پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

۶ کافه صبحانه استانبول برای افرادی که عاشق صبحانه ترکی هستند

۶ کافه صبحانه استانبول برای افرادی که عاشق صبحانه ترکی هستند

صبحانه سنتی ترکی در جهان مشهور است و چه جایی بهتر از استانبول برای صرف یک صبحانه خوشمزه کلاسیک ترکی. در استانبول کافه رستوران‌های زیادی صبحانه ترکی سرو می‌کنند، اما کدام یک از آن‌ها جزو بهترین‌ها قرار دارد؟

صبحانه یکی از مهم‌ترین وعده‌های غذایی روزانه برای اهالی ترکیه است و وقتی میز پر از خوراکی‌های مختلف مثل انواع پنیر، زیتون، مربا، نان و تخم مرغ و سوجوک (نوعی سوسیس ترک) است، قطعا مدت زمان زیادی را برای صرف صبحانه باید اختصاص داد. کسانی که به ترکیه و استانبول سفر کردند، قطعا صبحانه ترک را امتحان کرده‌اند. افرادی که به خاطر امتحان غذاهای مختلف به کشورها سفر می‌کنند، قطعا ترکیه یکی از الویت‌های سفرشان است.

در ادامه می‌خواهیم بهترین جاهایی که صبحانه ترکی و همچنین غیر ترکی را عرضه می‌کنند، به شما معرفی کنیم،با استانبول سرا همراه باشید.

کافه رستوران Mangerie

قطعا یکی از بهترین مکان‌ها برای شروع یک روز خوب، کافه رستوران Mangerie است. این کافه رستوران گویی از نیویورک به طبقه سوم ساختمانی در محله زیبای ببک در کنار تنگه بسفر انتقال داده شده است. در Mangerie می‌توانید انواع خوراکی مثل پنکیک تا تخم مرغ با سوجوک و انواع صبحانه کلاسیک ترک را نوش جان کنید.

  

کافه Assk Kahve
یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف صبحانه در کنار تنگه بسفر، Assk Kahve است که در پشت فروشگاه مواد غذایی قرار گرفته و دکوراسیون شیکی دارد. در این کافه می‌توانید برای صبحانه عسل، زیتون منطقه داتچا، مرباهای خانگی و حتی بیکن نوش جان کنید.

کافه کاله
کاله (Kale) در زبان ترکی به معنی قلعه است و در استانبول می‌توانید برای صرف یک صبحانه سنتی ترکی به کافه کاله در نزدیکی تنگه بسفر بروید. اگرچه این کافه دکوراسیون چشمگیری ندارد، ولی میز پر از صبحانه، این کمبود را جبران می‌کند.

کافه Backyard
اهالی استانبول این کافه را به خاطر باغش دوست دارند، جایی که می‌توانند آخر هفته‌ها و وقتی که هوا مطلوب است، دور هم جمع شوند. کافه Backyard در تپه‌های بالای محله ببک قرار دارد و می‌توانید در آن، گرانولای خانگی، تخم مرغ بندیکت، پنکیک یا دیس صبحانه را (که شامل تمام خوراکی‌های فصل و مواد غذایی محلی می‌شود)، در فضای باز و زیر نور ملایم خورشید نوش جان کنید.

خانه صبحانه وان
یکی از پرطرفدارترین مکان‌ها برای صرف صبحانه در آخر هفته‌ها، خانه صبحانه وان (Van Kahvaltı Evi) در محله Cihangir است که همیشه پر است از کسانی که در انتظار خالی شدن صندلی‌ها هستند. کسانی که با شهرهای ترکیه آشنایی دارند و به این کشور سفر کرده‌اند، می‌دانند که شهر وان یکی از شهرهای شرقی ترکیه است که صبحانه‌های آن در جهان شهرت دارد؛ این کافه نیز نام خود را از اسم این شهر گرفته است و در آن می‌توانید بهترین صبحانه کلاسیک ترکی را نوش جان کنید.

رستوران صبحانه Cakmak
منطقه اطراف خیابان Sair Veysi در محله بشیکتاش به خاطر داشتن کافه صبحانه‌های متعدد مشهور است، جایی که می‌توانید بهترین صبحانه ترکی را نوش جان کنید، البته اگر بتوانید صندلی خالی در کافه پیدا کنید. Cakmak یکی از بهترین و قدیمی‌ترین کافه‌های سرو صبحانه است و در آن انواع خوراکی‌ها مثل پنیر، انواع زیتون از سراسر ترکیه، عسل، سرشیر، تخم مرغ، املت و کاوورماهای مشهور (که از گوشت بره تهیه می‌شود) عرضه می‌شود.

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

6 مدل غذای ترکیه ای مخصوص افطار

6 مدل غذای ترکیه ای مخصوص افطار

6 مدل غذای ترکیه ای مخصوص افطار در ماه رمضان بیشتر روزه داران سراغ غذاهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − یک =