چگونه با حیوان خانگی‌مان به ترکیه سفر کنیم؟

چگونه با حیوان خانگی‌مان به ترکیه سفر کنیم؟

آیا تا به حال حیوان خانگی داشته‌اید؟ اگر خودتان هم حیوان خانگی نداشته باشید، کافی است تا به روابط یکی از دوستان‌تان با سگ یا گربه‌اش دقت کنید. این رابطه در بیش‌تر مواقع بسیار عمیق و و پراحساس است؛ تا جایی که ممکن است از شدت وابستگی فرد با حیوان خانگی‌اش شگفت‌زده شوید. این وابستگی باعث می‌شود که فرد بخواهد در همه جا حیوان خانگی خود را همراه‌ داشته باشد. به همین دلیل، در این مقاله درباره شرایط سفر به ترکیه با حیوانات خانگی برای شما خواهیم گفت.

از قوانین شرکت هواپیمایی درباره حمل حیوانات مطلع شوید

هر شرکت هواپیمایی در زمینه حمل حیوانات خانگی قوانین خاص خود را دارد. شما باید پیش از انتخاب شرکت هواپیمایی‌تان از این قوانین آگاه باشید. آیا شرکت هواپیمایی اجازه می دهد که سگ یا گربه شما در کابین با شما پرواز کند؟ آیا حیوان خانگی شما باید در محفظه بار سفر کند؟ محدودیت‌ها در این زمینه چیست؟ توجه داشته باشید که برخی شركت‌های هواپیمایی حیوان خانگی را فقط بین هواپیماهای خود جا‌به‌جا می‌کنند و آن‌ها را در اختیار سایر خطوط هوایی نمی‌گذارند.

از سلامت حیوان خانگی خود مطمئن شوید

فراموش نکنید که سفر برای حیوانات خانگی نیز درست مثل انسان‌ها استرس‌های خاص خود را دارد. بنابراین، اگر حیوان خانگی شما سلامت روحی و جسمی نداشته باشد، ممکن در سفر مشکل‌اش تشدید شود. پیش از هر اقدامی، با دامپزشک او مشورت کرده، از سلامت جسمی و تناسب اندام حیوان‌تان مطمئن شوید.

ترکیه در صورتی به شما اجازه ورود حیوان خانگی‌تان را می‌دهد که حتما کارت واکسیناسیون معتبر داشته باشد. (به عبارتی، آن‌ها باید ببینند که این حیوان مدت‌ها پیش از ورود به ترکیه واکسن‌های لازم را دریافت کرده است.) بنابراین، پیش از سفر کارت واکسیناسیون حیوان‌تان را بررسی کنید تا از تاریخ انقضای آن اطمینان یابید. به علاوه یک هفته بعد از ورود به ترکیه نیز حیوان خانگی‌تان باید تحت نظر باشد.

توصیه ما این است که درست پیش از سفر حیوان خانگی‌تان را پیش دامپزشک‌اش ببرید و از او یک گواهی سلامت دریافت کنید. این گواهی سلامت برای سگ‌ها و گربه‌ها شامل موارد هاری، مصونیت کک‌ها و کنه‌ها می‌باشد. این گواهی در ترکیه نیز با همان ساختار بین‌المللی خود قابل قبول است؛ اما می‌توانید برای اطمینان بیش‌تر آن را به زبان ترکی نیز ترجمه رسمی کرده، همراه خود داشته باشید.

هر محل اقامتی مناسب شما نیست!

توجه داشته باشید که با وجود حیوان خانگی ممکن است بسیاری از هتل‌ها به شما اجازه اقامت ندهند. بنابراین، پیش از رزرو هتل، باید مطمئن شوید که اولا آن هتل حیوان خانگی می‌پذیرد؛ و ثانیا اتاقی که به شما می‌دهند امکانات کافی برای حضور یک سگ یا گربه را داشته باشد. معمولا خود هتل‌ها در توضیحات اتاق‌هایشان این موارد را ذکر می‌کنند.

در نزدیکی محل اقامت‌تان به دنبال یک دامپزشک باشید تا در صورت نیاز به او مراجعه کنید. علاوه بر این، بد نیست پیش از سفرتان در مورد اماکنی که ورود حیوانات خانگی در آن‌ها ممنوع است اطلاعات لازم را کسب کنید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه

گواهی تولد برای اقامت در ترکیه گواهی تولد در ترکیه گواهی تولد به سندی گفته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + نه =