معرفی نمایشگاه های هنری معروف استانبول

معرفی نمایشگاه های هنری معروف استانبول

استانبول یکی از زیباترین و هنری‌ترین شهرهای جهان سالانه هزاران مسافر را از سراسر دنیا در سنین مختلف به خودش می‌کشاند. شهری که هرساله در آن فستیوال‌ها و ورکشاپ‌های هنری مهمی برگزار می‌شود. اگر اهل هنر هستید و در سفر به استانبول می‌خواهید کارهای هنرمندان معاصر کشور ترکیه را ببینید با استانبول سرا همراه شوید تا با گالری های معروف این شهر آشنا شوید.

مرکز نمایش هنری نوین استانبولی
یکی از معروف‌ترین مراکز فرهنگی و هنری شهر استانبول مرکز مدرن استانبول است که در سال ۲۰۰۴ افتتاح شده است. مرکزی که در نزدیکی تنگه‌ی بسفر قرار دارد و جدای از یک گالری بزرگ، یک سینما و یک کافه‌ی معرف نیز دارد. گالری این مرکز سهم مهمی در معرفی هنرمندان هنرهای تجسمی کشور ترکیه داشته است و سالانه گردهمایی‌های مختلفی از هنرمندان سراسر جهان در آن برگزار می‌شود.

مرکز نمایش هنری نوین استانبولی
آدرس: استانبول، بی‌اوغلو، مسلیس مبوسان     

مرکز نمایش هنری سر مدرن(Cer Modern)
پایتخت ترکیه (آنکارا) دارای مرکزی فاخر برای نمایش هنر معاصر که خود شاهکاری برجسته در معماری است، می باشد. در این مرکز که در محوطه­ ای قرار دارد که قبلا انبار شرکت راه ­آهن بوده، نه تنها در آن نمایشگاههای جذابی وجود دارد، بلکه از طریق برپایی کلاسهایی مربوط به تاریخ هنر، کارگاههای آموزشی برای کودکان، کلاسهای یوگا و بسیاری چیزهای دیگر با مخاطبان خود در تعامل است.

مرکز نمایش هنری سر مدرن

آدرس: استانبول، آلتینسوی، شماره ۳

مرکز نمایش هنری آرکاس(Arkas)
مرکز اصلی هنری در شهر ازمیر ترکیه در کنسولگری سابق فرانسه قرار دارد و بنابراین از لحاظ یکپارچگی معماری از موقعیت ممتازی برخوردار است. آرکاس در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده و در آن ۱۰ سالن نمایشگاهی در قالب ساختمانی دو­طبقه به چشم می‌ خورد و در آن تا کنون مجموعه­ ای منحصربفرد از فرشهای عثمانی تا آثار برجستۀ پست- امپرسیونیسم را به نمایش گذاشته ‌اند.

این مرکز یکی از مراکز مهم کشور ترکیه در تبادلات فرهنگی و هنری به حساب می‌آید. بسیاری از هنرمندان فرانسوی و اروپایی در این گالری آثار خود را هرساله به نمایش می‌گذارند.

مرکز نمایش هنری آرکاس

آدرس: استانبول، ازمیر، کولتور محالسی، کوناک

مرکز نمایش هنری سالت گالاتا(Salt Galata)
مطمئنا یکی از زیباترین ساختمانهای استانبول سالت گالاتا است. این مرکز چیزی بیش از یک نمایشگاه هنری است. این مکان که در داخل یک ضرابخانه قدیمی عثمانی واقع شده و نمای بیرونی آن از جنس سنگ ­مرمرهای زرق­ و برق ­دار و زیبا است، دارای یک گالری (نمایشگاه) هنری، کتابخانه پژوهشی، کتابفروشی، رستوران و تالار کنفرانس است.

سالت گالاتا

آدرس: استانبول، بی‌اوغلو، بانکالار شماره ۱۱

مرکز نمایش هنری گالریست تاپباشی(Tepebasi)

مرکزی بین‌المللی که در سال ۲۰۰۱ در این شهر تاسیس شده است و تا به امروز یکی از مهمترین مراکز این شهر برای میزبانی از مهمترین هنرمندان معاصر هنرهای تجسمی دنیا در کشور ترکیه به حساب آمده است. مرکزی که همه روزه می‌توانید برای بازدید به آن تشریف ببرید و همراه با آثار هنرمندان ترک زبان، آثار هنرمندان دیگر کشورها را نیز ببینید.
خود محوطه­ ای که این مرکز را درون آن ساخته ­اند نیز به منظور حفظ نماد تاریخی اصلی ساختمان آن که با سبک معماری نئوکلاسیک ساخته شده، قابل توجه است.

گالریست تپباشی

آدرس: استانبول، بی‌اوغلو، مسروتیت شماره ۱

مرکز نمایش هنری دپو گالری(Depo)

یک گالری خوب در شهر استانبول که جدای از نقش هنری، نقش فرهنگی و سیاسی مهمی نیز در این شهر بازی می‌کند. یکی از مهمترین مراکز این شهر برای رزیدنسی‌های مختلف میان هنرمندان کشورهای مختلف دنیا. مرکزی که امکان همکاری میان هنرمندان مختلف را فراهم می‌آورد و برپایی نمایشگاه‌هی مشترک را فراهم می‌آورد.

دپو گالری
آدرس: استانبول، بی‌اوغلو، کولتوکولار شماره ۱۲

مرکز نمایش هنری آرتر(Arter)
یک گالری جالب توجه در خیابان استقلال، یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شهر استانبول. یک گالری که با رفتن به آن می‌توانید، نقاشی، مجسمه و ویدئو آرت‌های هنرمندان جوان شهر استانبول را ببینید. هنرمندان جوانی که در آینده‌ای نه چندان دور جزو بزرگترین هنرمندان این شهر به حساب خواهند آمد و این گالری یکی از مهمترین مراکز شهر استانبول برای بارورکردن استعدادهای آنهاست.

مرکز نمایش هنری آرتر
آدرس: استانبول، بی‌اوغلو، توم‌توم محالسی، شماره ۲۱۱

موزه ساکیپ سابانجی(Sakip Sabanci)
این موزه که پیشتر محل اقامت تابستانی خانوادۀ نوع ­دوست، خیرخواه و البته ثروتمند ترکیه­ای به نام سابانسی بوده است، بر فراز تپه­ ای بر بلندای باغی زیبا و باشکوه و مشرف بر بوسفوروس قرار دارد. در داخل این عمارت، آثار هنرمندانی چون رودین، پیکاسو و آنیش کاپور به نمایش گذاشته شده و نیز در آن رستورانی به نام موزدچانگا در صدد خلق غذاهای هنری می­باشد.

موزه ساکیپ سابانجی

آدرس: استانبول، اِمیرگان، خیابان ساکیب سابانجی

گالری Misir Apartmani
یک گالری زیبا و مهم که بنایش یکی از بناهای خاص و جالب توجه خیابان استقلال استانبول به حساب می‌آید. با رفتن به این گالری می‌توانید در طبقات مختلف آثار هنرمندان این شهر را ببینیند و لذت ببرید.

گالری Misir Apartmani
آدرس: استانبول، گالاتاسرای، خیابان استقلال، آپارتمان شماره ۱۶۳

گالری X-ist
اگر می‌خواهید هنر استعدادهای جوان شهر استانبول و کشور ترکیه را ببینید باید به این مرکز بروید. جاییکه کمتر می‌توانید از هنرمندهای نامدار و آثار گرانقیمت‌شان نشانی ببینید. مرکزی که دسترسی شما برای شناسایی استعدادهای جوان را فراهم می‌آورد. یک گالری کوچک اما پر رونق که پاتوق بسیاری از دانشچویان و جوانان روشنفکر استانبول است.

گالری X-ist

آدرس: استانبول، نیشانتاشی

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

پارک ساحلی ببک استانبول

پارک ساحلی ببک استانبول | پارک تورکان سابانجی پارک ببک (Bebek Park) یکی از جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =