداری استانبول است که اداره‌ امورات آن توسط یک شرکت تابعه به نام Kültür صورت می‌گیرد.

این سالن در اصل برای اجرای موسیقی کلاسیک طراحی شده است و هر سال بین ماه‌های اکتبر و می، رقص باله، اجراهای موسیقی کلاسیک توسط ارکستر سمفونیک استانبول، اجراهای آنسامبل موسیقی ترکیه، اجراهای گروه موسیقی جاز CRR و سولیست‌های سازی CRR، برگزار می‌شود.

سالن کنسرت Cemal Reşit Rey Concert Hall

این سالن کنسرت در سال ۲۰۰۷ دست‌خوش تغییرات اساسی بود که این تغییرات شامل تعمیرات صحنه، بهبود وضعیت آکوستیک سالن، طراحی جدید سالن و ایجاد شرایط مطلوب برای سیستم تهویه‌ی هوای سالن، است که تمامی این تغییرات هزینه‌ای حدود ۳ میلیون دلار را در آن سال، رقم زدند.

آدرس: Harbiye, Dar’ül Bedayi Cad No:6, 34371 Şişli/İstanbul, Turkey

سالن سینمای Cinemaximum

شرکت CGV Mars Cinema Group در سال ۲۰۰۱ با فلسفه‌ی ایجاد یک تجربه‌ی متفاوت و منحصر به فرد تماشای فیلم در ترکیه، با ترکیب تکنولوژی مدرن و خدمات ویژه، پایه‌گذاری شد. به لطف پیشرفت‌های تکنولوژی و استفاده از آن‌ به نحو احسن، این شرکت توانسته یکی از بهترین و بزرگترین سینماهای سراسر جهان را در ترکیه پایه‌گذاری کند که Cinemaximum نیز پروژه موفق این گروه سینمایی در شهر استانبول است.

سالن سینمای Cinemaximum

معرفی 7 سینمای تابستانی روباز استانبول

بدون شک Cinemaximum بهترین مجموعه سینماهایی است که در استانبول می‌توانید پیدا کنید. سه شعبه مختلف از آن در مناطق مختلف شهر است و مجموع سالن‌های آن به ۱۰ عدد می‌رسد و مهم‌تر اینکه تنها سالن IMAX استانبول هم هست!

سالن‌های مختلف آن تکنولوژی‌های دیگری همچون ۴ بعدی، MPX و D-Box را نیز ارائه خواهند داد. از نظر سالن هم همگی در بهترین شرایط و با استانداردهای جهانی ساخته شده‌اند و در بعضی موارد جایگاه‌های VIP نیز در آن‌ها موجود است.

بخش زیادی از فیلم‌های سالن‌های مختلف را، عناوین روز سینمای جهان تشکیل می‌دهند، اما چند عنوان فیلم ترکی نیز در سینماها پخش خواهند شد. زمانی هم که لیست فیلم‌ها را مرور می‌کردیم جز Dunkirk تقریبا تمام فیلم‌ها و انیمیشن‌های مهم روی پرده هالیوودی در سالن‌ها نمایش داده می‌شد.

از نکات جالب توجه Cinemaximum نمایش اپیزودهای سریالی IMAX است. برای مثال حالا که قرار شده ابتدا Inhumans به صورت IMAX روی پرده برود و سپس به تلوزیون برود، از همین حالا پیش‌فروش بلیط‌های آن شروع شده است.

آدرس شعبه‌ای که شامل سالن‌های IMAX می‌شود: Acıbadem Mahallesi, Akasya Alışveriş Merkezi, Akasya Sokak No:25, 34730 İstanbul

مرکز فرهنگی و سالن ora arena istanbul

یکی دیگر از مراکز معروف شهر استانبول ora arena istanbul است که ظرفیتی در حدود 6200 نفر دارد و حتی برنامه معروف ایکس فاکتور در آن برگزار شده است.

مرکز فرهنگی و سالن ora arena istanbul

آدرس: Altıntepsi, Yeni Çiftlik Cd., 34035 Bayrampaşa/İstanbul, Turkey

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 18 =