گردش یک روزه در استانبول

گردش یک روزه در استانبول

گردش یک روزه در استانبول، سفر خود را چگونه برنامه‌ریزی کنیم؟

سفر یک روزه به استانبول آنقدر‌ها هم بد نیست. چگونه در سفر به استانبول بیشترین بهره را ببریم؟

برای هزاران سال است که شرق و غرب دنیا در استانبول به یکدیگر رسیده‌اند و رودخانه‌ی باشکوه بسفر با عبور از میان این شهر باستانی، حیات تازه‌ای به آن بخشیده است. جاهای دیدنی استانبول به‌حدی زیاد است که بازدید از همه‌ی آن‌ها شاید به چند روز زمان نیاز داشته باشد، اما اگر سفری یک روزه به این شهر ترکیه کرده‌اید، باز هم جای نگرانی نیست و با یک برنامه‌ریزی درست می‌توانید بهترین استفاده را از زمان خود ببرید. با استانبول سرا همراه باشید تا به شما بگوییم چطور جاذبه‌های گردشگری استانبول را از مساجد تا بازارهای پرهیاهو را در یک روز ببینید.

صبح 
همان اول صبح به محله اورتاکوی (Ortakoy) در حومه‌ی استانبول بروید؛ جایی که می‌توانید از نسیم خنک صبحگاهی و چشم‌انداز مسجد اورتاکوی و پل بسفر لذت ببرید. در ادامه تا وقت دارید و قبل از اینکه گردشگران به این محل بیایند، از این دو مکان زیبا دیدن و در یکی از کافه‌های کنار ساحل، یک صبحانه‌ی خوشمزه نوش جان کنید. سپس یک تاکسی بگیرید و به میدان تکسیم بروید که مرکز تاریخی فعالیت‌های سیاسی در قلب استانبول به حساب می‌آید. از یادبود جمهوری دیدن کنید که تأسیس ترکیه‌ی مدرن در حدود یک قرن قبل را گرامی می‌دارد. این میدان اکثر بخش‌های شهر استانبول را به هم وصل می‌کند و به همین دلیل محلی عالی برای تماشای مردم به حساب می‌آید.

تراموای استانبول

از میدان تکسیم می‌توانید سوار تراموا شوید و به خیابان استقلال بروید که یک خیابان شلوغ برای خریدکردن است. این ترامواهای قرمز روشن، شلوغ و پر از دست‌انداز هستند، اما فقط با همین قطارهای نوستالژی استانبول می‌توانید حس یک شهروند محلی را داشته باشید.

برج گالاتا استانبول

علاوه‌بر این، تا در میدان تکسیم هستید، می‌توانید از گذرگاه‌های طاق‌دار و باستانی که به این میدان منتهی می‌شوند، نیز دیدن کنید. با سایر مردم همراه شوید و در طول این گذرگاه‌های تاریک و خنک قدم بزنید که با انواع کالاهای چرمی، ادویه و سوغاتی پر شده‌اند. به محله‌ی گاتالا هم سری بزنید و از برج گاتالا بازدید کنید. این برج به قرن چهاردهم تعلق دارد و یکی از قدیمی‌ترین و بلندترین سازه‌های استانبول محسوب می‌شد که مناظری پانوراما از شهر را پیشکش بازدیدکنندگان می‌کند.

بعد از ظهر

پل گالاتا استانبول

روی پل بین گاتالا و اولد تاون بروید و چشم‌اندازی خیره‌کننده از افق استانبول را به نظاره بنشینید که شامل صدها ماهیگیر نیز می‌شود. حتماً در یکی از رستوران‌های شناور توقف و یک ساندویچ ماهی (balık ekmek) میل کنید که از غذاهای دلخواه محلی‌ها است.

بازار بزرگ استانبول

در مرحله‌ی بعدی گشت‌وگذارتان به بازار بزرگ استانبول سر بزنید؛ جایی که مردم برای صدها سال مشغول تجارت بوده‌اند. در راهروهای باریک قدم بزنید و تماشای نقاشی‌های دیواری را از دست ندهید. وقتی که نوری از این معماری صدساله به دود بلندشده از کباب‌ها می‌تابد، حال‌وهوای جالبی در گذرگاه‌های این بازار ایجاد می‌شود.

بازار صحافلار استانبول

پس از دیدن بازار بزرگ، نوبت بازدید از بازار فروش کتاب‌های دست دوم صحافالار می‌رسد. اگر اهل کتاب هم نیستید، مطمئن باشید که این بازار ارزش دیدن را دارد؛ به‌خصوص گربه‌های این خیابان که مثل شهروندان شهر با آن‌ها رفتار می‌شود. افراد عاشق کتاب هم قطعاً از کتاب‌های متعدد این بازار لذت خواهند برد.

غروب

مسجد سلیمانیه استانبول
سفر به استانبول بدون بازدید از مسجد آبی و مسجد ایاصوفیه کامل نمی‌شود. مسجد آبی یکی از زیباترین شاهکارهای معماری اسلامی است که به‌علت وجود کاشی‌های آبی رنگ در طراحی داخلی به «مسجد آبی» شهرت دارد. مسجد ایاصوفیه نیز اثری از دوران امپراتوری عثمانی است که روزگاری بزرگ‌ترین سازه‌ی دنیا به حساب می‌آمد و از سال ۱۹۳۵ به موزه تبدیل شد و قدم‌گذاشتن در این فضای غارمانند می‌تواند تجربه‌ای هیجان‌انگیز را برایتان رقم بزند.

مسجد ایاصوفیه استانبول

هیچ چیزی بهتر از تماشای غروب آفتاب از مسجد سلیمانیه یا پل متروی شاخ طلایی نمی‌تواند پایان‌بخش خوبی برای گشت‌وگذاری یک‌روزه در استانبول باشد. غروب این شهر بی‌نظیر است و گردشگران می‌توانند قابی از افق استانبول را ببینند؛ درحالی‌که صدای اذان در همه‌جای شهر به گوش می‌رسد.

پل گالاتا استانبول

برای اقامت در استانبول می‌توانید هتل Hilton Istanbul Bomonti را انتخاب کنید که دسترسی آن به میدان تکسیم و خیابان استقلال بسیار راحت است. علاوه‌بر استخری سرپوشیده و یک استخر فصلی روف‌تاپ و اسپا، رستورانی فوق‌العاده با چشم‌اندازی ۳۶۰ درجه از افق غیرقابل توصیف شهر را نیز پیشکش مهمانان می‌کند.

منبع:ارسالی از کاربران سایت استانبول سرا

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

راهنمای سفر انفرادی به استانبول

صفر تا صد راهنمای سفر انفرادی به استانبول

صفر تا صد راهنمای سفر انفرادی به استانبول استانبول به عنوان بزرگترین شهر ترکیه، صنعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 17 =