پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

جاذبه های دوست داشتنی استانبول برای کودکان

جاذبه های دوست داشتنی استانبول برای کودکان

هرکسی که به استانبول فکر می کند، احتمالا تنها مکان هایی که به ذهنش می رسد شامل ایاصوفیه، مسجدهای استانبول و یا حتی مراکز خرید استانبول برای خرید هستند. اما از آن جایی که استانبول بزرگ ترین شهر ترکیه و شهری گردشگری می باشد، پس می توان انتظار داشت که برای همه سلیقه ها و تمام سنین جاذبه هایی را فراهم آورد تا بتواند هر شخصی را جذب خود کند. بنابراین باید بدانید که دیدنی هایی نیز برای کودکان در این شهر فراهم شده است. از جاذبه های کودکان در استانبول می توان به دلفیناریوم، آکواریوم، موزه های هیجان انگیز و … اشاره کرد. اگر می خواهید کودکتان از سفر به استانبول راضی و خوشحال برگردد، پس این جاذبه هایی که استانبول سرا برایتان در ادامه آورده را در لیست کارهایتان بگذارید.

جاذبه های دوست داشتنی استانبول برای کودکان

آکواریوم استانبول |Istanbul Aquarium

یکی از بزرگ ترین آکواریوم های دنیا، آکواریوم استانبول می باشد که شامل ۶۴ مخزن و هزاران هزار گونه از موجودات دریایی است، آنقدر که علاوه بر فرزندتان، خودتان را هم تحت تاثیر قرار خواهد داد. این صفحه نمایش جذاب همراه با مسیرهای پیاده روی است که ۱٫۲ کیلومتر گسترش دارد، سالن نمایش چندبعدی، مغازه های خرید سوغاتی و هدیه و رستوران های مختلف، همگی از دیگر تفریحات آن هستند. به نظر می رسد که همه چیز به اندازه کافی در اینجا وجود دارد، تا جایی که این جاذبه، دارای جنگل های بارانی شبیه سازی شده هم می باشد که از دیدن آن بسیار لذت خواهید برد.

آکواریوم استانبول        

موزه راحمی کوچ | Rahmi Koç Museum
موزه کارخانه راحمی کوچ شامل مجموعه های ویژه ای از موتورهای بخار قدیمی، قایق، اتومبیل، لوکوموتیو، زیردریایی، هواپیما و خیلی چیزهای است. موزه راحمی کوچ در یکی از مناطق با دسترسی خوب در استانبول یعنی گولدن هورن، بندر قدیمی تجاری ترکیه قرار دارد که برای اینکه یک روز را با کودک تان بگذرانید، بسیار مناسب است.

موزه رحمی کوچ

زمانی که در حال بازدید از این موزه هستید، به چای خانه آن بروید، از فروشگاه موزه دیدن کنید و پیشنهاد دیگر این است که غذایتان را در رستوران Halat نوش جان کنید.

ویالند | Vialand
شما به راحتی می توانید یک روز کامل را در شهربازی ویالند بگذرانید. این مورد از جاذبه های کودکان در استانبول یک شهربازی بسیار خوب است که همه چیز مثل چرخ و فلک، تونل های ماجراجویانه و … را در آن می توانید ببینید. پیشنهاد می شود که علاوه بر این بازی ها از سالن نمایش، فروشگاه های سوغاتی و رستوران ها نیز بازدید کنید. همچنین اگر زمانی که به استانبول می روید تولد فرزندتان است، می توانید آن را در این شهربازی جشن بگیرید.

شهربازی ویالند استانبول

گالری عکس شهربازی ویالند استانبول

موزه اسباب بازی استانبول | Istanbul Toy Museum
از بیرون که به موزه اسباب بازی استانبول نگاه می کنید، یک فضای کلاسیک به چشمتان می آید، ساختمانی که به سبک باروک ساخته شده است. شما به این موزه می روید و متوجه می شوید که این موزه بیش از ۴ هزار اسباب بازی قدیمی که از سراسر دنیا جمع شده است، را در خود جای داده است که همگی بسیار جذاب و دیدنی هستند.

موزه اسباب بازی استانبول

ما اطمینان می دهیم که موزه اسباب بازی خاطره بسیار خوبی را هم برای کودکان و هم برای خود شما به جای خواهد گذاشت.

گالری عکس موزه اسباب بازی استانبول

مینیاترک | Miniatürk
می خواهید کل ترکیه را در یک جا ببینید؟ اگر جوابتان مثبت است باید بگوییم یکی دیگر از جاذبه های کودکان در استانبول مینیاتورک پارک استانبول است که با بازدید از آن تمام جاذبه های مهم و برتر کشور ترکیه را می توانید، مشاهده کنید. این جاذبه در خود ماکت های بسیار واقعی از دیدنی های ترکیه را که حدود ۱۲۰ مورد هستند، جای داده است. کودکتان با مشاهده این فضا احتمالا خود را شبیه به گالیله ای در سرزمین لی لی پوت ها می بیند. جاذبه هایی از شرق و غرب ترکیه در این جا وجود دارند.

مینیاتورک پارک استانبول

از بانمک ترین قسمت های مینیاترک می توان به استادیوم فوتبال، که با انداختن سکه بازیکنان به داخل آن می آیند، تله کابینی که به تپه ای کوچک می رود و فرودگاه استانبول که هواپیمای آن در حال سرعت گرفتن است، اشاره کرد.

ویدیویی از مینیاتورک پارک استانبول

موزه دریایی | The Naval Museum
موزه دریایی استانبول در سال ۱۸۹۷ ساخته شد و به تازگی بازسازی شده است. در داخل این موزه می توانید دیدنی های زیادی مثل قایق های کوچک ماهیگیری، تجهیزات کشتی دریایی، مدل های کشتی تاریخی و قطعات زنجیره ای بیزانس که برای جلوگیری از ورود کشتی های دشمن به گلدن هورن (Golden Horn) استفاده می شد، را مشاهده کنید.

موزه دریایی استانبول

هتل Momcierge
هتل نوآورانه Momcierge که توسط یک مادر و نویسنده سفر ترکیه ای ساخته شده است، پرستار کودک و نوجوان چند زبانه، وسایل اجاره ای برای نوزادان و کودکان، ترانسفر فرودگاه، راهنماهای تورهای خانوادگی و حتی عکاس را برای خانواده هایی که در استانبول هستند، فراهم می کند. شعار این هتل « استراحت دادن به والدین» است و با در نظر گرفتن بیش از ۵۰ هتل همکار در اطراف استانبول و بدروم، آسان است که متوجه شوید که این هتل به شما چه کمک بزرگی در استانبول می کند.

هتل Momcierge

دلفیناریوم استانبول | Istanbul Dolphinarium
این مورد از جاذبه های کودکان در استانبول یکی از بهترین پارک های تفریحی استانبول است که در ایوپ (Eyup) قرار گرفته است. یک روز را همراه با فرزندان می توانید به این مجموعه اختصاص دهید که علاوه بر دلفین ها، یکی از بهترین پارک های موضوعی در استانبول می باشد.

دلفیناریوم استانبول بزرگ ترین دلفیناریوم را در اروپا دارد.

دلفیناریوم استانبول

شما می توانید با شرکت در نمایش این مجموعه، حیوانات بازیگوشی مثل دلفین، نهنگ های سفید و … را ببینید و فرزندتان را راضی و خشنود از این شهر به خانه برگردانید.

پارک گلخانه | Gulhane Park
یکی از پربازدیدترین جاذبه های کودکان در استانبول پارک گلخانه استانبول می باشد. این پارک در منطقه تاریخی پنینسولا قرار دارد و به معنی باغ رز است. پارک گلخانه زمانی یکی از پارک های مورد استفاده در کاخ های عصر عثمانی نیز بوده است. پارک گولهان شامل باغچه های متنوع، حوضچه و استخرهای زیبا می باشد. بازدید از این جاذبه شما را به یک آرامش خاص در میان شهر پرهیاهوی استانبول می رساند.

پارک گلحانه استانبول

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =