پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

بهترین مکان‌ها برای کار و مطالعه در استانبول کجاست؟

بهترین مکان‌ها برای کار و مطالعه در استانبول کجاست؟

استانبول شهر شلوغ و پر جنب و جوشی است اما در همین شهر شلوغ می‌توان گوشه‌ی خلوتی پیدا کرد. برای همه این کارها و تمام این موقعیت‌ها در استانبول محل‌هایی منحصر به فرد وجود دارد. از کتابخانه‌ها گرفته تا کافه‌ها و یا حتی محل‌هایی که صرفاً برای قرارهای کاری و همکاری‌های گروهی طراحی شده‌اند و با عضویت در آن‌ها یک محل ثابت برای کارهایتان خواهید داشت. تنها کافی است که کمی بیشتر شهر را بشناسید و جست و جو کنید، استانبول سرا در این مقاله به معرفی بهترین مکان‌ها برای کار و مطالعه در استانبول می پردازد و شما می توانید بسته به سلیقه و انتظاراتی که از آن فضا دارید مکانی برای دنبال کردن کارها و اهدافتان داشته باشید.

بهترین مکان‌ها برای کار و مطالعه در استانبول کجاست؟

کتابخانه Beyazıt State

کتابخانه Beyazıt State در سال 2015 بازسازی و طراحی شد. اگر به طور جدی می‌خواهید جایی را برای درس خواندن و مطالعه منظم و مداوم پیدا کنید، احتمالاً این کتابخانه بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اگر برای طراحی معماری به دنبال محل مناسبی می‌گردید هم سری به این کتابخانه بزنید. طراحی قدیمی و تاریخی این محل مانند سقف‌های چند طبقه یا گچ بری دیوارها می‌تواند یک سوژه مناسب و ایده آل برای طراحی شما باشد.

مهم‌ترین نکته در مورد این کتابخانه این است که به طور معمول این کتابخانه هر روزه و 24 ساعته باز است و شما می‌توانید هر زمانی که بخواهید برای کار و مطالعه به آن جا پناه ببرید و خیالتان از بابت نبود سر و صدا راحت باشد.

کتابخانه Beyazıt State

آدرس:No.4 Çadırcılar Cd. , Beyazıt Mh., Fatih Istanbul , Turkey

کتابخانه آتاتورک

کتابخانه آتاتورک هم سن جمهوری ترکیه است. در سال 1976 Sedad Hakkı Eldem یکی از پیشگامان معماری مدرن-ملی ترکیه این کتابخانه را طراحی کرد. کتابخانه آتاتورک محل بسیار خوب و مناسبی برای مطالعه است. سالن مطالعه این کتاب خانه بسیار بزرگ در بالاترین طبقه است که در یک محل کاملاً دور از جهان، در آرامشی مثال زدنی شما را رها می‌کند تا ساعت‌ها از مطالعه لذت ببرید.

علاوه بر این شما می‌توانید میان مطالعه از منظره بی نظیر تنگه بسفر نیز استفاده کنید. این کتابخانه 24 ساعت شبانه روز در تمامی روزهای هفته پذیرای شماست و شما هر زمان که اراده کنید می‌توانید برای انجام کارها و مطالعه به آن مراجعه کنید.

کتابخانه آتاتورک استانبول

آدرس:No.6 Miralay Şefikbey Sk., Gümüşsuyu Mahallesi, Beyoğlu Istanbul , Turkey

SALT Galata
سالت گاتالا مجموعه‌ای از گالری، کتابخانه و موزه است. تنها قدم زدن در این مجموعه، بازدید از آثار تاریخی به شمار می‌آید. محلی که اگر توریست هستید می‌توانید رایگان برای تماشای آثار هنری و تاریخی به آنجا بروید و اگر ساکنید، برای در آرامش کار کردن، آن جا را محلی مناسب خواهید دانست.

حتی اگر از محیط آرام کتابخانه و فضای مفیدی که برای کار و مطالعه به شما می‌دهد صرف نظر کنیم، سالت گاتالا مجموعه‌ای زیبا از انواع آثار هنری و تاریخی، کتاب‌فروشی و … است. حتی اگر حین کار گرسنه شدید، می‌توانید به رستوران طبقه بالا یا کافه‌های پایین سری بزنید و مطمئن باشید که تجربه لذت بخشی خواهد بود.

استانبولی‌ها عاشق این محل هستند و آن را تحسین می‌کنند. سالت گاتالا در محل سابق بانک امپراتوری عثمانی ساخته شده است و به یک محفل علمی هنری تبدیل شده است. نمایشگاه‌های هنری این گالری برای مغز و ذهن شما خوراک فوق‌العاده‌ای فراهم می‌کنند و می‌توانید ساعت‌ها را بدون خسته شدن در آن جا سپری کنید.

گالری سالت استانبول

احتمال این وجود دارد که سالت گاتالا به سرعت به مکان محبوب شما در استانبول تبدیل شود. سالت گاتالا هر روزه به جز دوشنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 7 شب پذیرای شماست.

آدرس:No.11 Bankalar Cd., Arap Cami Mahallesi, Beyoğlu Istanbul , Turkey

Kolektif House

Kolektif House یکی از محبوب‌ترین فضاهای همکاری میان استانبولی‌هاست. این مجموعه در دو محل شعبه دارد. یکی در منطقه تجاری Levent و دیگری کمی بیشتر در مرکز شهر و در Şişhane قرار دارد. شما می‌توانید در این مجموعه عضو شوید.

عضویت در Kolektif House اشکال متغیری دارد. شما می‌توانید دفتر شخصی خودتان را داشته باشید و یا از همه مکان‌ها استفاده کنید. به این ترتیب شما از امکانات دیگری مثل امکان شرکت در رویدادهای مختلف، استفاده از آشپزخانه اشتراکی، اتاق کنفرانس و اتاق جلسه می‌توانید استفاده کنید. این محل هر روز به جز یکشنبه‌ها از ساعت 9 صبح تا 6 بعد از ظهر باز است.

Kolektif House

آدرس:No:5 Kat:2 Konuralp Caddesi , Evliya Çelebi Mahallesi, Istanbul , Turkey

آتلیه استانبول

آتلیه استانبول یا Atölye Istanbul چیزی شبیه به Kolektif House که پیش از این معرفی کردیم اما با این وجود، تفاوت‌های اساسی دارد. Kolektif House یک فضای طراحی شده برای همکاری بود ولی آتلیه‌ی استانبول پیش از آن یک پروژه علمی دانشگاهی است که در ارتباط با استنفورد و NYU Tish ITP همکاری می‌کند.

عضویت در آتلیه استانبول سه شکل متفاوت دارد. عضویت مهمان یا متغیر، عضویت دائم و عضویت همکار. در میان آن‌ها علاوه بر ساعاتی آرام برای کار و فعالیت می‌توانید فعالیت‌های دیگری مثل یوگا، فیلم و موسیقی را نیز تجربه کنید. این محل به جز شنبه و یک‌شنبه، هر روز از 9 صبح تا 7 عصر باز است.

آتلیه استانبول

آدرس:No.1 Birahane Sk., Bomonti, Şişli Istanbul , Turkey

کافه Cuma
از کتابخانه و گروه‌های همکاری که بگذریم، به کافه‌ها می‌رسیم. جایی که می‌توان کار و تفریح را به صورت همزمان تجربه کرد. کافه کوما در محله چوجورکوما درست در میان زیباترین و لوکس‌ترین مغازه‌های آنتیک فروشی استانبول قرار دارد. طبقه دوم کافه کوما یک پناهگاه بی نظیر است. شما در آن جا می‌توانید از شلوغی‌ها و ترافیک‌ها و ازدحام جمعیت خلاص شوید و آرامش و سکوت را پیدا کنید.

در طبقه دوم کافه کوما می‌توانید کنار پنجره ساعت‌ها روی مبل و صندلی‌ها بنشینید و در حالی که با قهوه و شیرینی‌های تازه پخته شده‌ی خود کافه، از خودتان پذیرایی می‌کنید، مطالعه کنید یا به کارهایتان برسید. اگر برای صرف غذا به این کافه می‌روید بهتر است بدانید که این کافه علاوه بر صبحانه ناهار و شام با میان وعده هم در خدمت شماست. جو این کافه گرم و صمیمی است و لازم نیست برای رفتن به آن جا زیاد خودتان را به زحمت بیندازید و انسان‌های عصا قورت داده‌ای را تحمل کنید.

کافه جوما استانبول

حسن این کافه به مکان‌هایی که پیش از این معرفی کرده‌ایم در این است که هر روز باز است و شنبه‌ها 9 صبح تا 8 عصر و باقی روزها 9 صبح تا 12 شب از شما پذیرایی می‌کند.

آدرس:53/A Çukur Cuma Cd., Firuzağa Mh., Istanbul , Turkey

Müz Botanik & Kahve
اگر برای کار و مطالعه فضای کتابخانه و محیط‌های طراحی شده را کسل کننده می‌دانید و نمی‌پسندید، انتخاب دیگری از میان کافه‌ها نیز وجود دارد. Müz Botanik & Kahve کافه‌ای کوچک در محله بی اوغلو است. این کافه چندین صندلی در کنار پنجره دارد که شما می‌توانید روی آن‌ها برای ساعت‌ها مطالعه کنید و کسی مزاحمتان نشود.

علاوه بر این می‌توانید قهوه و کیکی سفارش دهید و از پنجره به رفت و آمد زندگی در استانبول نگاه کنید. این کافه هر روزه به جز شنبه‌ها از ساعت 10 صبح تا 7 و نیم عصر پذیرای شماست.

Müz Botanik & Kahve

آدرس:No.18A Hayriye Cd. , Firuzağa Mahallesi, Beyoğlu Istanbul , Turkey

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =