خرید ماهی تازه در استانبول

خرید ماهی تازه در استانبول

استانبول شهری که بین دریای مرمره و دریای سیاه واقع شده و  از لحاظ غذاهای دریایی بسیار غنی است. می‌توانید با تور استانبول سفر کنید و به راحتی، بهترین رستوران‌های سرو غذای دریایی در استانبول را بیابید و البته برای کسانی که دوست دارند غذاهای دریایی را در خانه خودشان درست کنند، این شهر دارای بازارهای بسیار خوبی است که می‌توان از آنها ماهی تازه روزانه خریداری کرد.

استانبول سرا در این مطلب به نکاتی برای خرید ماهی تازه در استانبول و بازارهایی که این ماهی‌های تازه را به فروش می‌رسانند، اشاره کرده است با ما همراه باشید.

نکاتی برای تشخیص ماهی تازه در استانبول

توجه داشته باشید ماهی‌هایی که در تمام مدت تابستان در دریای سیاه زندگی می‌کنند، در ماه اکتبر به دریای مرمره برمی‌گردند. بنابراین آنها هم از نظر کمیت و هم کیفیت، به شکلی مناسب در دسترس هستند. بعد از ماه دسامبر، آب دریا سردتر می‌شود. این بدان معنی است که ماهی‌ها، چاق‌تر و خوشمزه‌تر می‌شوند. بنابراین اگر در زمستان در استانبول هستید و خورشید از شما به گرمی استقبال نمی‌کند، حداقل می‌توانید از ماهی‌های تازه و خوشمزه در این فصل برخوردار شوید.

ماهی

و اما برای تشخیص تازگی ماهی، موارد زیر را درنظر داشته باشید:

  • چشم‌ها باید روشن و شفاف باشند. نباید کدر باشند یا به نظر برسد که آب مروارید دارند.
  • آبشش‌ها، باید قرمز و مرطوب باشند. البته آبشش بعضی از ماهی‌های سخت و خشن، تمایل به قرمزی کمتری دارند و بیشتر صورتی هستند. دقت کنید که به هر حال آبشش ها، نباید کاملاً سفید یا خیلی تیره و خشک باشند.
  • گوشت ماهی، نباید نرم باشد. اگر بعد از فشار دادن ماهی با انگشت خود سریعا به حالت قبل برگردد، به این معنی است که ماهی تازه است. دم ماهی نیز باید سخت باشد. نکته دیگر اینکه اگر مقیاس ماهی به راحتی تغییر کند، یعنی تازه نیست.
  • هر چند که بوی ماهی تازه خوب نیست، اما دقت کنید که نباید همراه با بوی آمونیاک باشد.

ماهی طبیعی

ماهی طبیعی بهتر است یا پرورشی؟

وقتی به یک رستوران غذای دریایی در استانبول می‌روید، ممکن است با این سوال مواجه شوید که ماهی طبیعی صید شده از دریا می‌خواهید (messim balığı) و یا ماهی پرورشی را ترجیح می‌دهید (çiftlik balığı). ظاهراً تفاوت‌هایی وجود دارد، اما هیچ کدام بهتر یا بدتر نیستند. همه چیز سلیقه و انتخاب شخصی شما برمی‌گردد.

برای استفاده یا خرید ماهی تازه در استانبول باید بدانید که ماهی‌های پرورشی، نسبت به ماهی‌های طبیعی زندگی آسان‌تری دارند. آنها به طور مرتب با رژیم متعادل تغذیه می‌شوند، بنابراین چاق‌تر هستند. گوشت آنها نرم و سرشار از چربی است و مدت بیشتری قابل نگهداری هستند.

ماهی‌های طبیعت برای زنده ماندن، باید برای غذا بجنگند و نیز خود را از شر شکارچیان محافظت کنند. بنابراین ماهیچه‌هایی قوی دارند و گوشت کمتر. با توجه به محیط طبیعی که در معرض آن قرار گرفته‌اند ، انواع رنگدانه‌های مختلف را دارا بوده و از این رو نسبت به ماهی پرورشی، رنگارنگ‌تر هستند. بوی آنها نیز طبیعی‌تر است. کیفیت گوشت آنها تحت تأثیر عوامل محیطی مانند باد، خورشید و شناوری در میان انواع مختلف ماهی است.

معروف‌ترین بازارها برای خرید ماهی تازه در استانبول خواهیم پرداخت:

Balık Pazarı در بشیکتاش

منطقه بشیکتاش، به خاطر بازار ماهی که در مرکز آن قرار دارد و در سایبانی بتونی و مدرن واقع شده، شهرت فراوانی دارد. در سرتاسر بازار، فروشندگان متعددی را پیدا خواهید کرد که ماهی‌های خود را به نمایش گذاشته‌اند. اگر گرسنه هستید، می‌توانید در یکی از بهترین رستوران غذای دریایی که درست در پشت بازار واقع شده است، غذا بخورید. این بازار در تمام ایام هفته، از ساعت 8 صبح تا 9 بعد از ظهر باز است.

بازار ماهی بشیکتاش

آدرس: Mumcu Bakka Sk., İstanbul, 34353, Turkey

بیشتر بخوانید: شنبه بازار بشیکتاش استانبول

Balık Pazarı در کادیکوی

بازار ماهی محله کادیکوی که در سمت آسیایی استانبول واقع شده است، در حقیقت خیابانی پر از مغازه‌ها و غرفه‌های ماهی است. این بازار، نه تنها تازه‌ترین غذاهای دریایی را شامل می‌شود، بلکه از بهترین نقاط استانبول برای خرید محصولات ارگانیک و سبزیجات ترشی و پنیرهای ترکیه و بسیاری موارد دیگر در آن موجود است. یکی فروشندگان ماهی محبوب در این منطقه، Kadı Nimet Balıkçılık است که یک رستوران غذای دریایی نیز دارد.

بازار ماهی کادیکوی

آدرس: Caferağa, Güneşli Bahçe Sk. No:15, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

بیشتر بخوانید: سه شنبه بازار کادیکوی استانبول

بازار Balıkevi در ببک

این بازار ماهی در محله مجلل ببک در بسفر واقع شده و به ساکنان ثروتمند استانبول از ساعت 8 صبح تا 8 شب سرویس می‌دهد. Balıkevi شامل صیدهای تازه‌ای از ماهی‌ها، خرچنگ‌ها و میگوهای فصلی است. باید گفت که این بازار، نزدیک به Bebek Balıkçısı، یکی از بهترین رستوران‌های غذای دریایی در این شهر واقع شده است.

بازار ماهی ببک

آدرس: 57 Cevdet Paşa Caddesi, İstanbul, 34342, Turkey

Balıkçılar Çarşısı در اسکودار

این مکان، یکی دیگر از مهم‌ترین بازارهای ماهی در سمت آسیایی استانبول است. این بازار سرپوشیده، شامل غرفه‌هایی است که در همه آنها ماهی‌های تازه‌ای می‌درخشند. در ضمن باید گفت که Kardeşler Balıkçılık یکی از بهترین غرفه‌ها در این بازار است.

بازار ماهی اسکودار

آدرس: Mimar Sinan, Selam-ı Ali Efendi Cd., 34672 Üsküdar/İstanbul, Turkey

Balık Pazarı در بی اغلو

بازار ماهی بی اوغلو دقیقا در مرکز شهر واقع شده و بهترین مکان برای خرید انواع ماهی تازه در استانبول است. با این حال، اگر به دنبال ادویه‌جات، ترشی‌جات، آب نبات‌های ترکیه‌ای، فرآورده‌های تازه یا انواع پنیر هستید، می‌توانید در میان انبوه مغازه‌های این بازار به گشت و گذار بپردازید و خرید کنید. Balık Pazarı، از ساعت 6 صبح تا 7 شب پذیرای مشتریان علاقمند در استانبول است.

بازار ماهی بی اوغلو

آدرس: 35 Fermeneciler Caddesi, İstanbul, 34421, Turkey

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

brandium avm ataşehir

مرکز خرید برندیوم استانبول

مرکز خرید برندیوم استانبول مرکز خرید برندیوم استانبول (Ataşehir Brandium Avm) یکی از مراکز خرید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − سه =