چرا سفر به استانبول را دوست دارم؟

چرا سفر به استانبول را دوست دارم؟

استانبول سال های زیادی است که قلب و روح ترکیه است. این شهر با داشتن جمعیتی بیش از ۱۴ میلیون، تنها شهر جهان است که در دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد. گاهی افرادی را می بینم که به اشتباه فکر می کنند که استانبول پایتخت ترکیه است اما این شهر همچنان قطب مهم کسب و کار و پربازدید ترین مقصد گردشگری ترکیه می باشد. در سال ۲۰۱۴ این شهر مثل رم و میلان در لیست بهترین مقاصد گردشگری جهان قرار داشت. بعضی از افراد آنقدر مجذوب این شهر می شوند که در زمان تعطیلات بارها و بارها به استانبول می روند و برخی هم در این شهر خانه می خرند به طوری که جمعیت زیادی مهاجر از ملیت های مختلف استانبول را برای زندگی انتخاب کرده اند. کسانی که به این شهر می روند چه از گروه گردشگران باشند و چه برای زندگی به این محل رفته باشند همه در یک چیز مشترک هستند و آن این است که مجذوب این شهر زیبای تاریخی شده اند. می خواهم از دلایل خود برای سفر به استانبول بگویم، استانبول سرا را همراهی کنید.

گردش در تعدادی از محله های استانبول

در آخرین سفر خود به استانبول به رستوران KFC رفتم و مشتاق بودم که مرغ های معروف آنجا را امتحان کنم. برای اولین بار سوشی خوردم و به وت برگر تکسیم رفتم، دراین غذاخوری می توانید غذاهای خیابانی ارزان و خوشمزه ای را پیدا کنید و به این پی ببرید که بیرون غذا خوردن در استانبول چه تنوعی دارد! از رستوراهای غذاهای دریایی در محله اورتاکوی گرفته تا رستوران های گران، در این شهر می توانید هر غذایی که دلتان خواست را پیدا کنید.

شهر فرهنگ و تاریخ

من مجذوب تاریخ ترکیه شدم و چون این شهر، هم پایتخت امپراتوری روم شرقی و هم پایتخت عثمانی بوده بهترین محل برای تاریخ دوستان می باشد. بخش قدیمی  شهر در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. صدها موزه و کاخ های عثمانی مثل کاخ دلما باغچه به طور کامل درباره سلسله عثمانی توضیح می دهند. مسجد آبی که در سال ۱۶۱۶ توسط شاگرد معمار سینان، برجسته ترین معمار دوره عثمانی، ساخته شد و مسجد ایاصوفیه، کلیسا و مسجد سابق، به طور کامل آثار هنری دو تا از بزرگ ترین ادیان دنیا را با هم ترکیب کرده اند.

تنگه بسفر

برای کنترل تنگه بسفر جنگ های زیادی در تاریخ اتفاق افتاده و افراد زیادی جان خود را از دست داده اند. امپراتوری روم شرقی به کلی اهمیت این تنگه را نادید گرفت و این باعث شد که سلطان محمد عثمانی کنترل قسطنطنیه را به دست بگیرد و حکومت آن ها را به پایان برساند. در عوض، سلطان های عثمانی در کناره تنگه بسفر قصرهای تابستانی زیادی ساختند. در این روزها می توانید پیاده در اطراف بسفر راه بروید و غرق تماشای این تنگه زیبا و خانه های اطراف آن شوید و یا می توانید با کروز در این تنگه گردش کنید. قایق سواری در تنگه بسفر از تفریحاتی است که معمولا هر گردشگری در سفر به استانبول آن را انجام می دهد.  می توانید در این تنگه به مدت ۲ ساعت سوار بر کشتی های کروز گردش کنید و در حالی که محو تماشای قصرهای اطراف آن هستید از نسیم خنک آب لذت ببرید.

پل گالاتا

کمی پایین تر از تکسیم، محله کوچکی به نام محله کاراکوی و محله بی اوغلو قرار دارد. در این محله من عاشق پل گالاتا و چشم انداز پانورامایی آن از بالا هستم. خیابان ها پر از هتل ها، عبادتگاه های یهودی، موزه ها و مغازه های عجیب است، اگر کمی به سمت داون هیل بروید به پل گالاتا می رسید جایی که به ماهی گیرها و قایق های ماهی گیری شناور معروف است. در زیر این پل رستوران های زیادی با غذاهای دریایی خوشمزه را پیدا می کنید.

  

منبع:turkishtravelblog

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 نکته مهم برای اولین سفر به استانبول

10 نکته برای کسانی که برای اولین بار به استانبول سفر می کنند! استانبول با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + هفده =