معرفی بهترین کافه بازی های رومیزی استانبول

معرفی بهترین کافه بازی های رومیزی استانبول

طرفداران بازی‌های رومیزی به هر جای دنیا که بروند، دوست دارند یک تجربه جدید با بازیکن‌های جدید را به دست بیاورند. مسلما استانبول همچون نیویورک، ژاپن یا بسیاری از شهرهای مهم دنیا در این رابطه، انتخاب‌های متنوعی پیش پایتان نمی‌گذارد، اما مکان‌هایی دارد که صد در صد می‌تواند یک تجربه عالی برایتان رقم می‌زند، با استانبول سرا همراه باشید تا با بهترین کافه ها و اماکنی که که می توانید بازی های رومیزی استانبول را تجربه کنید آشنا شوید.

چرا در استانبول به سراغ کافه بازی‌های رومیزی برویم؟
یه عنوان کسی که علاقه‌مند به این بازی‌هاست، تجربه‌‌ی بازی‌ها و جمع‌های جدید بسیار لذت‌بخش است. استانبول شهری بسیار بزرگ و پر بازدید است و علاوه بر جمعیتی که دارد، همیشه جمعیت زیادی از گردشگران را نیز به خود می‌بیند. به همین خاطر وقتی به سراغ محل‌های مختلف بازی می‌روید، علاوه بر خود بازیکن‌های ترک، بازیکن‌های زیادی از کشورهای مختلف می‌بینید که جذابیت انجام بازی را برایتان دو چندان می‌کند چون انگار در یک جشنواره بازی هستید.

بعضی از نکات مهم در این رابطه را به صورت لیست وار برایتان می‌گوییم:

  • کافه‌های بازی‌های رومیزی در استانبول خیلی بزرگ نیستند و تنها بعضی‌هایشان از تنوع بازی‌های چشم‌گیر برخوردارند.
  • اکثر این کافه‌ها به ازای در اختیار گرفتن بازی ازشما پولی اخذ نکرده و تنها هزینه‌ی سفارش غذا و نوشیدنی را از شما می‌گیرند.
  • تقریبا به هر کافه‌ای که بروید همه در حال بازی با شما انگلیسی صحبت می‌کنند. این موضوع هم شامل گردشگرانی می‌شود که برای بازی به این کافه‌ها مراجعه می‌کنند و هم ترک‌هایی که با شما به بازی مشغول خواهند شد. البته سطح انگلیسی همه به یک سان نیست، اما از پس بازی بر می‌آیند.
  • در بعضی از موارد بعضی میزها مخصوص گردشگران چیده می‌شود و تنها کسانی که انگلیسی صحبت می‌کنند به دور میز می‌نشینند.

گروه فیسبوکی Istanbul Board Game Enthusiasts
قبل از سفر با تور استانبول حتما از این گروه فیسبوکی دیدن کنید که مهم‌ترین پایگاه طرفداران بازی‌های رومیزی در استانبول به حساب می‌آید. این گروه به معرفی برنامه‌های مختلف، کافه‌ها و محل‌هایی اختصاص دارد که بازی‌های رومیزی ارائه می‌کنند.

چند محل عالی برای تجربه بازی‌های رومیزی در استانبول

Goblin Oyun kulübü
این محل در چندین دستگاه قوی که برای بازی‌های PC کار گذاشته شده‌اند، بازی‌های رومیزی بسیار متنوعی را نیز ارائه می‌کند. دلیل اصلی اینکه Goblin Oyun Klubu مهم‌ترین مرکز این دست بازی‌هاست این است که گروه Istanbul Board Game Enthusiasts هر هفته سه‌شنبه‌ها در این جا جمع می‌شوند و همه به صورت گروهی با هم مشغول به بازی خواهند شد. این روز و این محل بدون شک بهترین گزینه برای شماست که یک شب عالی در استانبول را همراه هواداران بازی‌های رومیزی بگذرانید. حتی اگر در این زمینه تازه‌کار هم باشید، همیشه یکی می‌تواند به زبان انگلیسی قواعد بازی را به شما یاد دهد. برای انجام بازی هم باید ۱۰ لیر بپردازید که این ۱۰ لیر در صورت سفارش نوشیدنی یا غذا از حساب شما کسر شده و بازی برایتان رایگان خواهد بود.

آدرس: Caferağa Mahallesi, Miralay Nazım Sk., 34710 Kadıköy

KafeNe Suadiye
این کافه دنج در کادیکوی نیز جایی عالی برای کسانی است که به صورت دو نفره و یا جمعی به سفر رفته‌اند و می‌خواهند از میان انبوهی از انواع بازی‌های رومیزی، عنوانی را برای چند ساعت بازی کنند. تنوع بازی‌ها در این کافه عالی است و از بازی‌های ساده و کلاسیک همچون تخته نرد و شطرنج تا مونوپولی و انواع بازی‌های پیچیده فتح پرچم را نیز شامل می‌شود.

آدرس: Suadiye Mahallesi, Mücahit Sk. 5-3, 34740 Kadıköy

Pegasus Oyuncak
این محل در بشیکتاش قرار گرفته و بخشی از قسمت اروپایی استانبول محسوب می‌شود. این محل جایی عالی برای طرفداران انواع بازی‌هاست. طبقه‌ی پایینی آن مختلف به بازی‌های رومیزی و بازی‌های کوچک و بزرگ در این ژانر است، در صورتی که طبقه بالا به بازی‌های آرکید، بازی‌های ویدیویی و چندین نوع بازی دیگر اختصاص دارد. اصل برنامه‌های Pegasus Oyuncak در روزهای پنج شنبه است که گردهمایی‌های بزرگ در آن صورت گرفته و بخشی از گروه Istanbul Board Game Enthusiasts نیز به این محل مراجعه می‌کنند. در این محل نیز شما باید ۱۵ لیر بپردازید که در آخر از صورتحساب شما کسر می‌شود.

آدرس: Türkali Mahallesi, Mısırlı Bahçe Sk. No:3, 34357 Beşiktaş

درباره‌ی عرفان

همچنین ببینید

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول

15 جاذبه گردشگری در منطقه بشیکتاش استانبول بشیکتاش(Beşiktaş) در سمت اروپایی استانبول واقع شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =