چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

بردن حیوان خانگی به ترکیه و نکاتی که باید رعایت کنیم!

بردن حیوان خانگی به ترکیه و نکاتی که باید رعایت کنیم!

حیوانات خانگی برای خیلی‌ها مثل عضوی از خانواده‌اند و به همان اندازه نسبت به آنها وابستگی وجود دارد. طبیعی است اگر شما بخواهید که حیوان خانگی‌تان نیز در سفر و یا پروسه مهاجرتی با شما همراه باشد زیرا این موجودات دوست‌داشتنی دیگر به بخشی از خانواده شما تبدیل‌شده‌اند. توصیه می‌شود که اگر سفر شما کوتاه‌مدت است و می‌توانید حیوان خانگی‌تان را نزد کسی بگذارید حتما این کار را بکنید زیرا سفر و تجربه هواپیما، ابدا برای حیوانات خوشایند نیست و بهتر است آن‌ها را مجبور به تحمل آن نکنید. ولی اگر سفر شما طولانی است یا یک مهاجرت را پیش رو دارید و چاره‌ای جز بردن حیوان خانگی‌تان پیش رو ندارید، باید همه جوانب احتیاط را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید.استانبول سرا در این مطلب به نکاتی که هنگام بردن حیوان خانگی به ترکیه باید رعایت کرد می پردازد،با ما همراه باشید.

به چه چیزهایی برای بردن حیوان خانگی به ترکیه نیاز داریم؟

شناسنامه: حیوان شما حتما باید برای خروج از کشور شناسنامه داشته باشد. اگر شناسنامه حیوان خانگی شما ایرانی باشد مشمول هزینه گمرک نخواهید بود. در غیر این صورت برای شناسنامه‌های خارجی باید مبلغی به عنوان هزینه گمرک پرداخت کنید.

گواهی سلامت: برای بردن حیوان خانگی به ترکیه باید حتما حیوان خود را واکسینه کنید و حداقل 14 روز از تزریق آخرین آمپول گذشته باشد. در غیر این صورت حیوان خانگی شما باید این 14 روز را در قرنطینه باشد تا تکلیف سلامتش روشن شود. این گواهی را می‌توانید از کلینیک‌های دامپزشکی بگیرید و به اداره دامپزشکی ارائه کنید تا نامه خروج از کشور برای حیوان شما صادر شود.

میکروچیپ: میکروچیپ یک تراشه‌ای است که زیر پوست حیوان تزریق‌شده و شامل یک کد 15 رقمی است که این کد شامل مشخصات حیوان و صاحب حیوان است. میکروچیپ برای خروج از کشور حیوان خانگی الزامی است.

باکس: برای بردن حیوان خانگی خود به بخش داخلی هواپیما نیاز به باکس سافت و برای ورود حیوان به بخش بار به هارد باکس نیاز دارید. اغلب حیوانات زیر 8 کیلوگرم را می‌توانید با خودتان به بخش داخلی هواپیما ببرید ولی این باکس حتما باید استانداردهای پرواز را داشته باشند. برای مطمئن شدن درباره اندازه باکس موردنظر با شرکت هواپیمایی خود هماهنگی‌های لازمه را انجام بدهید. این باکس‌ها باید ابعاد مناسب داشته باشند وگرنه ممکن است حتی از حمل حیوان جلوگیری شود. باکس باید برای ایستادن طبیعی حیوان جا داشته باشد، محکم، مطمئن و دارای منفذ و تهویه هوا باشد. از طرفی قفل محکمی داشته باشد و به‌سادگی باز نشود و بدون چرخ باشد. به‌هیچ‌عنوان نباید حیوان در داخل باکس قلاده داشته باشد و پوزه حیوان باید آزاد باشد. هر باکس می‌تواند برای حداکثر 3 حیوان 6 ماهه با وزن کمتر از 4 کیلوگرم کافی باشد.

انتقال حیوان بدون همراه: این سرویس مخصوص زمانی است که شما یا هیچ دوست و آشنایی به هر دلیلی نتواند حیوان خانگی را در این سفر همراهی کند. در این سرویس در پایانه‌های باربری حیوان پذیرش‌شده و در محل ترخیص به فردی که در بارنامه ذکرشده است تحویل داده می‌شود. توجه داشته باشید که حتما حداقل 24 ساعت پیش از سفر با ایستگاه مبدأ تماس بگیرید تا در جریان شرایط جدید قرار بگیرید.

کد AVIH: این کد را باید از دفاتر فروش بلیت هنگام خرید بلیت تهیه کنید.

قفس مناسب

– قفس باید دارای ابعاد مناسب باشد، درغیر این صورت از سفر حیوان ممانعت می گردد.

– قفس باید برای ایستادن طبیعی حیوان به اندازه کافی بزرگ باشد .

– قفس باید جهت نگهداری حیوان به حد کافی محکم ‚ مطمئن و دارای منافذ تهویه باشد.

– درب آن باید قفل داشته باشد تا بطور تصادفی باز نشود و فاقد چرخ در زیر سطح خود باشد .

– بستن قلاده درون قفس برای حیوان ممنوع است زیرا پوزه حیوان باید آزاد باشد.

دیگر نکاتی که برای بردن حیوان خانگی به ترکیه باید رعایت کنید:

– مسافر باید حداکثر دو ساعت و نیم پیش از سفر در داخل فرودگاه برای پذیرش حیوان حضور داشته باشد.

– بچه گربه و سگ باید حداقل دو ماهه باشند (10 هفته) این قانون برای برخی از کشورها 3 ماه یا 12 هفته است.

– هر مسافر مجاز به حمل دو قلاده سگ یا گربه و 10 پرنده است.

– بهتر است به حیوان پیش از پرواز غذای سبک بدهید تا حین پرواز اذیت نشود.

– برای پروازهای بیش از دو ساعت به میزان مناسب برای حیوان آب قرار بدهید.

– حیوانات گران‌قیمت چه از نظر مادی و چه معنوی توسط شرکت هوایی پذیرش نمی‌شوند. اعلام این ارزش بر عهده خود فرد است. شرکت هواپیمایی هیچ مسئولیتی را بابت این ارزش پس از پذیرش نمی‌پذیرد.

– می‌توان حیوان مادر را حداکثر با 3 فرزند در یک باکس قرار داد. این قضیه تنها به‌شرطی امکان‌پذیر است که بچه‌ها کمتر از 12 هفته سن داشته باشند و یا وزنشان بیشتر از 2 کیلوگرم نباشد و برای حضور همگی‌شان در یک باکس مشکل خاصی رخ ندهد.

– برای اطمینان بیشتر از سلامت حیوان خانگی‌تان در فصل‌های مختلف سال بهتر است در فصل‌های گرمی مانند تابستان از پروازهای شبانه و یا صبح زود استفاده کنید. در فصل زمستان پروازهای روزانه برای حیوان خانگی شما مناسب‌تر است.

– برخی از هواپیماها از پذیرش حیوانات خانگی خودداری می‌کنند. این مسئله را هنگام گرفتن بلیت حتما مدنظر داشته باشید و با شرکت هواپیمایی موردنظر هماهنگ کنید.

– حیوان تنها در مقصد به فردی که در فرم نامش ذکرشده است تحویل داده می‌شود. فرد دیگری به‌هیچ‌عنوان مجوز دریافت حیوان را نخواهد داشت.

– هرگونه خدمات اضافی مانند، قرنطینه، دامپزشکی، اسکان، تغذیه، ترخیص، بازگشت به مبدأ، جریمه و… بر عهده صاحب بار است و شرکت هواپیمایی هیچ‌گونه هزینه‌ای را تقبل نخواهد کرد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟

10 دلیل اصلی برای زندگی در استانبول چیست؟ استانبول شهری باشکوه است که در یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =