پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

بازار عتیقه فروشی فریکوی استانبول

بازار عتیقه فروشی فریکوی استانبول

بازار عتیقه فروشی فریکوی استانبول (Ferikoy Antique Market Istanbul) یکی از بازارهای محلی استانبول به شمار می رود که فاصله ی کوتاهی با ایستگاه متروی عثمان دارد.

همان طور که از نام این بازار مشخص است، فروش اجناس عتیقه و قدیمی از تابلو های قدیمی گرفته تا لباس های سنتی در این بازار انجام می شود. عتیقه فروشی های فریکوی محل تجمع و خرید مجموعه داران ثروتمند ترکیه و سایر کشور ها است.

موزه شخصی یا فروشگاه عتیقه
200 غرفه و فروشگاه در بازار عتیقه فروشی مشغول به فعالیت هستند که تعدادی از فروشگاه های این بازار، شهرت بیشتری داشته و اجناس اصل ارائه می کنند. درواقع این فروشگاه ها بیشتر از این که به محل فروش عتیقه شباهت داشته باشند به یک موزه شخصی شبیه هستند. شما نیز اگر علاقه ای به بازدید از عتیقه جات و خرید آنها به عنوان سوغاتی در تور ترکیه و یا نگه داری در مجموعه خود دارید حتما از این بازار بازدید کنید.

بعضی از مغازه های این بازار، کالاهایی با قیمت پایین تر را ارائه می کنند که اصل نبوده و صرفاً به کالای عتیقه شبیه است. اما مغازه های قابل اعتمادی نیز وجود دارند که با کمی پرس و جو می توانید آن ها را بیابید و عتیقه های کم یاب و با اصالتی که تقریبا گران هستند را از آنجا تهیه کنید. این عتیقه ها شامل کتاب، جواهرات، لباس های قدیمی و ظرف های عتیقه، تابلو های پرتره قدیمی و … است.

محله ارمنی ها استانبول
این منطقه در زمان های قدیم محل زندگی غیر مسلمانان ارمنی و یونانی بوده است و این موضوع تا این زمان ادامه دارد و هم اکنون نیز ارمنیان در این محل زندگی می کنند.

نحوه دسترسی به بازار عتیقه فروشی فریکوی استانبول
دسترسی به بازار عتیقه فروشی فریکوی از طریق ایستگاه متروی عثمان بی و میدان تکسیم امکان پذیر است. در روز یکشنبه و همراه تور استانبول می توانید از این مکان دیدنی بازدید کنید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی بازار عتیقه فروشی فریکوی استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

Görmez AVM

مرکز خرید گورمز باجیلار استانبول

مرکز خرید گورمز باجیلار استانبول مرکز خرید گورمز (Görmez AVM) یکی از مراکز خرید زنجیره‌ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 11 =