بازارهای ماهی استانبول

بازارهای ماهی استانبول 

بازار بالیک استانبول(balik pazari) به بازارهای ماهی این شهر زیبا و دوست داشتنی میگویند که در آن می‌توان تازه‌ترین ماهی‌ها را از انواع مختلف تهیه کرد.
به طور کلی بازار بالیک در ترکی به معنی بازار ماهی است و شهر استانبول که مکانی عالی برای ماهیگیری است دارای چندین بازار ماهی بزرگ است که بازدید از آن‌ها می‌تواند بسیار جذاب باشد.

از مهم‌ترین بازارهای ماهی استانبول که به عنوان بازار بالیک استانبول شناخته می‌شود، می‌توان به بازار بالیک گالاتاسارای اشاره کرد که درست در پشت پاساژ چیچک قرار دارد که در نزدیکی میدان تکسیم و محله گالاتاسارای است.
این بازار ماهی را می‌توان از مجسمه‌ی بسیار مشهور (که البته بیشتر شبیه به یک بنای هنری مدرن است) تشخیص داد. این بنا در سر در بازار قرار دارد و می‌تواند در تور استانبول نشانه‌ی خوبی برای پیدا کردن آدرس این بازار باشد.
در بازار ماهی گالاتاسارای طیف وسیعی از انواع ماهی به فروش می‌رسد طوری که حتی بازارهای عمده فروش ماهی در باقی نقاط استانبول و ترکیه نمی‌توانند این تنوع کالا و خوراک‌های دریایی را تأمین کنند و این می‌توانند دلیل خوبی برای بازدید از این بازار باشد.
پس وقتی داشتید از خیابان استقلال بازدید می‌کردید فراموش نکنید که می‌توانید از این بازار جذاب و دیدنی هم بازدید کنید.

بازار ماهی استانبول در نقاط مختلف شهر استانبول
جدا از بازار ماهی گالاتاسارای، شهر استانبول دارای چندین بازار ماهی است که در زیر برای شما عنوان می‌کنیم تا اگر علاقه داشتید در تور استانبول به آن‌ها نیز سر بزنید و از لمس فرهنگ مردم ترکیه از نزدیک لذت ببرید:

بازار ماهی بشیکتاش
محله بشیکتاش جدا از این که به خاطر تیم فوتبال حرفه‌ای آن شناخته شده است، به خاطر بازار ماهی یا همان بازار بالیک بزرگی که دارد نیز شناخته شده است.
این بازار ماهی در میان این محله مدرن قرار دارد اما در آن خبری از مدرنیته نیست و ماهی فروشان در حال فریاد و فروش ماهی‌های صید شده در همان روز هستند!
البته شما می‌توانید جدا از خرید ماهی، تعداد زیادی رستوران‌های دریایی را درست در کنار بازار ماهی بشیکتاش مشاهده کنید و در آن‌ها از غذاهای دریایی تازه و خوشمزه لذت ببرید.

بازار ماهی کادیکوی
بازار ماهی کادیکوی استانبول که یک محله در قسمت آسیایی این شهر است، می‌تواند محلی عالی برای دیدن از بازارهای ماهی و سنتی ترکیه باشد اما در این مکان شما نه تنها می‌توانید از انواع ماهی‌هایی که فروش می‌رود دیدن و خرید کنید، بلکه امکان این را دارید تا عسل‌های محلی، پنیر و انواع ترشی را مزه کرده و با قیمتی عالی خریداری کنید.

یکی از مشهورترین فروشندگان ماهی در این بازار بالیک که از قدیمی‌ترین آن‌ها هم است Kadı Nimet می‌باشد که در کنار ماهی فروشی خود، یک رستوران دارد که در ماهی‌های خوشمزه شهرت دارد پس در بازدید از این بازار، فراموش نکنید که یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی این شهر را می‌توانید در این رستوران تجربه کنید.

بازار بالیک ببک
این بازار ماهی هم که در محله ببک در جوار تنگه بسفر قرار دارد، یکی از مشهورترین بازار ماهی های استانبول است که می‌توانید در آن علاوه بر ماهی‌های تازه، انواع خرچنگ و لابستر و میگو را خریداری و یا اینکه در رستورانی مشهور به نام bebek balikcisi (که در بازار قرار دارد) نوش جان کنید.

بازار بالیک ببک به فروش ماهی‌های نمک سود هم مشهور است.

بازار بالیک اسکودار
این بازار ماهی یکی از معدود بازارهای ماهی رو بسته است که در محله اسکودار بخش آسیایی قرار دارد و بیشتر ماهی‌های فصل را می‌توان در آن خریداری کرد.

بازار بالیک بی اوغلو
این بازار ماهی استانبول که در محله بی اوغلو قرار دارد را می‌توان بزرگترین و اصلی‌ترین بازار بالیک استانبول دانست! چرا که همچون بازار ماهی کادیکوی دارای انواع و اقسام غذاهای دریایی است و در کنار آن یک رستوران و ماهی فروشی بسیار قدیمی که در سال ۱۹۷۴ تأسیس شده است قرار دارد که در آن می‌توان خوشمزه‌ترین ماهی‌های منطقه را مزه کرد.
جدا از این در این بازار ماهی می‌توان انواع ادویه، شمع‌های ترکی، محصولات غذایی محلی تازه و همچنین پنیرهای ترکی را خریداری کرد.

بازار ماهی امبنونو
بازار ماهی امینونو هم یکی از مشهورترین بازار ماهی استانبول است که در کنار بازار ادویه استانبول که به بازار مصری‌ها هم شناخته می‌شود، قرار دارد و به همین سبب بسیار شلوغ و پر جنب و جوش است و توریست‌های زیادی در روز از آن بازدید می‌کنند.
اما بازدید از بازار بالیک امینونو به اینجا ختم نمی‌شود و در این بازار می‌توان قهوه ترک اعلا، پنیر و محصولات محلی با کیفیت را خریداری کرد.
برای کسانی که به عنوان توریست از بازار ماهی استانبول دیدن می‌کنند، یکی از بهترین جذابیت‌های این بازار می‌تواند غرفه‌های چرخی ساندویچ فروش باشد که ساندویچ ماهی تازه می‌توان از آن‌ها تهیه کرد و آن‌ها را می‌توان از بوی فیله ماهی کبابی که سراسر بازار پیچیده، پیدا کرد.

هنگام بازدید از بازار بالیک استانبول این را به یاد داشته باشید که اگر قصد خرید دارید حتماً چانه زده و قیمت کمتری از آن چه فروشندگان میگویند درخواست کنید، چرا که فروشندگان ترک به ویژه در بازارهای محلی اگر بفهمند شما توریست هستید قیمت های بالاتری به شما میگویند!
و این نکته را هم به خاطر بسپارید که کمتر کسی در این بازارها زبان انگلیسی بلد می‌باشد پس یا با همراهی ترک زبان به بازار بالیک استانبول بروید و یا اینکه لغت نامه ترکی را با خود به همراه داشته باشید.

از آنجایی که بازار ماهی گالاتاسارای استانبول مهم ترین بازار بالیک استانبول محسوب میشود ما در اینجا نحوه دسترسی و موقعیت جغرافیایی این بازار رو برای شما عزیران قرار داده ایم.

دسترسی به بازار ماهی استانبول (گالاتاسارای)
دسترسی به بازار بالبک گالاتاسارای از آنجا که این بازار محلی در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد، می‌تواند آسان و بدون دردسر انجام بگیرد. برای دسترسی راحت ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از میدان تکسیم سوار بر ترامواهای خط خیابان استقلال شوید و بعد از پیاده شدن در ایستگاه گالاتاسارای، بعد از ۵ دقیقه پیاده روی به سمت شرق، به پاساژ چیچک برسید و بعد از آن در پشت این پاساژ مشهور و قدیمی، می‌توانید بنای مشهور بازار بالیک گالاتاسارای را دیده و از کنار آن به این بازار وارد شوید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی بازار ماهی گالاتاسارای

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

Görmez AVM

مرکز خرید گورمز باجیلار استانبول

مرکز خرید گورمز باجیلار استانبول مرکز خرید گورمز (Görmez AVM) یکی از مراکز خرید زنجیره‌ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 12 =