مدارس فرانسوی در ترکیه

مدارس فرانسوی در ترکیه

در سال های اخیر با توجه به شرایط حاکم بر ایران تعداد والدینی که تصمیم می گیرند تا فرزندان خود را برای تحصیل به خارج از کشور بفرستند بسیار زیاد شده است. به خصوص تحصیل در ترکیه و در زمینه های تحصیل دندان پزشکی در ترکیه، تحصیل پزشکی در ترکیه، تحصیل داروسازی در ترکیه و … .

در برخی از موارد والدین ترجیح می دهند تا فرزندان خود را از مقاطع پایینتر برای تحصیل به خارج از کشور اعزام کنند که در این صورت اگر مقصد شما ترکیه باشد مدارس فرانسوی در ترکیه و یا مدارس آمریکایی در ترکیه گزینه مناسبی برای فرزنذانتان می باشد.

تاریخچه مدارس فرانسوی در ترکیه

قبل از قرن ۱۹ ، امپراتوری عثمانی افراد غیرمسلمان بسیاری را در اختیار داشت. آنها در مأموریت های اروپایی در بنادر مختلف عثمانی مشغول به کار بودند و از امتیازاتی برخوردار بودند. در قرن نوزدهم ، ترکان عثمانی اهمیت زبان خارجی را درک کردند. پس از آن اتاق ترجمه نیز افتتاح شد و آنها تعدادی از دانشجویان را به اروپا فرستادند. پس از تعلیم دیدن در اروپا، مدارس مدرن که برنامه درسی آن زبان فرانسوی بود ، ایجاد شدند. این تحولات در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم افزایش یافت. در این دوره برخی از ترکهای عثمانی مقالاتی را در مورد آموزش زبان خارجی منتشر کردند. یعنی در واقع شاید بتوان فکر تاسیس مدارس فرانسوی در ترکیه را از این زمان دانست.

تاسیس مدارس فرانسوی در ترکیه

در حقیقت سال ۱۸۶۹ از جایگاه ویژه ای در تاریخ آموزش و پرورش ترکیه برخوردار است. زیرا در آن سال سیستم آموزش عثمانی به تصویب رسیده و به کار گرفته شد که منوط به آیین نامه جدید بود. مقرر شد در مدارس دولتی «عربی» ، «انگلیسی» و «فرانسوی» به عنوان یک دوره زبان خارجی تدریس شوند. با این آیین نامه ، سیستم آموزش عثمانی (مدارس سوبیان ، مدارس رشدیه ، مدارس اودادی ، مدارس سلطانی و مدارس علی) که دولت مسئولیت آن را برعهده داشت به پنج بخش تقسیم شد. در این مدارس آموزش زبان های خارجی در ترکیه، به ویژه آموزش زبان فرانسوی در دستور کار قرار گرفت. این دوره نیز در راه اندازی مدارس فرانسوی در ترکیه نقش اساسی داشت.

مدارس فرانسوی در ترکیه : دبیرستان ها

قبل از مراجعه به جزئیات مدارس فرانسوی در ترکیه لازم است تا اطلاعاتی در مورد مزایای مهم این مدارس و انتقال به دبیرستان ها را بدانید. در برنامه دبیرستان فرانسوی نوتردام دسیون و دبیرستان خصوصی فرانسه Sainte Pulchérie در سال های ۲۰۱۸-۲۰۱۹ تغییر مهمی ایجاد شد. با توجه به این تغییرات ، دانش آموزی که امتحان مرکزی را گذرانده باشد و زبان رسمی آن نیز فرانسوی باشد. برایشان سهمیه اختصاص داده شده که می توانند توسط “آزمون مهارت آموزی” به دبیرستان سال اول بروند. امتحانات مهارت یک بار اعمال می شود. یعنی در واقع دانش آموزان کلاس ۸ می توانند با این تغییرات وارد مدارس فرانسوی در ترکیه شوند.

این مدارس زیر را شامل می شوند:

  • مدرسه خصوصی Bahçeşehir Neslin متوسطه
  • دبیرستان yeninesil2000
  •  مدرسه متوسطه Küçük Prens Ortaokulu

آزمون مهارت مدارس فرانسوی در ترکیه

  • زبان و ادبیات ترکی
  • امتحانات شفاهی و کتبی دوره های زبان خارجی

دانش آموزانی که حداقل ۷۰ امتیاز از کل امتحانات شفاهی و کتبی کسب کنند ، موفق تلقی می شوند و مستقیماً در کلاس نهم ثبت نام می کنند. دانش آموزانی که آزمون مهارت های لازم را می گذرانند مطابق معیارهای زیر

۱- با توجه به اولویتی که در آزمون مرکزی کسب می کنند ،

۲- با توجه به نمره آنها در آزمون مهارت فرانسوی ،

۳- با توجه به نمره آنها در آزمون آمادگی زبان و ادبیات ترکی

۴- با توجه به تاریخ تولد

طبقه بندی می شوند. علاوه بر دو دبیرستان در سال جاری ، ۴ دبیرستان برای ثبت نام دانش آموزان با همان روش تغییر در آیین نامه ایجاد کرده اند. در حال حاضر آیین نامه منتظر تصویب در وزارتخانه است. پس از تأیید سنت جوزف ، ازمیر دبیرستان های فرانسوی Benoît و Saint Michel نیز قادر هستند با تخصیص سهمیه ، حق ورود به دانش آموزان می دهد.

مدارس فرانسوی در استانبول

تاریخچه دبیرستان Sainte Pulchérie

از سال ۱۸۴۶ ، دبیرستان Sainte Pulchérie به حمایت از نیازهای مدرسه ای جوانان پرداخته و از ارزشهای انسانی همچون همبستگی ، انتقال دانش ، احترام به آزادی، خیرخواهی و رشد فردی حمایت می کند. دبیرستان Saint Pulcherie از برجسته ترین موسسات آموزشی ترکیه به شمار می آید قلب مرکز فرهنگی فرانسه ، Saint Pulcherie در سمت اروپایی، مدرن و در مرکز محله بی اوغلو، در میدان تکسیم واقع شده است که بسیار نزدیک به هتل تکسیم می باشد. دبیرستانی مدرن که ریشه های خود را از تاریخ و سنت فرانسه گرفته است.

سایت دبیرستان فرانسوی  Sainte Pulchérie استانبول

دبیرستان فرانسوی Sainte Pulchérie یک مدرسه متوسطه است و بیش از ۴۵۰ دانش آموز مختلط دارد. این مدرسه یکی از بهترین مدارس فرانسوی در ترکیه می باشد.

دبیرستان Sainte Pulchérie که در سال ۱۸۴۶ توسط خواهران شفقت تأسیس شد تا سال ۲۰۰۰ به عنوان یک مدرسه متوسطه خدمت می کرد. راهبه های دلسوزی که فلسفه سنت وینسنت دپل را پذیرفته بوده اند هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان فعال هستند. این مدرسه توسط وزارت آموزش و پرورش ترکیه که باید مدارس خصوصی خارجی در ترکیه را به رسمیت بشناسد پذیرفته شده است و یکی از شش مدارس فرانسوی در ترکیه می باشد. در سال ۲۰۰۰ دبیرستان Sainte Pulchérie یک مدرسه ابتدایی به نام “New Generation 2000” تأسیس کرد. امروز این مدرسه بیش از ۲۰۰ دانش آموز دارد.

پذیرش در مدرسه Sainte Pulchérie

هر ساله بر تعداد افرادی که موفق به اخذ اقامت ترکیه و یا اخذ شهروندی ترکیه می شوند افزوده می شود. هر سال در ترکیه دانش آموزان مدرسه ابتدایی “آزمون تعیین سطح”برگزار می شود و بعد از نمره گرفتن، آنها شانس ورود به Pulcherie را به دست می آورند. دبیرستان Sainte Pulchérie در میان بهترین دبیرستان های استانبول قرار دارد.

دبیرستان Sainte Pulchérie ، به سرپرستی الکساندر آبلان ، یک موسسه موفق است که به طور مداوم خود را بازسازی می کند. این موسسه به عنوان یکی از بهترین مدارس فرانسوی در ترکیه می داند که چگونه می تواند روش های سنتی اثبات شده را با نوآوری هایی که برای آینده لازم است ترکیب کند. پس از گذشت یک سال از کلاس مقدماتی فشرده فرانسه و چهار سال آموزش دبیرستان ، دانش آموزان در پایان پنج سال مدرک دیپلم دریافت می کنند.

اعتبار مدرسه فرانسوی Sainte Pulchérie

دبیرستان Sainte Pulchérie دارای عنوان “Label France Education” است. وظیفه اصلی Label France Education و ارتقاء آموزش های مدارس دو زبانه عالی در موسسات فرانکوفون است. این دبیرستان به دلیل کیفیت آموزش بالا در بین مدارس فرانسوی در ترکیه، نظم و انضباط و مشاوره فردی مورد توجه والدین است. علاوه بر این ،مدیریت مدرسه کادر آموزشی و حامیان خارجی پروژه های مدارس برای دستیابی به همان هدف نزدیک با خانواده ها همکاری می کنند: ایجاد یک محیط آموزشی که در آن جوانان حمایت می شوند ، امری شناخته شده و ارزشمند است. همان طور که در دیگر مدارس فرانسوی در ترکیه دارای سهمیه ورود به دانشگاه های فرانسوی هستند این مدرسه نیز دارای سهمیه در دانشگاه گالاتاسرای می باشد.

فادغ التحصیلان مدرسه Sainte Pulchérie

بیشتر دانشجویان این مدرسه که متقاضی دریافت مدرک دیپلم هستند ، برای تحصیل در بهترین دانشگاه های فرانسه درخواست می کنند. ۹۸٪ درخواست ها پذیرفته شده و ۱۰٪ متقاضیان ترجیح می دهند تحصیلات عالی خود را در فرانسه یا کشورهای دیگری خارجی ادامه دهند.

درک این مدرسه از آموزش توسط یک تیم آموزشی پویا ، مؤثر و دو زبانه پشتیبانی می شود. در نتیجه دانشجویان فرانسوی و انگلیسی را به طور موثر یاد می گیرند. این دبیرستان کلیه منابع لازم برای یادگیری زبان را در اختیار رانش آموزان خود قرار می دهد: سفرهای خارج از کشور ، آمادگی برای دیپلم های زبان بین المللی (İELTS ، DELF-DALF …) ، پروژه های آفرینش هنری با هنرمندان ، وبلاگ نویسی به زبان فرانسوی یا انگلیسی با پشتیبانی معلمان ، برنامه های باشگاهی (MUN ، کلوپ تئاتر فرانسه) …) پروژه های ادبی که توسط نویسندگان فرانسوی انجام می شود …

مدارس فدانسوی در ترکیه : Bahçeşehir Neslin

این مدرسه در سال ۲۰۰۱ توسط بنیاد آموزش دبیرستان نوتردام د سیون افتتاح شد. نسلین در حال تغییر مدارس سنتی به مدرن می باشد. پس از گذشت ۱۵ سال از تحصیل در پردیس Şişli Bomonti ، آن را به پردیس جدید یعنی Bahçeşehir Boğazk منتقل کردند که یک منطقه در حال توسعه از ۱۰،۰۰۰ متر مربع و یک ساختمان کاملاً مجهز بود. در پردیس جدید در باهچه شهیر مهد کودک ، آموزش ابتدایی و متوسطه وجود دارد.

مهد کودک این مدرسه در سال ۲۰۰۹ در inişli افتتاح شد. که این دانش آموزان می توانند از سال تحصیلی ۲۰۱۷-۲۰۱۸ در دانشگاه باهچه شهیر به ادامه تحصیل بپردازند.

آموزش در Bahçeşehir Neslin

دبیرستان فرانسوی نوتردام د سیون فرانسه ، که بنیاد آموزشی آن در ساخت این مدرسه نقش مهمی داشت ، اولین دبیرستان دخترانه در بین مدراس فرانسوی در ترکیه می باشد. که به طور رسمی در سال ۱۸۵۶ در ترکیه افتتاح شد. این موسسه که آموزش و پرورش را در طول جنگ جهانی اول متوقف کرده بود ، ابتدا به عنوان دانشکده مهندسی و سپس به عنوان بیمارستان مورد استفاده قرار گرفت. مدرسه شروع به تدریس دوباره در سال ۱۹۱۹، با تاسیس جمهوری ترکیه کرد. ابتدا مجوزهای لازم را از آموزش و پرورش ترکیه اخذ کرد. با این ساختار جدید مدیران و معلمان ترک وارد کارکنان مدرسه شدند و همچنان در راستای اهداف و اصول آموزش ملی ترکیه به عنوان یک مؤسسه آموزش و پرورش نخبگان فعالیت کردند.

مدرسه خصوصی Bahçeşehir Neslin

وب سایت مدرسه فرانسوی Notre Dame De Sion

آموزش های مدرسه Notre Dame de Sion Istanbul

دبیرستان فرانسوی Notre Dame De Sion که افتخار آموزش و پرورش به سه دختر معنوی آتاتورک را دارد ، پس از تصمیم گیری برای ادامه ویژگی های سنتی خود در آموزش مختلط ، در سال تحصیلی ۱۹۹۶-۱۹۹۷ شروع به پذیرش دانش آموزان پسر کرد.
این مدرسه با جشن گرفتن ۱۶۳ سالگی خود در سال ۲۰۱۹ با این پیشرفت ، اصل ادغام آموزش معاصر را با ارزش ها و تجربیاتی که از گذشته خود به دست آورده است ، اتخاذ کرده است.

آن را با افزایش سرعت از ثروت و آموزش و پرورش رویکرد تاریخ ریشه نسل ویژه تغییر کودکستان صوتی تاسیس شد، مدارس ابتدایی و متوسطه، از تاریخ داده شده توسط دانشجویان فارغ التحصیل نخبه ترکیه شروع به فعالیت کردند.

مدرسه خصوصی Bahçeşehir Neslin دارای مهد کودک – دبستان – دبیرستان و بنیاد آموزش دبیرستان نوتردام و همچنین سیونز زبانهای خارجی می باشد.

مدارس فرانسوی در ترکیه : Sainte Pulchérie Alum

Sainte Pulchérie یک بنیاد آموزشی است که در سال ۲۰۰۰ با ابتکار فارغ التحصیلان Sainte Pulchérie تاسیس شده است. این سازمان به عنوان یک نهاد خصوصی مشمول قوانین و مقررات وزارت آموزش و پرورش فرانسه و ترکیه می باشد. این مدرسه توسط یک هیئت مدیره تعیین شده اداره می شود. Sainte Pulchérie Alumni که مدیر مدارس نسل جدید است ، عضو هیئت امنای بنیاد و همچنین مدیر دبیرستان فرانسوی Sainte Pulchérie می باشد.

آموزش در Sainte Pulchérie Alum

با ریشه های قدیمی که به بیش از ۱۷۰ سال می رسد، مدارس نسل جدید نسل هایی را پرورش می دهند که ارزش های معاصر کشور خود را جذب کرده اند. این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند که به طور مؤثر از زبان فرانسه در مکالمه های دانشگاهی و روزانه ، به همراه آموزش زبان ترکی استفاده کنند. سن پذیرش از ۴ سالگی شروع می شود. آموزش زبان انگلیسی نیز از الزامات آموزش در این مدرسه ، البته مدارس فرانسوی در ترکیه می باشد که به دانش آموزان کمک می کند تا در جامعه مدرن با زبان های خارجی آشنایی و تسلط پیدا کنند.

اهداف مدرسه Sainte Pulchérie Alum

مأموریت این مدرسه این است که در راه آموزش معاصر ، که با احتیاط و دقت فراوان از پتانسیل دانش آموزان در یک محیط آموزشی و یادگیری مناسب استفاده کنند. از فناوری به سرعت در حال توسعه دوران مدرن پیروی می کنند. در واقع “دانش آموزان یاد می گیرند که چگونه شاد زندگی کنند.
چشم انداز مدرسه این است؛ ایجاد جهانی که در آن انسانها و چشم اندازهای جهانی ، حساس به محیط و پدیده های اجتماعی باشند ، می توانند بخشی از این تغییر باشند و مردم شاد زندگی کنند. این مدرسه نیذ یکی از بهترین مدراس فرانسوی در ترکیه می باشد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پسوند ki در زبان ترکی استانبولی

پسوند ki در زبان ترکی استانبولی

پسوند ki در زبان ترکی استانبولی پسوند ki یا ضمیر ارتباطی برای کوتاهی کردن جملات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =