پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

موزه انرژی استانبول 

موزه انرژی استانبول 

موزه انرژی استانبول (Energy Museum) یکی از موزه‌های جذاب و البته کمی متفاوت در استانبول است که پیش از این یک نیروگاه تولید برق بوده و در بین سال‌های ۱۹۱۳ تا ۱۹۲۱ ساخته شده و در سال ۱۹۸۳ به دلیل عدم استفاده و کارایی لازم تعطیل شد. در حال حاضر این نیروگاه با حفظ عناصر اصلی و قالب کلی گذشته خود به عنوان موزه فعالیت می‌کند و حتی سه عدد از ژنراتورهای توربو قدیمی را نیز همچنان در موزه به نمایش می‌گذارند.

موزه انرژی استانبول

در بخشی از موزه انرژی استانبول دیگ‌های بخار و تجهیزات قدیمی تولید انرژی نیز وجود دارد. همچنین کتابخانه ای غنی در این موزه است که علاقه مندان می‌توانند از آن استفاده کنند. این موزه دارای فضای بسیار بزرگی است و تجربه خوبی برای بازدید کننده خواهد بود.

موزه انرژی استانبول

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های موزه انرژی استانبول اتاق کنترل آن است که هنوز هم تمام وسایل و دستگاه‌ها و تجهیزات الکتریکی کنترل وضعیت برق شهری که زمانی کل شهر را زیر مجموعه خود داشت دارا می‌باشد.

موزه انرژی استانبول

بازدید از موزه انرژی استانبول برای علاقه مندان به حوزه انرژی و دانشجویان و فعالان این بخش مطمئناً بسیار بسیار جذابیت خواهد داشت و اطلاعات خوبی را از تکنولوژی‌های روز و تازه‌های این صنعت که در ترکیه مورد استفاده قرار می‌گیرد ارائه خواهد نمود. در طبقه پایینی این موزه آزمایشگاه و مکانی وجود دارد که آموزش‌های مفیدی برای کودکان و حتی بزرگ‌سالان در زمینه انرژی و استفاده مناسب از آن ارائه می‌دهد. در این بخش به افراد نحوه تولید برق آموزش داده می‌شود؛ حتی به آن‌ها این امکان داده می‌شود که شخصاً برق تولید کنند و این تجربه شگفت انگیز برای همه قابل انجام است.

موزه انرژی استانبول

بازدید از موزه انرژی استانبول
بازدید از این موزه در برای کودکان زیر ۶ سال و کلیه دانش آموزان رایگان بوده و در صورتی که گردشگران از پیش کارت موزه خریداری کرده باشند می‌توانند به طور رایگان از این موزه دیدار نمایند.
همچنین در موزه انرژی استانبول برنامه‌های ویژه ای برای آموزش به کودکان برگزار می‌شود که می‌توانید در صورتی که به صورت خانوادگی تور استانبول تهیه کرده‌اید به این بخش موزه نیز مراجعه کنید و از آموزش‌های آن هم خود و هم برای فرزندانتان بهره ببرید.

موزه انرژی استانبول

موزه انرژی استانبول در تمام ایام هفته از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر باز بوده و بازدید و دیدار از آن برای عموم مردم و گردشگران آزاد می‌باشد.
این موزه در ایام و تعطیلات رسمی تعطیل می‌باشد.

نحوه دسترسی به موزه انرژی استانبول
موزه انرژی استانبول در منطقه کاظم کارابکیر واقع است و بهترین مسیر برای مراجعه به این موزه می‌توان از خطوط اتوبوس استفاده کرده و در ایستگاه شیشلی سوار شده و در ایستگاه مربوط به دانشگاه ییلگی پیاده شد.
در محدوده موزه انرژی استانبول کافه‌ها و رستوران‌های متعدد وجود دارد که در صورت تمایل برای صرف غذا می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی موزه انرژی استانبول

 

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 3 =