پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

روستای Garipçe، منطقه‌ای زیبا و دیدنی در نزدیکی استانبول

روستای Garipçe، منطقه‌ای زیبا و دیدنی در نزدیکی استانبول

یکی از نقاط بسیار جذابی که در سفر به استانبول می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید، روستای Garipce در فاصله 10 کیلومتری محله ساری یر استانبول است. این دهکده‌ی ساحلی و زیبا دیدنی‌های زیادی دارد که می‌توانید در سفری یک روزه از آن‌ها بازدید کنید، با استانبول سرا همراه شوید تا با این روستای زیبا و دیدنی بیشتر آشنا شوید.

فاصله‌ی روستای Garipce تا استانبول

فاصله‌ی این روستا نسبت به استانبول حدود یک ساعت و نیم است اما بسته به جایی که از آن حرکت می‌کنید متفاوت خواهد بود. بهترین راه برای بازدید از آن نیز تورهای مختلفی است که از استانبول به این مقصد برده می‌شوند. بیشتر این تورها حدود 8 ساعت طول می‌کشند و شامل نهار شده و یک راهنمای انگلیسی زبان دارند.
شما در این سفر می‌توانید از خود دهکده، قلعه Rumeli، قلعه اروپایی و چند جای دیگر دیدن کرده و از مناطق ساحلی و همچنین کلیساهای اورتودکس دیدن کنید. زمان آزاد خوبی هم خواهید داشت تا از مراکز دلخواهتان بازدید کرده و با اتوبوس به استانبول برگردید. این تورها عموما از ساعت 8:30 صبح حرکت می‌کنند.

معرفی روستای Garipçe

دهکده Garipçe Sarıyer به واسطه طبیعت جذابش، مناطق ساحلی زیبا و همچنین مراکز تاریخی متعددی که دارد معروف شده و تعداد زیادی از گردشگران استانبول، از این منطقه نیز بازدید می‌کنند. آب و هوای Garipçe در بسیاری از زمان‌های ساحل شبیه به استانبول است با این تفاوت که زمستان‌ها کمی سردتر خواهد بود. بهترین زمان بازدید از آن نیز بهار یا پاییز بوده که هم طبیعت زیباتر از همیشه است و هم این که آب و هوا مطبوع‌تر بوده و نه سرمای زمستان را در خود دارد و نه گرما و آفتاب شدید تابستان را و به راحتی می‌توان از مراکز تاریخی بازدید کرد.

روستای Garipçe استانبول

دیدنی‌های Garipçe و اطراف روستا

قلعه روملی

این قلعه از زمان عثمانی‌ها و سال ۱۴۵۲ در این نقطه از ترکیه باقی مانده است. بنایی که به دستور سلطان محمد دوم و برای محافظت از تنگه بسفور در نقطه‌ای بنا شد که تنگ‌ترین ورودی به این تنگه هست بنا شد. بخش زیادی از بنای این قلعه کاملا سالم است و شما می‌توانید از نقاط مختلف آن بازدید کنید.
جایی در کنار تنگه که هم زیبایی‌های یک بنای تاریخی را دارد و هم باغی بزرگ در دلش و همچنین نمای جذابی از تنگه را برایتان به نمایش می‌گذارد. بخش زیادی از دلیل سفر بسیاری از گردشگران به Garipce ، دیدار از قلعه‌ی معروف آن است.

قلعه روملی حصار استانبول

روستا گریپچه 

خود روستای گریپچه نیز بسیار دیدنی است. از اسکله شهر که مملو از قایق‌های تفریحی و ماهیگیری بوده و می‌توانید در اطراف قلعه قایق سواری کنید تا محیط داخلی که یک بازار کوچک، چند مکان دیدنی و دو کلیسای قدیمی را شامل می‌شود.

قلعه Genoese

یکی دیگر از قلعه‌های معروف این منطقه قلعه Genoese است که در قرن 15 میلادی ساخته شده. البته این مکان بیشتر از نظر تاریخی اهمیت دارد و از نظر زیبایی به هیچ وجه به پای قلعه روملی نمی‌رسد.

قلعه Genoese استانبول

دیدنی‌های اطراف دهکده Garipce

مناطق دیدنی زیادی در اطراف این روستا واقع شده که دیدن از آن‌ها نیز می‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد. یکی از آن‌ها موزه‌ی بسیار جذاب ماشین‌های قدیمی‌ِ Ural Ataman است که در فاصله بسیار کمی از دهکده در Tarabya واقع شده و در آن چندین ماشین کلاسیک بسیار زیبا به نمایش در آمده است.

موزه ماشین های کلاسیک استانبول

جنگل بلگراد دیگر نقطه دیدنی و بسیار خوبی است که می‌توانید در 9 کیلومتری دهکده از آن دیدن کنید. این دهکده مسیرهای پیاده‌روی زیادی دارد و نقاط مختلفی برای برپایی پیک نیک در خود دارد.

جنگل بلگراد استانبول

پیشنهاد آخر استانبول سرا به شما نیز فانوس دریایی روملی فنری است. این مکان در فاصله‌ی بسیار کمی از دهکده واقع شده و به راحتی می‌توانید با رفتن به آن هم بنایی تاریخی و زیبا را ببینید که زمانی برای کشتیرانی این منطقه حیاتی بود و همچنین از نمای زیبای دریا و هوای مطبوعش در بهار نیز لذت ببرید.

فانوس دریایی روملی فنری استانبول

در کجای دهکده غذا بخوریم؟

Aydın Balık

بهترین نقطه برای خوردن صبحانه و ناهار در Garipce این رستوران بسیار عالی است که میزهایی در کنار اسکله داشته و شما می‌توانید با تماشای نمایی زیبا از تنگه به خوردن غذا مشغول شوید. انواع غذاهای ترکی در این رستوران پخت می‌شود، اما همه از غذاهای دریایی بسیار خوبش تعریف می‌کنند.

رستوران Aydın Balık استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دوازده =