نحوه دریافت خط امتیاز تلفن برای منزل مسکونی در ترکیه

نحوه دریافت خط امتیاز تلفن برای منزل مسکونی در ترکیه

در کشور ترکیه، تنها شرکت ارائه دهنده خط تلفن برای منازل مسکونی، شرکت Turk Telekom می باشد که کافی است جهت دریافت امتیاز این خط تلفن، به یکی از دفاتر آن در منطقه خود مراجعه نمایید. تنها کاری که شما باید انجام بدهید، ارائه:

  • مجوز اقامت
  •  گذرنامه
  • سند سکونت (قرارداد اجاره یا سند مالکیت)، می باشد.

درصورت در دسترس بودن، به همراه داشتن آخرین قبض صادر شده برای خط موجود نیز، ایده خوبی می باشد. اگر می خواهید از طریق TTNet (ارائه دهنده خدمات اینترنتی Turk Telekom)، به اینترنت دسترسی داشته باشید، می توانید در همان دفتر این کار را انجام دهید که فرایندی جداگانه دارد.

لازم به ذکر است، نیازی به پرداخت هیچگونه هزینه ای هنگام انجام هر یک از مراحل نمی باشد، چراکه صورت حساب این خدمات در اولین قبض تلفنی که برای شما صادر می شود، درج خواهد شد.

شماره تلفن شما

شرکت Turk Telekom پس از ثبت درخواست شما، شماره تلفنی را برایتان ارائه می دهد. درصورت عدم تمایل به درج شماره تلفن شما در فهرست سراسری شماره تلفن ها، می توانید با پرداخت هزینه آن اعمال نمایید.

خط تلفن ثابت در ترکیه

هزینه های مربوط به خدمات تلفن

پس از برقراری خط تلفن شما، هزینه دقیقه ای برای: خدمات ارائه شده، مالیات های مختلف و نیز تماس های تلفنی برحسب دقیقه، جهت پرداخت انجام می گیرد.

هزینه تماس های تلفنی بسته به: زمان (روز/شب)، مکانِ شماره تماس گرفته شده (پیش شماره یا کد منطقه ای یکسان یا متفاوت/بین المللی)، و نیز تماس با شماره تلفن خخط ثابت یا تلفن همراه، متغییر و متفاوت می باشد. همیشه تماس با تلفن همراه گران تر است، زیرا شما نه تنها از سیستم تلفن ثابت Turk Telekom استفاده می کنید، بلکه از یک شبکه تلفن همراه که ارائه دهنده خدمات برای تلفن های همراه نیز، استفاده می کنید.

بسته های تعرفه

در ترکیه بصورت عمومی، بسته های تعرفه ای وجود دارند که اکثر مردم از آنها استفاده می کنند. شما نیز در حالت کلی، چنین بسته ای را دریافت می کنید مگر آنکه، بسته تعرفه دیگری را انتخاب نمایید. برای آنهایی که صرفا از تلفن در زمان های خاصی از سال استفاده می کنند، بسته های تعرفه ای ویژه ای وجود دارد که مناسب برای خانه های تابستانی می باشند. شما می توانید با مراجعه به وب سایت Turk Telekom، در مورد هریک از این بسته های اطلاعات مورد نیازتان را کسب نمایید.

پرداخت قبض

در ترکیه قبض های تلفن ماهانه به خانه ها ارسال می شوند که می توانید آنها را در PTT (اداره پست ترکیه)، یا هر یک از بانک هایی که در پشت قبض اشاره شده، آنها را پرداخت کنید؛ برخی بانک ها از پیش، ساعات مشخصی را برای پرداخت قبوض مشخص کرده اند. همچنین، شما می توانید در یکی از بانک های ترکیه، حسابی افتتاح و قبض تلفنی خود را به صورت خودکار پرداخت کنید.

اداره پست ترکیه

برای افتتاح چنین حسابی، مدارکی چون: گذرنامه، مجوز اقامت و قبض تلفن شما به همراه فرمی که در بانک پر می کنید، نیاز می باشد؛ پس از آن کافی است برای پرداخت قبض هایتان، مبلغ کافی در حساب شما موجود باشد.

درصورت عدم پرداخت قبض، تلفن شما قطع وبرای اتصال مجدد آن، می بایست به یکی از دفاتر Turk Telekom مراجعه کرده و علاوه بر هزینه مبلغ قبض پرداخت نشده در این دفتر، هزینه برقراری مجدد خط تلفن را پرداخت نمایید.

معرفی خطوط تلفن همراه و کدهای دستوری آنها در ترکیه

خدمات خطوط تلفن Turk Telekom

خط تلفن شما همراه با خدمات مختلفی می باشد که با فشار دادن کلیدهایی، می توانید کارهای مختلفی با آنها انجام دهید (مگر آنکه تمایلی به استفاده از چنین خدماتی نداشته باشید). شما می توانید با پر کردن فرم Telefonunuza Verilmesini İstemediğiniz Özellzellikler (عدم تمایل به استفاده از خدمات خطوط تلفن)، همه یا هر کدام از آنها را که می خواهید، برای خط تلفن خود غیرفعال یا بصورت خودکار فعال کنید. این خدمات به شرح زیر عبارتند از:

شماره گیری مستقیم یا Tercihli Direkt Arama: اگر شما در مدت زمان انتظارتان (ده ثانیه یا کمتر)، شماره متفاوتی وارد نکنید، تلفن شما به طور خودکار شماره ای که پیش از این تعیین کرده اید را شماره گیری می کند.

برقراری تلفن کنفرانس برای سه نفر یا (Konferans Görüşme (Üçlü: برای استفاده از این نوع خدمات، کافی است پس از تماس با شخص اول، دکمه Hang-Up را زده و منتظر صدای زنگ بوق شوید؛ پس از آن، شماره نفر دوم را وارد کرده و در حالی که در حال شماره گیری می باشد، مجددا دکمه Hang-Up را زده و شماره نفر سوم را بگیرید. وقتی همه آنها جواب دادند، هر سه نفر می توانید با هم صحبت کنید.

خدمات تنظیم ساعت بیداری یا Uyandırma: با وارد کردن کد *55* و درج زمان مورد نظر خود (در قالب 24 ساعت)، به شکل “0615”، تلفن شما بصورت خودکار در ساعت 06:15 دقیقه صبح زنگ خواهد خورد؛ برای لغو این دستور، می توانید کد #55# را وارد نمایید.

انتقال تماس درصورت عدم پاسخگویی یا Cevapsızlarda Yönlendirme: انتقال تماس تلفنی که در هنگام عدم پاسخگویی مورد استفاده قرار می گیرد، با زدن کد دستوری *60* فعال و پس از آن، می بایست شماره تلفنی که می خواهید تماس به آن خط انتقال پیدا کند را وارد کرده و در انتها کلید # را فشار می دهید؛ برای لغو این دستور نیز، شماره #60# را وارد می نمایید.

شماره گیری سریع یا Kısaltılmış Arama: با استفاده از این ویژگی، شما می توانید شماره تلفن دلخواهتان را تنها با وارد کردن دو رقم، شماره گیری کنید. برای این منظور، ابتدا می بایست کد *51* را زده و سپس شماره تلفنی که می خواهید از آن استفاده کنید را وارد و نهایتا کلید * را بزنید. حال شماره تلفنی که قصد شماره گیری سریع آن را دارید، درج کرده و در انتها کلید # را فشار دهید.

هنگام استفاده از این ویژگی، کافی است ** را بزنید. لغو ای دستور نیز می توانید ابتدا *51#، سپس شماره تلفنی که بریا این منظور درنظر گرفته بودید را وارد و نهایتا کلید # را بزنید.

خدمات ممانعت از تماس یا Rahatsız Edilmeme: جهت ممانعت از زنگ زدن تلفن، می توانید کد *26* را وارد کنید که با زدن کد #26#، این دستور غیرفعال شده و تلفن شما مجددا زنگ خواهد خورد.

قفل تلفن یا Telefon Kilitleme: از این روش جهت جلوگیری از شماره گیری و به نوعی قفل تلفن استفاده می شود. با فعال شدن این دستور به شکل زیر، فقط درصورتی امکان شماره گیری وجود خواهد داشت که رمز چهار رقمی تعیین شده، وارد شود. این ویژگی زمانی مفید واقع می شود که فرد یا افرادی دیگری در خانه شما (مانند مستاجر)، زندگی کرده و دلتان نمی خواهد مبلغ قبض ماهانه یتان زیاد شود. روند آن بدین شکل می باشد:

#کد تعیین کننده «نوع قفل»*کد چهار رقمی دسترسی شما*33*

نکته: به طور پیش فرض، کد دسترسی شما روی 0000 تنظیم می باشد که لازم است آن را تغیر بدهید. کد وارد شده برای قفل، تعیین کننده محدودیت نوع تماس و همچنین تماس های مجاز می باشد. به یاد داشته باشید قفل ها صرفا برای تماس هایی که از خط تلفن شما انجام می گیرد، اعمال می گردند، نه برای شماره هایی که با شما تماس می گیرند.

خط تلفن ثابت در ترکیه

همه چیز در مورد قبوض ترکیه و روش های پرداخت

کدهای تعیین کننده «نوع قفل» به شرح زیر می باشند:

– قابل استفاده صرفا برای تماس های اضطراری (سایر تماس ها امکان پذیر نمی باشند).

– اجازه تماس با شماره هایی در منطقه ای یکسان (سایر تماس ها امکان پذیر نمی باشند).

– اجازه تماس با شماره هایی در منطقه ای یکسان و متفاوتِ درون کشوری (تماس های بین المللی، تلفن همراه و تعیین شده با کد 900، امکان پذیر نمی باشند).

– اجازه تماس با شماره هایی با کد منطقه ای یکسان، متفاوتِ درون کشوری و بین المللی (تماس های تلفن همراه و تعیین شده با کد 900، امکان پذیر نمی باشند).

– اجازه تماس با شماره هایی با کد منطقه ای یکسان، متفاوتِ درون کشوری، بین المللی و تعیین شده با کد 900 (تماس های انجام شده با تلفن همراه، امکان پذیر نمی باشند).

– اجازه تماس با شماره هایی با کد منطقه ای یکسان و تلفن های همراه (تماس های بین المللی و تعیین شده با کد 900، امکان پذیر نمی باشند).

– اجازه تماس با شماره هایی با کد منطقه ای یکسان، متفاوتِ درون کشوری، بین المللی و تعیین شده با کد 900 (شماره گیری شماره های تلفن همراه، امکان پذیر نمی باشد).

– اجازه تماس با شماره هایی با کد منطقه ای یکسان و تعیین شده با کد 900 (تماس های بین المللی و تلفن همراه، امکان پذیر نمی باشند).

– اجازه تماس با شماره هایی با کد منطقه ای یکسان، متفاوتِ درون کشوری، بین المللی و تلفن همراه (تماس های تعیین شده با کد 900، امکان پذیر نمی باشند).

انتقال کلیه تماس ها یا (Başka Telefon Numarasına Yönlendirme (Divert: ابتدا با درج کد *21*، وارد کردن شماره تلفن موردنظر و نهایتا زدن دکمه #، می توان کلیه تماس ها را به شماره دیگری انتقال داد. این خدمات رایگان می باشد.

انتظار مکالمه یا Çağrı Bekletme: برای فعال کردن این خدمات، کافی است کد *43* را وارد کنید. اگر درحال مکالمه با تلفن باشد و فرد دیگری در همان حین با شما تماس بگیرد، شما صدای بوقی را خواهید شنید. در این حال، می توانید با زدن سریع دکمه Hang-Up و بعد ، با فردی که پشت خط شما آماده صحت کنید. جهت برگشت به مکالمه اول، کافی است همین مراحل را مجددا تکرا کنید. برای لغو این خدمات، تنها لازم است کد #43# را وارد کنید. این خدمات رایگان ارائه می شود.

انتقال تماس درصورت اشغال بودن خط یا Meşgulde Çağrı Yönlendirme: برای استفاده از این خدمات، می توانید کد *60* را و سپس شماره تلفنی که می خواهید تماس به آن انتقال پیدا کند، وارد کرده و نهایتا، دکمه # را وارد کنید. بمنظور لغو این خدمات، فقط لازم است کد #60# را بزنید. این خدمات نیز، رایگان می باشد.

شماره گیری مجدد یا Meşguldeki Aboneyi Bulma: از این خدمات زمانی استفاده می شود که شماره تماس گرفته با آن اشغال می باشد؛ در چنین حالتی، با زدن کد *37* و سپس Hang-Up این ویژگی فعال و تلفن شما به زنگ زدن به شماره موردنظر تا زمان پاسخگویی، ادامه خواهد داد. برای لغو این خدمات، می توانید کد #37# را وارد کنید.

این خدمات در تمامی تلفن ها به شکل استاندارد موجود می باشد و شما می توانید برای شماره گیری مجدد آخرین شماره، کد **# را بزنید.

انتقال امتیاز خط تلفن
شما می توانید امتیاز شماره تلفن موجود را از شخص دیگری (مانند صاحبخانه)، به خود انتقال بدهید. برای این کار، لازم است در طی انجام فرآیند انتقال امتیاز خط تلفن، هر دوی طرفین با در دست داشتن کارت شناسایی، حاضر باشند. این انتقال، مشمول هزینه می باشد.

شماره تماس خدمات Turk Telekom
شما می توانید در هر زمان و مکانی در ترکیه، با بخش خدمات مشتریِ شرکت Turk Telekom در 24 ساعت شبانه روز و با شماره 444 1 444، تماس بگیرید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − چهار =