حراج های فصلی در استانبول

حراج های فصلی در استانبول

معمولا برای افرادی که قصد سفر به استانبول را دارند، دانستن فصل حراج بسیار حائز اهمیت است. در طول سال جشنواره‌های خرید بسیاری در این شهر برگزار می‌شوند، اما در مقاطعی، خرید از استانبول مقرون به صرفه‌تر است. استانبول یکی از مناسب‌ترین شهرهای دنیا برای خرید است و تقریبا در هر گوشه از آن می‌توانید مرکز خریدی را بیابید که اجناسی از برند‌های معروف بین المللی و برندهای داخلی را ارائه می‌دهد. ب استانبول سرا همراه شوید تا با حراج های فصلی استانبول آشنا شوید.

حراج های فصلی

حراج های فصلی استانبول از جمله جذاب ترین زمان ها برای خرید می باشد که می تواند رونق قابل توجه به بازار و چرخه اقتصاد بدهد. امروزه کشورهای بسیاری از این قبیل حراج ها نه تنها برای رونق بیشتر اقتصاد خود بهره می برند، بلکه با جذب گردشگر در این حوزه و فروش انواع کالاهای مورد نیاز جامعه، به رفاه عمومی جامعه کمک بسیاری می کنند. کشور ترکیه نیز از جمله کشورهایی است که با استفاده هوشمندانه از چنین رویدادهایی، نه تنها برندها و اقلام متنوعی را به کشور خود جذب و تولیدات بسیاری را موجب شده، بلکه نظر گردشگران بسیاری را از گوشه و کنار جهان بویژه همسایگان خود، برای انواع حراجی های فصلی به این کشور جلب کرده است.

هرچند این قبیل حراج های در اکثر شهرهای ترکیه برگزار می شود، اما معمولا شهرهای اصلی و بزرگ، میزبان متنوع ترین برندها و اقلام می باشند که برای فروش بیشتر، تخفیف های قابل توجهی ارائه می دهند. از جمله این شهر های می توان به: آنکارا، استانبول، ازمیر و آنتالیا اشاره داشت.

حراج های فصلی در استانبول

زمان حراجی ها
در فصل های حراج، خرید لباس و لوازم جانبیِ مرتبط با آن به شما کمک می کند بتوانید تا 50% از هزینه های پرداختی خود بکاهید. اما همچنین فصل های حراجی می توانند دام بزرگی نیز، برای مصرف کنندگان باشد. بسیاری از مصرف کنندگان صرفا به دلیل مقرون به صرفه بودن، ممکن است اقدام به خرید لباس هایی کنند که هرگز آنها را نخواهند پوشید. مهمترین نکته هنگام خرید در حراجی ها، تهیه لیست خرید می باشد. بررسی لباس های موجود و تعیین نواقص پیش از تهیه لیست خرید، شما را از خرید اقلام غیرضروری بازمی دارد.

اگر واقعا قصد انجام خریدی مقرون به صرفه را در فصل تخفیف دارید، پس بهتر است محصولات و برندهایی را انتخاب کنید که حدود 40-50% تخفیف ارائه می کنند. این قبیل تخفیف ها به شما امکان انجام خریدهای سودآوری خوهد داد؛ اما یادتان باشد با دیدن میزان تخفیف ها، اصلا گول خرید اضافی را نخورید تا مجبور به خرید لباس هایی تکراری یا بِلا استفاده نشوید. لذا پیش از خرید هر جنس، به نیاز واقعی خود خوب فکر کنید؛ این سوال، شما را از خریدهای غیرضروری بازمی دارد.

نکته مهم: پیش از خرید هر نوع کالای دارای تخفیف، از سالم بودن و عدم وجود هرگونه عیب و ایراد در آن، مطمئن شوید. در صورت وجود لکه، می توانید درخواست ارسال جنس مربوطه به خشکشویی را داشته باشید.

چگونه بودجه لازم برای خرید در فصل حراج را تهیه کنیم؟

فصل های حراج ترکیه همیشه برای خرید پوشاک ارزان قیمت، بسیار مناسب می باشند. اما این قیمت های پایین، گاها ممکن است خریداران را برای خرید، در کنترل کردن خود درآورده و شما را دچار مشکل سازند و اینگونه اقلامی بخرید که غیرضروری می باشند. از این رو، همانطور که پیش از این اشاره شد، تهیه لیست خرید کمک بسیا زیادی در مدیریت بودجه و اقلام خریداری شده به شما خواهد کرد.

حراج های فصلی در استانبول

در فصل حراج، غیر از لباس چه چیزهایی می توان خرید؟

معمولا فصل حراجِ برندهای پوشاک و زیورآلات، زمان بسیار مناسبی برای خرید اقتصادی محسوب می شود. در این دوره ها، علاوه بر امکان خریدهای پوشاک موردنیاز تابستان و زمستان خود، می توانید کیف و کفش نیز خریداری کنید؛ چراکه خرید کفش در زمان حراجی، اقدامی عاقلانه است. برای مثال، خرید یک جفت کفش ساده مشکی که همیشه کاربرد دارد، انتخاب درستی خواهد بود. همچنین، می توانید کلاه و برخی پوشاک مرتبط دیگر را نیز در این دوره ها بخرید. خرید عینک آفتابی در زمان تخفیف های زمستانی نیز، بسیار هوشمندانه می باشد. از این رو، خرید کاپشن در فصل تابستان و لباس شنا در زمستان، تصمیم مناسبی خواهد بود.

حراج های فصلی در استانبول

هنگام خرید در فصل تخفیف، به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

هنگام خرید در فصل های حراج می باست نسبت به میزان تخفیف ها دقت زیادی داشته باشید. در برخی موارد، تخفیف ها ممکن است غیر واقعی و حتی گیج کننده باشند. از این رو، همیشه واقعی بودن یا نبودن تخفیف ها را متناسب با کالاهای ارائه شده، بررسی کنید. اگر میزان تخفیف برای شما قانع کننده نباشد، می توانید از خرید آن جنس خودداری کنید.

نکته قابل توجه دیگر، وضعیت موجودیِ لباس های به حراج گذاشته است. ممکن است کالای موردپسند شما دارای تخفیف نیز بوده، ولی ترجیح می دهد آن را با هزینه کمتر یا تخفیف بیشتری خریداری کنید. اما، در عین حال ممکن است آن کالا در حین گشتن بیشتر شما، تمام شود. لذا، استانبول سرا توصیه می کند اگر کالای دلخواهتان را با قیمتی مناسب یافتید، در خرید آن تردید نکنید چراکه ممکن است به پایان برسد.

همچنین، هنگام خرید حتما به سالم بودن کالا دقت نموده و در صورت وجود هرگونه عیب و ایراد، آن را تعویض کنید. اما چنانچه فقط یک عدد از آن مانده و ایراد آن مثلا وجود یک لکه است، می توانید درخواست تمیز کردن آن را بکنید. بسیاری از برندها برای این چنین اقلامی خدمات خشکشویی ارائه می دهند.

چگونه می توان تخفیف برندهای پوشاک را پیگیری کرد؟

معمولا در ترکیه برندهای پوشاک، در اواسط زمستان و تابستان حراج های فصلی دارند. در این دوره ها قیمت: لباس، لوازم جانبیِ مرتبط با آنها و نیز کفش، تا 40-50% کاهش می یابد. همچنین، در اواسط فصل بهار و پاییز نیز حراجی های میان فصلی برگذار می شوند. در چنین مواقعی نیز، برندهای مختلف تخفیف های منحصر بفردی را درنظر می گیرند. البته، کمپین های حراجی و ویژه برندها، می تواند در هر زمانی وجود داشته باشند. اگر نمی خواهید این قبیل تخفیف ها را از دست بدهید، می توانید با پر کردن فرم های تماس در فروشگاه ها، تمایل خود نسبت به اطلاع از حراجی ها را اعلام نمایید. همچنین، با عضویت در سایت برندها یا خبرنامه هایشان، می توانید از طریق پیام کوتاه یا ایمیل از این تخفیف ها باخبر شوید.

در تخفیف های فصلی، چه اقلامی را باید حتما خریداری کرد؟

فصل حراجی برندهای لباس، زمان خوبی برای خرید اجناس اساسی می باشد، برای مثال: کت های اندامی، پیراهن های ابریشمی یا نازک، شلوارهای معمولی یا جین و لباس شب مشکی را، می توان در این دوره ها خریداری کرد؛ لباس هایی که حتما باید در کمد خانم های شیک پوش وجود داشته باشند. علاه بر آن، می توانید اجناس گران قیمتی نظیر: پالتو، چکمه و کیف را نیز، در زمان حراجی ها بخرید. همچنین، خرید برخی اقلام خارج از فصل مانند: کلاه، شال، کت مشکی، پیراهن مشکی، کفش کرم رنگ و شلوار مشکی، کار عاقلانه به نظر می رسد.

حراج های فصلی در استانبول

حراجی های فصل چه زمان هایی برگذار می شوند؟
خرید لباس و لوازم جانبیِ مرتبط با آن در حراج های فصلی باعث پرداخت کمتر تا 50% می شود. تقریبا در ترکیه، تمام برندها در زمان های مشخصی از سال تخفیف هایی را اعمال می کنند. عموما حراجی های تابستانه از اواسط ماه ژوئیه (تیر)، آغاز و تا آخر اوت (شهریور)، ادامه می یابد. البته از اواسط ماه اوت تا پاییز، این حراجی ها همچنان ادامه داشته ولی پس از آن، کم کم محصولات زمستانی جایگزین آنها در فروشگاه ها می شوند.

حراجی های فصل زمستان نیز در اواسط ژانویه (دی)، آغاز و تا آخر ماه فوریه (اسفند)، ادامه می یابد. در تخفیف های فصلی، می توان لباس و لوازم جانبیِ مرتبط با آنها را تا 50% تخفیف، خریداری نمود ک علاوه بر آن، تخفیف های میان فصلی نیز وجود دارند. حراجی های فصل بهار عموما اواخر مارس یا اوایل آوریل (فروردین-اردیبهشت)، آغاز می شود و حراجی های فصل پاییز نیز، اواخر ماه سپتامبر یا اوایل اکتبر (مهر-آبان)، برگزار می شوند. در تخفیف های میان فصلی، میانگین تخفیف حدود 30% می باشد.

زمان مناسب برای خرید لباس چه زمانی است؟

این روزها داشتن استایل منحصر بفرد و پوشیدن لباس های شیک، تبدیل به اولویت افراد زیادی شده و بسیاری از برندهای لباس، گزینه های گوناگونی را برای مصرف کنندگان ارائه می کنند. در چنین شرایطی، خرید لباس بخش قابل توجهی از هزینه های مردم را شامل می شود و مصرف کنندگان نیز به منظور کاهش هزینه های خود، به جای پوشیدن لباس های برند، به گزینه های ارزان تر روی می آورند. در حالی که با کمی انتظار، می توانند زمان مناسب و امکان خرید لباس های مارک با قیمت های ارزان تر را بدست آورند.

حراج های فصلی در استانبول

خرید پوشاک در ابتدای فصل و به دلیل عرضه محصولات جدید در همان زمان، ممکن است مقرون به صرفه نباشد. اما در کمپین های حراجی در اواسط فصل ها، می توان همان اجناس را با تخفیف های 40-50 درصدی خریداری کرد؛ لذا چنین زمان هایی، بهترین فرصت برای انجام مناسب خرید می باشند. برای مثال، اگر بودجه محدودی داشته باشید، خرید لباس های تابستانی در ماه مه (اردیبهشت)، فکر خوبی نخواهد بود. اما برخلاف آن، اگر لباسی که قصد خرید آن را در ماه مه یا ژوئن (اردیبهشت-مرداد) دارید، به اواسط جولای یا اوت (مرداد-شهریور)، که زمان آغاز حراجی های تابستانی است، موکول کنید، می توانید با قیمت های مناسب تری همان اقلام را خریداری نمایید.

از اواسط اوت، اجناس پاییزی و پس از آن نیز کم کم محصولات زمستانی، وارد بازار می شوند. لذا توصیه می شود به جای خریدهای پاییزی و زمستانه در این دوران، منتظر حراجی های زمستانه باشید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

Görmez AVM

مرکز خرید گورمز باجیلار استانبول

مرکز خرید گورمز باجیلار استانبول مرکز خرید گورمز (Görmez AVM) یکی از مراکز خرید زنجیره‌ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − ده =