پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

سفر به استانبول در روزهای بارانی پاییز

سفر به استانبول در روزهای بارانی پاییز

اگر در فصل های پاییز و زمستان به استانبول سفر می کنید خود را آماده گشت و گذار در یک روز زیبای بارانی در استانبول کنید. اگر اهل روز های بارانی و نسبتا سرد باشید این سفر شما به استانبول بی شک سفری فراموش نشدنی خواهد بود. استانبول شهر بارانی نیست اما اگر ابر های این شهر شروع به بارش کنند ممکن است یک هفته کامل را ببارد. خوب نگران باران های پاییزی استانبول نباشید در این شهر زیبا و بزرگ تفریحات و اماکن دیدنی زیادی حتی در یک روز بارانی در انتظار شماست.

به سفر تان ادامه دهید و با لیستی از تفریحات مخصوص روز های پاییزی و بارانی استانبول خود را مسلح کنید. از موزه های برجسته این شهر گرفته تا بهترین کافی شاپ در استانبول را به شما معرفی خواهم کرد :

8 کاری که می توانید در یک روز بارانی در استانبول باید انجام دهید

1. قهوه‌ای در قهوه‌خانه کوما | Café Cuma استانبول صرف کنید

درر یک روز بارانی در استانبول سری به یکی از قهوه‌خانه‌های مجلل استانبول در محله چوکورکوما | Çukurcuma بزنید، این محله به خاطر مغازه‌های عتیقه فروشی و موزه بیگناهی استانبول خود مشهور است بنابر این بعد از صرف قهوه ساعت ها در این محله سرگرم خواهید بود. خود را در کافی شاپ استانبول فرض کنید در حالیکه صدای بارش باران در سقف پیچیده و با یک فنجان قهوه دلچسب ترک رد دست دارید از منظره بارش باران کنار پنجره لذت می برید. به طبقه دوم قهوه‌خانه کوما بروید و روی نیمکت بنشینید یا میزی در کنار پنجره بگیرید و از خوردن باقلوای ترکیه تازه پخته شده، ترشی یا کلوچه همراه با یک فنجان قهوه یا چای داغ لذت ببرید.

قهوه‌ای در قهوه‌خانه کوما

2. یک روز بارانی در نمایشگاه‌های آپارتمان مصری | Mısır Apartmanı

نمایشگاه‌های آپارتمان مصری واقع در خیابان استقلال، نمونه‌ای عالی از معماری اروپایی است که سراسر استانبول را در برگرفته است. آپارتمان آرت نووو | Art Nouveau در سال ۱۹۰۵ ساخته شده است و در حال حاضر در تمام طبقه‌های خود میزبان گالری‌های هنری است طوری که می‌توانید ساعاتی را صرف پیاده‌روی و مشاهده نمایشگاه‌های عالی هنر معاصر کنید. اگر علاقه مند به معماری و هنر هستید به شما توصیه می کنیم تا هرگز بازدید از این نمایشگاه را از دست ندهید.

3. بازدید از کلیسای کورا | Chora Church
علاقه‌مندان به تاریخ ترکیه، با شروع بارش باران راهی کلیسای کورا شوید و در مقابل سازه‌ای قرار بگیرید که به اوایل قرن چهارم میلادی بر می‌گردد، این کلیسا دارای برخی از بهترین دکوراسیون‌های داخلی و زیبایی شهر است. کلیسای بیزانتین، دارای صحنه‌هایی از زندگی مسیح است که به زیبایی روی موزاییک نقش بسته‌اند. اگر در یک روز بارانی در استانبول هستید به شما توصیه می کنمی تا بازدید از کلیسای کورا فراموش نکنید این کلیسا یکی از زیباترین کلیسا های شهر با سوژه های خوب عکاسی است.

کلیسای کورا استانبول

4. استراحت در حمام کلیچ علی پاشا | Kılıç Ali Paşa Hamamı
هیچکس دوست ندارد در باران خیس شود، اما حمام کردن در حمام بخار در کنار حمام کف و ماساژ احتمالا پیشنهاد بدی در یک روز بارانی نیست. حمام کلیچ علی پاشا، جذاب‌ترین و لوکسترین حمام استانبول است و می‌توانید بعد از حمام ترکی خود، در صورتی که باران متوقف نشده باشد، ماساژ اضافی نیز درخواست کنید و با ماساژٰ ترکی سفر خود با استانبول را کامل کنید.

حمام قلیچ علی پاشا

5. نویسندگی کردن در سالت گالاتا| Salt Galata

اگر مترجم آزاد هستید و تصمیم دارید کارهایی را انجام دهید، از آنجایی که آب و هوا ناخوشایند است گزینه بهتری از رفتن به سالت گالاتا وجود ندارد. کتابخانه تحقیقاتی سالت در یک ساختمان با شکوه که زمانی اداره بانک عثمانی در آن قرار داشت، ساختمان مرمری تاریخی با طراحی داخلی مدرن و یکی از بهترین مکان‌های شهر برای کار است. کتاب فروشی، قهوه‌خانه، رستوران، و گالری هنری در بسیاری از طبقات ساختمان نیازی به یادآوری ندارند و بازدید از آنها بسیار ارزشمند است.

سالت گالاتا

6. ناهار در هونکار | Hünkar : رستوران قدیمی استانبول

هیچ چیز بهتر از غذای خانگی نیست و زمانی که آب و هوا سرد و بارانی است، شما به انرژی بیشتری نیاز دارید. هونکار یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران‌های اسناف (تاجر) استانبول است و غذاهای کلاسیک ترکیه را در دستور‌العمل‌های اصیل خود با بهترین موادغذایی ارائه می‌دهد. گزینه‌ای خوشمزه از فهرست غذای سبک کافه-تریا انتخاب کنید و از فضای محبوب و ساده آن لذت ببرید. تعداد رستوران خوب استانبول کم نیست، اما هیج یک از آنها به قدمت هونکار نیستند، رستورانی که بتوانید در آن فرهنگ اصیل و غذای ترکیه را خالص حس کنید.

7. موزه‌های باستان شناسی استانبول
موزه‌ باستان شناسی استانبول با ترکیبی از باستان‌شناسی، شرق باستان و موزه‌های هنر اسلامی است که در آن به مدت یک ساعت سرگرم و شگفت‌زده خواهید ماند.

موزه‌های باستان شناسی استانبول

8. قهوه‌خانه مورا | Mavra استانبول در یک روز بارانی

ماورا یکی دیگر از قهوه‌خانه‌هایی است که به نماد محله گالاتا تبدیل شده است، وقتی در ماورا نشستید، خیلی زود احساس می‌کنید مثل محلی‌ها هستید و از خوردن یکی از غذاهای خوشمزه ترکیه و یا کیک شکلاتی آن لذت خواهید برد. به شما توصیه می کنیم تا در یکی از نیمکتهای پشتی بنشینید تا از بارش باران در امان باشید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 نکته مهم برای اولین سفر به استانبول

10 نکته برای کسانی که برای اولین بار به استانبول سفر می کنند! استانبول با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + ده =