پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

معرفی توریستی‌ترین میدان‌های استانبول

معرفی توریستی‌ترین میدان‌های استانبول

با توجه به اینکه استانبول یکی از بهترین شهرهای ترکیه و پایتخت فرهنگی و هنری این کشور است، اغلب مسافران ترکیه در اولین سفرشان تور استانبول را به عنوان مقصد انتخاب می‌کنند. این شهر تاریخی فرهنگی نه تنها آثار باستانی را به خوبی در خود حفظ کرده بلکه موقعیت‌های مختلف گردش و خرید‌های فصلی در استانبول را هم در اختیار شما مسافران قرار می‌دهد. یکی از بخش‌های مهم و شلوغ میدان‌های توریستی استانبول است که مسیر را برای رفتن به نقاط مهم دیگر باز می‌کنند. با استانبول سرا همراه شوید تا با توریستی‌ترین میدان‌های استانبول آشنا شوید.

میدان سلطان احمد(Sultanahmet)
میدان سلطان احمد که به میدان اسب‌دوانی نیز شناخته می‌شود معروف‌ترین منطقه توریستی استانبول در شبه جزیره تاریخی و جایی‌ست که حتما باید از آن بازدید شود. این منطقه شما را با مساجد دیدنی، موزه‌ها، اماکن تاریخی، کاخ‌ها و بازار بزرگ غافلگیر می‌کند. این منطقه کم جمعیت و نسبتا کم ترافیک است که گردش و پیاده‌روی را آسان می‌کند. محله سلطان احمد در استانبول یکی از بهترین و مهم‌ترین نقاط برای گردش و تفریح است. شما در اینجا می‌توانید از مسجد آبی، مسجد ایاصوفیه، انواع موزه‌ها، مجسمه مصری، ستون مارپیچ، ستون کنستانتین چهارم، و همچنین فواره آلمانی دیدن کرده و لحظات فوق‌العاده‌ای را سپری کنید. میدان سلطان احمد یکی از بهترین میدان‌های شهر است که اصلا نباید برای دیدنش ثانیه‌ای را هدر دهید.

میدان سلطان احمد(Sultanahmet)

میدان اورتاکوی(Ortaköy)
همانطور که از نام این میدان پیداست میدان اروتاکوی در محله اورتاکوی و در نزدیکی بسفر زیبا قرار دارد. میدان اورتاکوی یکی از بهترین میدان‌های شهر شناخته می‌شود. این میدان بین جوانان و توریست‌ها به خاطر وجود تعداد زیاد کافه‌ها، بهترین کلاب‌های استانبول، رستوران‌ها و فروشگاه‌های متنوع از محبوبیت بالایی برخوردار است. شب‌های این میدان پر جنب و جوش است و جو جذاب و شادابش شما را کاملا مجذوب خود می‌کند. آخر هفته‌ها این میدان میزبان مردم بومی و گردشگر است. شما در این میدان هر چه که بخواهید را در دسترس خواهید داشت. از انواع کافه‌ها برای دورهمنشینی و خوردن خوراکی‌های خوشمزه تا انواع فروشگاه‌ها چیزهای مختلفی هست که شما را سرگرم کند.

میدان اورتاکوی(Ortaköy)

میدان امینونو(Eminonu)
میدان امینونو واقع در محله امینونو از قسمت‌های پربازدید و محبوب شهر است که قدمت زیادی داشته و تلفیقی از استانبول قدیم و جدید را به نمایش می‌گذارد. معمولا گردشگرانی که از تکسیم دیدن می‌کنند بعد سر از محله امینونو در میاورند. میدان امینونو نیز از قسمت‌های بسیار محبوب و پرطرفدار شهر است که بین پل گالاتا و یِنی کامی مسجد جدید واقع شده است. منظره این میدان و مناظر اطرافش بسیار جذاب و دیدنی‌ست. گردشگران برای رسیدن به این میدان بر سر راهشان از بازار بزرگ استانبول و بازار ادویه جات(بازار مصری ها) عبور می‌کنند که این نیز باعث محبوبیت بیشتر آن شده است.

میدان امینونو(Eminonu)

میدان تکسیم(Taksim)
میدان تکسیم و محله تکسیم استانبول را می‌توان به جرات محبوب‌ترین مقصد اول گردشگران دانست. هیچ سفری به استانبول بدون دیدن این میدان کامل نخواهد بود. این میدان منطقه مهم تجاری، توریستی، تفریحی و خرید شهر است و به همین دلایل است که تورهای پیاده‌گردی زیادی روزانه در آن برگزار می‌شود. البته شما هیچ نیازی ندارید به چنین تورهایی ملحق شوید. خودتان هم می‌توانید در آن گردش کرده و بین ده‌ها فروشگاهش غرق شوید.

میدان تکسیم(Taksim)

میدان بشیکتاش(Beşiktaş)
محله بشیکتاش آنقدر محبوب هست که بدون معرفی میدانش مردم بومی و گردشگر را به سمت خود بکشاند. در محیطی مشابه به میدان تکسیم، شما در میدان بشیکتاش هم تعداد زیادی کافه، رستوران و فروشگاه در دسترس خواهید داشت. این میدان با تنوع تجربه‌هایی که ارائه می‌دهد از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. مخصوصا این که قایق‌های بسفر و اتوبوس‌های تکسیم از این میدان حرکت کرده و مردم را این طرف و آن طرف می‌برند. شما می‌توانید در این محله گردش کنید، به کافه‌ها بروید و در فروشگاه‌ها به دنبال لوازم جذاب بگردید و در نهایت با سوار شدن در یکی از قایق‌ها به تماشای منظره شهر بپردازید. این یکی از بهترین تجاربی‌ست که می‌توانید در این میدان و نه هیچ جای دیگر کسب کنید.

میدان بشیکتاش(Beşiktaş)

میدان بایزید(Beyazit)

میدان بیازیت (یا همان بایزید) که یکی از بزرگ‌ترین میدان‌های شهر است در محله بایزید واقع شده و در رده جاهای محبوب و شلوغ شهر محسوب می‌شود. در اینجا شما دانشگاه استانبول، مسجد بایزید، بازار بزرگ استانبول، و همچنین فروشگاه‌های متنوعی را پیدا خواهید. به همین دلیل هم هست که میدان بایزید از بهترین نقاط شهر شناخته می‌شود. شما از اینجا نه تنها به جاهای اصلی دسترسی دارید بلکه گرند بازار درست جلوی شماست. چه چیزی بهتر از این؟ در کنار فروشگاه‌ها و گرند بازار ساختمان‌های دیدنی و جذاب هم توجه مردم را به خودشان جلب می‌کنند.

میدان بایزید(Beyazit)

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − ده =