بورک گوشت و قارچ،غذای معروف ترکیه

یکی از غذاها یا بهتر است بگوییم، پیش‌غذا‌های معروف ترکیه، که در ایران هم خیلی طرفدار دارد، بورک گوشت است. بورک، غذای ساده‌ای است که یک خمیر پایه دارد و می‌توانید داخل آن را با هرچیز دلخواهی پر کنید. مثلا بورک گوشت یا بورک اسفناج!

مواد لازم برای تهیه بورک گوشت به ازای ۴ نفر

مواد لازم مقدار لازم
خمیر یوفکا مثلثی ۱۰ ورقه
گوشت چرخ شده ۱۵۰ گرم
قارچ ۱۰۰ گرم
ذرت پخته ۵۰ گرم
رب گوجه‌فرنگی دو قاشق غذاخوری
پیاز یک عدد درشت
پنیر پیتزا به مقدار لازم
کره به مقدار لازم
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

بورک غذایی است که علاوه بر خوشمزگی، با طبع و ذائقه ما ایرانیان سازگار است. از وقتی خمیر یوفکا هم به آسانی در همه فروشگاه‌ها یافت می‌شود، جایگاه بورک در سفره‌های ما تثبیت شده است. بورک را می‌توانید به عنوان پیش‌غذایی خوشمزه در منوی مهمانی قرار دهید.

برای تهیه این غذای خوشمزه، مثل خیلی از غذاهای دیگر باید پیاز داغ درست کنید. پس پیاز را خرد کرده و در مقدار کمی روغن تفت دهید تا رنگ آن طلایی شود. وقتی پیاز، طلایی رنگ شد، مقداری زردچوبه اضافه کنید.

در مرحله بعد، رب گوجه را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا رب حسابی سرخ شود. حالا گوشت چرخ شده، نمک و مقداری فلفل اضافه کنید. دقت کنید که مخلوط شما نباید آبدار باشد و به همین دلیل، از ریختن آب اجتناب کنید. اجازه دهید مخلوط گوشت با شعله کم بپزد.

از طرف دیگر قارچ‌ها را در مقداری کره تفت دهید تا طلایی شوند و آب نداشته باشند. حالا مخلوط گوشت را به مخلوط قارچ اضافه کرده و خوب هم بزنید. در آخر هم ذرت پخته شده را اضافه کنید. مخلوط شما آماده است و نوبت آن است که مخلوط را در خمیر بپیچید.

پیچیدن بورک گوشت در خمیر یوفکا

مخلوط گوشت را باید در خمیر یوفکا بپیچید. خمیر یوفکا را از فروشگاه‌های معتبر می‌توانید تهیه کنید. این خمیر در اندازه‌های مثلثی، مستطیلی و دایره‌ای موجود است که برای تهیه بورک، معمولا از نوع مثلثی‌شکل آن استفاده می‌شود.

مخلوط بورک گوشت را درون دو لایه خمیر یوفکا مثلثی قرار دهید.

در صورتی که خمیر یوفکا شما خشک است و امکان شکستن آن وجود دارد، آن را به مقداری آب یا شیر آغشته کنید. همچنین می‌توانید مطابق ویدئو، به کمک تخم‌مرغ و شیر یک مایه چسبناک درست کرده و به خمیر بمالید. حالا خمیر را از لبه‌ها تا بزنید و از بالا رول کنید.

وقتی کار پیچیدن بورک تمام شد، آن را درون روغن داغ بیندازید تا سرخ شود.

البته برای این کار همچنین می‌توانید بورک‌ها را برای نیم ساعت، درون فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید.

طرز تهیه بورک گوشت

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

طرز تهیه ازملی کباب، غذای خوشمزه ترکیه ای

طرز تهیه ازملی کباب، غذای خوشمزه ترکیه ای

طرز تهیه ازملی کباب، غذای خوشمزه ترکیه ای مواد لازم برای تهیه ازملی کباب: مواد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × سه =