معروفترین خیابان ها برای خرید در استانبول

معرفی معروفترین خیابان ها برای خرید در استانبول

هنگامی که کلمات خرید و استانبول در کنار هم می آید معمولا در ذهن مردم بازارهای بزرگ و خیابان های پر پیچ و خم شکل می گیرد که بازاری از فرش ها و ادویه های محلی را به ذهن می آورد. با این حال اگر از شلوغی های بازار بزرگ استانبول و بازارهای محلی استانبول فراری هستید، این شهر می تواند به شما گزینه های دیگری را نیز ارائه کند. از مغازه های قدیمی تا فروشگاه های رده بالا را می توانید اینجا ببینید و معروفترین خیابان ها برای خرید در استانبول را پیدا کنید. استانبول سرا بهترین خیابان های خرید استانبول را برای شما در این مطلب معرفی می کند تا با توجه به روحیه و نیاز خود بدانید که زمان خود را چگونه سپری نمایید.

استکلال کادسی | İstiklal Caddesi
این خیابان که از میدان تکسیم شروع شده و به سمت تینل ادامه می یابد یکی از خیابان ها برای خرید در استانبول بوده و در اغلب مواقع شلوغ می باشد. در این خیابان شما هر نام تجاری که در ذهن داشته باشید، چه نام های محلی و چه نام های بین المللی را می توانید در اینجا پیدا کنید. خیابان استقلال همچنین دارای خیابان های فرعی و کوچک بسیاری است که در هر کدام از آن ها می توانید محصولی خاص را دنبال نمایید. بنابراین در صورتی که چیزی نظر شما را جلب کرد می توانید با ورود به این خیابان های کوچک تنوع بیشتری از همان دست محصولات را پیدا کنید. حتما از منطقه Beyoğlu Balık Pazarı را که یک بازار رو باز می باشد برای تهیه و خرید مواد خوراکی دیدن نمایید. سپس در کنار آن به پاساژ چیچک نیز که یکی از مشهورترین مراکز خرید استانبول در آن حوالی است سر بزنید. این بازار در سال ۱۸۷۶ افتتاح شده و بازار آن رونقی وصف ناپذیر دارد. اگر از راه رفتن خسته شده اید می توانید از ترامواها یا همان قطارهای برقی تاریخی استانبول برای حرکت در این خیابان استفاده نمایید.

سردار اکرم | Serdar-ı Ekrem

این خیابان سنگ فرشی کوچک که در نزدیکی برج گالاتا قرار گرفته است احتمالا یکی از جالب ترین و معروفترین خیابان ها برای خرید در استانبول می باشد. در این خیابان شما هیچ برندی با نام های بزرگ را نخواهید دید زیرا که اینجا مکانی برای بوتیک های استانبول می باشد. در این مکان می توانید تی شرت های Benjamins را ببینید، در لونا پارک سوغاتی تهیه کرده و در آن به جستجو بپردازید، نمایشگاه طراحی Arzu Kaprol را مشاهده کنید، در فروشگاه Kashif Sofa عتیقه جات را تهیه کنید و در پایان به بوتیک خاص Atelier 55 برسید و در نهایت پس از انجام خریدهای خود در کافه Mavra قهوه ای نوشیده و با تهیه کیک شکلاتی خانگی از طعم خاص آن لذت ببرید. اگر یک ساعت دیگر نیز زمان داشتید می توانید در کنار تراس هتل جورج به استراحت پرداخته و با خوردن نوشیدنی ها از دیدن منظره ای زیبا از شهر لذت ببرید.

منطقه ببک و آرناووتکوی | Bebek and Arnavutköy
محله ببک به عنوان یکی دیگر از محله های ثروتمند استانبول شناخته شده و در کنار تنگه بوسفور قرار گرفته و در ادامه به ساری یر می رسد. این منطقه علاوه بر تمام رستوارن های بزرگی که در خود جای داده است دارای مغازه های بسیاری است که می توانید ساعت های زیادی را در آن ها صرف نموده و پول های خود را در آن ها خرج نمایید. شما می توانید در این منطقه لباس ها و لوازم متعددی را از بوتیک های این منطقه که عمدتا از برندهای ترکیه ای می باشند تهیه کنید. اگر از تنگه بوسفور عبور نمایید و به سمت منطقه آرناووت کوی بروید با رستوران ها و بوتیک های بزرگتری مواجه خواهید شد که به خوبی در کنار خیابان ها برای خرید در استانبول مخفی شده اند.

کوکورکوما کادسی | Çukurcuma Caddesi
این خیابان شهرت خود را به خاطر شکار عتیقه های استانبول به دست آورده است و خانه های زیبای نئو کلاسیک در اطراف این منطقه بسیار مناسب به نظر می رسد. وقتی وارد خیابان های پر پیچ و تاب این منطقه می شوید، عتیقه های آنتیک و پر زرق و برق این خیابان بسیار شگفت انگیز و چشمگیر بوده و یکی از خیابان ها برای خرید در استانبول است. همچنین موزه بی گناهی استانبول که به طور کامل نمایشگاهی بزرگ از گذشته است تا با مرور آن شهر استانبول را فراموش نکنید. از بهترین فروشگاه های اطراف این منطقه می توان به A La Turca, Modern Tarih, Objects of Desire اشاره کرد. هنگامی که شما در حال قدم زدن در پیچ و خم های این خیابان و تماشا کردن مغازه ها هستید می توانید یک میان وعده نیز در کافه کوما میل کنید. ما به شما پنکیک های این کافه را پیشنهاد می کنیم.

عبدی ایپکسی کادسی | Abdi İpekçi Caddesi
محله نیشانتاشی به دلیل لوکس بودن خود شهرت یافته است هرچند که این نام یک آتلیه و نمایشگاه یک طراح محلی است که بوتیکی مشهور با نام تجاری بین المللی نیز دارد. در این منطقه شما تمامی برندهای لوکس و گران قیمت مانند Prada، Louis Vuitton، Vakko، Beymen و همچنین برندهای لوکس و معتبر خود ترکیه را مشاهده خواهید کرد. همچنین شما می توانید ثروتمندترین افراد ساکن استانبول و یا توریست ها را در کافه های این منطقه به راحتی پیدا کنید. اگر قصد دارید که از این خیابان ها برای خرید در استانبول استفاده کنید می بایست در جریان قیمت های بالای تمامی این برندها باشید، البته که شما اگر علاوه بر تمایل به خرید از برندهای لوکس این چنینی، به کیف پول خود نیز توجه می کنید می توانید با حضور در منطقه Teşvikiye Caddesi از برندهای معتبری مانند Zara، Massimo Dutti، Scotch & Soda که قیمتی کمی پایین تر دارند خرید نمایید. در کنار این ها البته شما می توانید با حضور در مرکز خرید شهر گزینه های بیشتری را در پیش روی خود داشته و همچنین برندهایی مانند Banana Republic و Gap را در این نقاط پیدا کنید.

باگات کادسی | Bağdat Caddesi
شهر استانبول دارای ۲ بخش اروپایی و آسیایی می باشید که این تقسیم بندی بر اساس نوع مذهب، نوع ساختمان ها و همچنین موقعیت جغرافیایی این دو منطقه صورت گرفته است. اغلب توریست ها تمایل دارند تا از بخش اروپایی استانبول دیدن نمایند اما بخش آسیایی نیز به عنوان خواهر منطقه مسکونی اروپایی و همچنین آرام بخش آن شناخته می شود که البته فرصت های بسیار زیادی را برای خرید دارد که می توانید برای رفتن به آنجا از کشتی استفاده نمایید. باگات کادسی یکی از خیابان های اصلی بخش آسیایی استانبول می باشد که زمانی که شما در اواخر هفته در آن قرار بگیرید خواهید دید که افراد بسیاری در این مسیر بی انتها قدم گذاشته و در بسیاری از کافه های آن مشغول گفت و گو می باشند. واقعیت این است که این خیابان فقط چند ساختمان با دریا فاصله داشته و این امکان را به شما می دهد که پس از خرید خود زمانی را نیز به قدم زدن در کنار سواحل مدیترانه بگذرانید. زمانی که در این خیابان قدم می گذارید متوجه خواهید شد که از تمامی برندها و محصولات را می توانید اینجا پیدا کنید بدین معنی که از برندهایی همچون Burberry گرفته تا Marks & Spencer همگی را می توانید در کنار هم داشته باشید تا خود را در یکی از خیابان ها برای خرید در استانبول ببینید.

 

مرکز خرید زورلو | Zorlu Center
یکی دیگر از مراکز فوق العاده و خیابان ها برای خرید در استانبول که می توانید از آن بازدید داشته باشید مرکز خرید زورلو است که به دلیل اینکه تنها فروشگاه رسمی اپل استور در آن واقع شده شهرت خاصی دارد. این مرکز همچنین میزبان Crate & Barrel و Eataly نیز می باشد. در طبقه بالای این مرکز خرید شما می توانید تمامی برندهای طراحی بزرگ به ویژه یکی از بزرگترین فروشگاه های Beymen که معروف ترین فروشگاه در ترکیه است را پیدا کنید. در طبقه پایین مرکز خرید زورلو نیز می توانید برندهایی مانند Gap و همچنین رستوران ها و کافه های بسیاری را مشاهده کنید.

منبع:theculturetrip

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

Görmez AVM

مرکز خرید گورمز باجیلار استانبول

مرکز خرید گورمز باجیلار استانبول مرکز خرید گورمز (Görmez AVM) یکی از مراکز خرید زنجیره‌ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =