پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

گردشگری در پارک گلخانه استانبول

گردشگری در پارک گلخانه استانبول

پارک گلخانه (Gulhane Park) استانبول یک پارک شهری تاریخی است که در منطقه‌ی «امینونو» این شهر قرار دارد. این پارک در مجاورت و زمین‌های کاخ توپکاپی (Topkapı Palace) واقع شده است. ورودی جنوبی این پارک یکی از بزرگترین دروازه‌های کاخ است. پارک گلخانه قدیمی‌ترین و یکی از وسیع‌ترین پارک‌های استانبول است.

پارک گلخانه، خانه‌ی درختان ریشه دار و کهن سال
در کنار کاخ توپکایی استانبول، پارکی واقع شده است که زمانی بسیار طولانی به عنوان این کاخ به حساب می‌آمده است اما امروزه یک محیط شهری جدا از کاخ به حساب می‌آید. محیطی که می‌توانید ساعت‌ها در آن بمانید و خوش بگذرانید. محیطی که یکی از اصلی‌ترین مکان‌های ایونت در استانبول به حساب می‌آید و گشت و گذار در آن هم مناسب خانواده‌هاست و هم مناسب کسانیکه تنهایی به استانبول سفر کرده‌اند. این پارک خانه‌ی کهن‌ترین درختان استانبول به حساب می‌آید واز همین رو یک محیط جذاب برای بازدید محسوب می‌شود.

گردشگری در پارک گلخانه استانبول

روزهای تابستانی پر از سرسبزی و سایه است و هوایش خنک‌تر از دیگر بخش‌های استانبول. روزهای پاییزی شگفت‌انگیز است. از این رو که هر درختش به یک رنگ درمی‌آید و یک باغ رنگارنگ می‌سازد. از این رو که برگ‌ها در مسیر افتاده‌اند و خش‌خش‌شان وقتی روی آنها گام برمی‌دارید حال عاشقانه بهتان می‌بخشند. روزهای زمستانی نیز این پارک به خواب می‌رود. خوابی برای استراحت تا دوباره در روزهای بهاری از خواب بیدار شود و درختانش شکوفه بزنند.

هر فصل سال که به استانبول سفر می کنید استانبول سرا به شما توصیه می‌کند حتما به این پارک نیز تشریف ببرید چرا که در هر فصل سال این پارک زیبایی‌های منحصر به فرد خودش را دارد و قادر است به شما آرامش بخشد، در عین حال نیز جلوه‌ای زیبا از استانبول را به نمایش‌تان می‌گذارد.

گردشگری در پارک گلخانه استانبول

جاذبه‌های تفریحی پارک گلخانه
پارک گلخانه پر از گوشه‌های دنج است و پر از نیمکت‌هایی که آدم‌های مختلف بر روی آنها خلوت کرده‌اند. پارکی که پر از مسیرهای جذاب برای قدم‌زدن است. پارکی که پاتوق بسیاری از جوانان و کهن‌سالان استانبول است. اگر می‌خواهید با جاذبه‌های تفریحی این پارک بیشتر آشنا شوید همراه ما باشید.

بازدید از مجسمه آتاتورک
همانطور که گفته شد این پارک زمانی قسمتی از باغ کاخ توپکاپی بوده است اما در سال ۱۹۱۲ توسط شهرداری به عنوان پارک در نظر گرفته شده و اولین مجسمه آتاتورک در سال ۱۹۲۶ در آن قرار داده شده است. این مجسمه امروزه یکی از جاذبه‌های این پارک به حساب می‌آید که به شما توصیه می‌کنیم به دیدن آن بروید.

گردشگری در پارک گلخانه استانبول

موزه تاریخ علم و تکنولوژی در اسلام
موزه تاریخ علم و تکنولوژی استانبول در قسمت غربی پارک گلخانه موزه‌ای در سال ۲۰۰۸ توسط نخست وزیر وقت ترکیه افتتاح شده است که امروزه یکی از موزه‌ها و مکان‌های تاریخی پر بازدید در استانبول به حساب می‌آید. در این موزه همان طور که از نامش پیداست به تاریخچه علوم و تکنولوژی در اسلام پرداخته شده است. ابزار آلات و وسایل مربوط به دوران شکوفایی علوم در اسلام در فواصل قرون ۹ تا ۱۶ میلادی شامل ابزار آلات علم نجوم، انواع ساعت ها از جمله ساعت های آبی، ابزار اندازه گیری قد و وزن و ابزارهای مربوط به علم شیمی متعلق به دوران جابر ابن حیان از جمله مواردی است که در این موزه به نمایش گذاشته شده است. درهای این موزه همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر به روی بازدیدکنندگانش باز است و از حضور آنها استقبال می‌کند. هزینه بازدید از این موزه به ازای هر نفر ۱۰ لیر است.

گردشگری در پارک گلخانه استانبول

کافه 
این پارک صاحب یکی از بهترین کافه‌های استانبول برای نوشیدن قهوه ترکی است که با رفتن به آن می‌توانید هنگامیکه چشم‌انداز فوق‌العاده از پارک و توپکایی مقابل دیدگان شماست، بهترین نوشیدنی‌های استانبول را نوش جان کنید. کافه‌ای که قیمت منویش اندکی گران است اما بدون شک به دلیل حال و هوایی که برای شما می‌سازد ارزشش را دارد برای خوردن یک قهوه در آن درنگ کنید. در این کافه قهوه‌ها به صورت سنتی و در حاک رس دم می‌شوند.

نقشه و موقعیت جغرافیایی پارک گلخانه استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + ده =