صنعت کشاورزی، پرسودترین حرفه در ترکیه

صنعت کشاورزی، پرسودترین حرفه در ترکیه

با این که طی دهه‌های اخیر ترکیه در دو زمینه صنعت و گردشگری رشد بسیار خوبی داشته است، اما هنوز یکی از ستون‌های اصلی اقتصاد ترکیه، بخش کشاورزی آن است.در واقع یکی از فاکتورهای گرداننده اقتصاد این کشور همین کشاورزی است! مدیریت درست و تصمیم گیری های گرفته شده در کشاورزی این کشور سبب شده است ترکیه به یکی از معدود کشورهایی تبدیل شود که در این زمینه به خود اکتفایی رسیده است. با استانبول سرا همراه شوید تا در مورد فعالیت های کشاورزی ترکیه آگاه شوید.

صنعت کشاورزی ترکیه
کشاورزی در این کشور یکی از ارکان اصلی اقتصادی محسوب می شود. در واقع صادرات محصولات کشاورزی ترکیه به بیش از ۱۹۰ کشور جهان و نیز همکاری وزارت خانه های مختلف این کشور در این راستا، سبب توسعه ی مناسب و انتظار آینده ای روشن در این زمینه شده است.

صنعت کشاورزی در ترکیه

مناطق مناسب برای کشاورزی
برخلاف ایران که زمین های کشاورزی بی برنامه و بدون توجه تبدیل به مکان هایی برای ساخت ساز و یا فعالیت های دیگر می شود و خاک خاصلخیز و زندگی بخش به راحتی از بین می رود، اوضاع در ترکیه این گونه نیست. در واقع مدیریت درست و نظارت جدی در این زمینه سبب شده است که تمامی زمین های حاصلخیز در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت باشند و اگر زمینی بایر است به این دلیل است که امکان رشد و پرورش گیاه در آن وجود نداشته است. اما به طور کلی تجمع زمین های کشاورزی در غرب کشور ترکیه بیش از بخش شرقی آن است؛ با این حال بخش شرقی یک چهارم ارزش ناخالص کل تولیدات کشاورزی ترکیه را به نام خود زده است.

حمایت برای مهاجران توسط کارآفرینی
حمایت دولت مردان ترکیه از واردات و صادرات کالاهای مربوط به حوزه کشاورزی یکی از مواردی است که از سمت ایران نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

درآمد حاصل از شغل کشاورزی در این کشور بسیار بوده است و همزمان مانع واردات محصولات کشاورزی به این کشود می شود.

این موضوع با توجه به ارزش پول ملی این کشور نقش خود را به خوبی نشان می دهد.

رشد و تمایل افراد به خرید ملک در ترکیه و این شغل باعث افزایش کیفیت محصولات کشاورزی کشور ترکیه شده و روز به روز بازارهای بیشتری را به دست می آورد.

صنعت کشاورزی در ترکیه

دانستنی های کشاورزی در کشور ترکیه
بخش قابل توجهی از خاک این کشور مستعد کشاورزی است. این مقدار چیزی حدود ۴۰% از خاک ترکیه است که ۱۵% نیز شامل جنگل است. در حقیقت می توان گفت زمینه های کشاورزی در این کشور بسیار قوی است به گونه ای که بر اساس آمار اعلام شده در سال ۲۰۱۵، ۲۵ میلیون هکتار زمین کشاورزی در این کشور وجود دارد که تنها ۱۸ درصد آن ها نیازمند آبیاری هستند! به عبارتی، خاک مناسب، شرایط آب و هوایی مطلوب و مدیریت درست همگی دست در دست هم داده اند تا این کشور نه تنها در زمینه غذا از دیگر کشورها بی نیاز شود بلکه با صادر کردن نیز به پیشرفت اقتصادی کشور کمک نماید.

کدام مواد غذایی به عنوان مهم ترین حصولات کشاورزی ترکیه به شمار می روند؟

در بین محصولات تولیدی ترکیه گندم و سبزیجات از مهم ترین آن ها محسوب می شوند. هم چنین کشور ترکیه رتبه اول را در تولید فندق، انجیر، زردآلو، کشمش و رتبه چهارم را در تولید سبزیجات تازه و انگور در جهان به خود اختصاص داده است. در ادامه باید گفت رتبه ششم در تولید تنباکو، هشتم در تولید گندم و دهم در تولید پنبه در دنیا نیز از آن کشور ترکیه است. از دیگر تولیدات مهم ترکیه در انتها می توان به تولید چای در سطح گسترده توسط این کشور اشاره کرد. میزان پیشرفت این کشور در زمینه تولیدات کشاورزی تنها به محصولات غذایی آن معطوف نمی شود بلکه این میزان رونق به بخش های ماشین آلات این حرفه نیز کشیده شده است. برای مثال کارخانه «ساوروک‌اوغلو» محصولات خود در زمینه تولید ماشین‌آلات کشاورزی را به ۱۴ کشور دیگر از جهان صادر می کند.

صنعت کشاورزی در ترکیه

پرسودترین تولیدات کشاورزی ترکیه
قیمت ارزان مزرعه در این کشور سبب شده است نه تنها از داخل ترکیه، بلکه کشاورزان تمام جهان تمایل به کار بر روی زمین های این کشور داشته باشند. از طرفی استفاده از روش های مدرن به جای سنتی، سبب افزایش سود کشاورزان شده است. این رونق و توسعه تا آن جا پیش رفته است که این کشور از واردات محصولات غذایی به داخل بی نیاز شود. پرسودترین این گیاهان را اما می توان گوجه فرنگی، انواع میوه، سبزی، گیاهان همچون پنبه و در آخر، توت فرنگی عنوان کرد. وجود گلخانه های مدرن و مزارع و خاک مناسب سبب شده است این کشور بتواند به تولیدات مختلف و گسترده ای در زمینه کشاورزی دست بزند.

به کشاورزی در این کشور می اندیشید؟
اگر می خواهید حرفه کشاورزی را در این کشور در پیش بگیرید باید بدانید که به دلیل پایین بودن نیروی کار کشاورزی در کشور ترکیه نسبت به سایر کشورها، محصولی با قیمت نهایی پایین تر تولید خواهد شد و در نهایت سود بیشتری عایدتان خواهد گردید. هم چنین شما برای مزرعه دار شدن ملزم به خرید آن نیستید و می توانید از روش اجاره بهره مند شوید. از طرفی وسعت زمین های قابل زراعت در نقاط مختلف این کشور سبب شده است از حق انتخاب زیادی در این زمینه بهره مند شوید. اما به شما پیشنهاد می کنیم برای برخورداری از سود بیشتر به جای اجاره، به خرید مزرعه با موقعیت جغرافیایی عالی روی آورید. سیستم های اتوماتیک و پیشرفته کشاورزی در کشور ترکیه، هم چنین بر تسهیل این مسیر و نیز سود بیشتر تاثیر گذار خواهد بود. در نهایت می توان گفت با تدابیر و برنامه های اندیشیده شده برای توسعه و استحکام این صنعت می توان آینده خوبی را برای آن پیش بینی کرد.

کشاورزی حرفه ای است که می توانید در کشور ترکیه بر روی آن حساب باز کنید! با وجود وسعت و گستردگی مزارع موجود در این کشور، می توانید با انتخاب یک زمین با موقعیت جغرافیایی ایده آل و هزینه مناسب و هم چنین نیروی کارگری حقوق پایین به سود خوبی دست پیدا کنید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

China Homelife Turkey 2024

نمایشگاه محصولات چین در استانبول

نمایشگاه محصولات چین در استانبول نمایشگاه محصولات چین در استانبول (China Homelife 2024) در روزهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =