معرفی جذاب ترین فعالیت های زمستانی در استانبول

معرفی جذاب ترین فعالیت های زمستانی در استانبول

سفر به استانبول در زمستان تنها زمانی است که می ‌توانید با آرامش در خیابان ‌های استانبول و موزه ‌های تاریخی استانبول قدم بزنید زیرا با سرد شدن هوا دیگر خبری از توریست‌ های بی ‌شمار نیست، اگر چه ترجیح این است که ماه‌های گرم سال به شهرهای ساحلی ترکیه سفر کرد، اما قصه‌ی استانبول با هر جای دیگری در این کشور فرق می‌کند. در هر روز از سال که بخواهید به این شهر سفر کنید، می‌توانید از زیبایی‌های آن بهره ببرید، با استانبول سرا همراه شوید تا با کارهای جالب و هیجان انگیزی که در فصل زمستان در استانبول می توانید انجام دهید آشنا شوید.

معرفی تفریحات زمستانی استانبول

حمام سنتی ترکی در حمام کلیچ علی پاشا

بعد از یک صبح سرد، چه چیزی می‌تواند به اندازه یک حمام ترکی عالی در استانبول حال شما را جا بیاورد؟ مخصوصا اگر با ماساژ همراه شود و در محلی بسیار خوب صورت پذیرد. از جمله بهترین حمام‌های سنتی که می‌توانید در استانبول پیدا کنید، حمام کلیچ علی پاشا (Kılıç Ali Paşa Hamamı) است که در محله‌ی توپخانه قرار گرفته است و قدمت آن به سال‌های ۱۵۹۰ میلادی می‌رسد و طی چند سال اخیر نوسازی اساسی در آن صورت گرفته است. این حمام بسیار زیباست و بودن در آن حسی خاص را در شما زنده می‌کند. هزینه‌اش هم برای خدمات پایه از جمله حمام و ماساژ ۲۲۰ لیر است. از نکات این حمام می‌توان به این اشاره کرد که ساعت زنان و مردان جدا از هم است.

حمام کلیچ علی پاشا

حراج های زمستانی استانبول
فصل زمستان در استانبول حراجی های زمستانی برپا می شود که گردشگران زیادی را از نقاط مختلف دنیا به سمت این شهر می کشاند. سال نو میلادی سبب می شود که حراج های بزرگ برند و مارک های معروف در زمستان استانبول رخ دهد. استانبول سرا پیشنهاد می کند که اگر قصد خریدی دارید برنامه سفری خودتان را در ماه بهمن به استانبول تنظیم کنید و از تخفیف های بی نظیر مراکز خرید بزرگ این شهر لذت ببرید. خرید کردن نه تنها یکی از فعالیت های محبوب زمستانی در استانبول محسوب می شود بلکه در تمامی فصول سال جذاب است اما تفاوتش در این است که این فصل قیمت ها ارزان تر است.

مراکز خرید استانبول

مراکز خرید استانبول خود به تنهایی می‌توانند بخشی مهم از سفر شما با تور استانبول باشند. این مراکز تنوع بسیار مطلوبی در این شهر داشته و عموما دارای بخش‌های تفریحی و البته خوردنی‌های بسیار هستند. مرکز خرید ایستینه پارک استانبول یکی از این مراکز خرید است که با مجموعه‌ای بزرگ از انواع فروشگاه‌ها، ماهانه تعداد بسیار زیادی بازدیدکننده به خود می‌بیند.

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول

اما اگر قصد دارید که هم خرید کنید، هم از یک سینمای عالی لذت ببرید و خلاصه همه چیز برای یک روز عالی برایتان آماده باشد، بهتر است به مرکز خرید استانبول مال بروید. این مکان بسیار بزرگ دارای یک مجموعه سینمایی عالی، یک پارک بازی، چندین و چند رستوران، سالن تئاتر و … بوده و همچنین تعداد زیادی فروشگاه عالی از بهترین برندها را برایتان یک جا جمع نکرده است.

موزه‌هایی که باید ازآن‌ها بازدید کنید

اگر تابستان زمان بازدید از تنگه بسفر است، زمستان دیگر وقتش می‌رسد تا از موزه‌های جذاب استانبول این شهر بازدید به عمل آورید. خوشبختانه استانبول موزه‌ها و گالری‌های متنوعی دارد. برای مثال موزه‌ ساکیپ سابانجی (Sakip Sabanci) مکانی عالی برای بازدید از آثار کلاسیک است در صورتی که در موزه هنرهای مدرن استانبول می‌توانید آثار مدرن هنرمندان ترک و بین‌المللی را مشاهده کنید. موزه باستان شناسی استانبول ، موزه نظامی، موزه هوانوردی و موزه تاریخ اسلام نیز از جمله جاهایی هستند که بازدید از آن‌ها می‌تواند خاطره‌ای جذاب برایتان باشد.

موزه‌ ساکیپ سابانجی

آکواریوم استانبول

آکواریوم استانبول در سال ۲۰۱۱ و در مساحتی به اندازه ۶ هزار متر مربع افتتاح شد تا یکی از بزرگ‌ترین آکواریوم‌های دنیا باشد. بش از ۱۰ هزار موجود دریایی از جمله ماهیان بزرگی همچون کوسه‌های ببری در این آکواریوم زندگی می‌کنند که آن را به دنیایی بزرگ در زیر آب بدل کرده که بازدید از آن‌ها یک تجربه شگفت‌انگیز خواهد بود. این آکواریوم به بخش‌های مختلفی تقسیم شده که هر کدام اکوسیستم مناطق مختلف دنیا را دارند. ۱۶ دنیای مختلف از دریای سیاه تا اقیانوس آرام. بخش‌های آموزشی جالبی نیز در این آکواریوم در نظر گرفته شده که با پروژکشن‌های ۵ بعدی گونه‌های مختلف را برایتان شرح می‌دهند.

آکواریوم استانبول

رفتن به کافه های استانبول

کافه‌های استانبول تنها جایی برای خوردن قهوه یا چای نیستند، مکان‌های فرهنگی یا گاها تفریحی هستند که بودن در آن‌ها بسیار لذت بخش است. اگر بلد باشید، می‌توانید با مردم محلی تخته بازی کنید یا اگر به کافه‌های بزرگ بروید میزهای بیلیارد نیز برایتان فراهم است. اما اگر به صرف خوردن قهوه ترک، چای ترکی یا دسر به کافه می‌روید نیز، انتخاب‌های جذابی در شهر برایتان فراهم است. Cihangir Faik Pasha Cafe، Rainbow Cafe یا کافه‌ی فرهنگی و بسیار جذاب Evvela تنها نمونه‌ای از این کافه‌ها هستند.

کافه Evvela استانبول

نوشیدن ثعلب در هتل‌ های سنتی استانبول

یک نوشیدنی سنتی ترکی به نام ثعلب وجود دارد که دانه های نوع خاصی از گیاه ارکیده تهیه می شود و آن ترکیبی از شیر و دانه های پودر شده ی این گیاه می باشد. نوشیدنی ترکی ثعلب یکی محبوب ترین ها در فصل زمستان است که همراه با دارچین سرو می شود و طعم شیرین و دلچسبی در سرما دارد. توجه داشته باشید که نوشیدنی ثعلب یکی از فعالیت های زمستانی در استانبول است که می تواند سفر شما را جذاب و به یاد ماندنی کند.

ثعلب ترکیه

اسکی سواری در پیست اسکی کارتپه استانبول

در فاصله ی ۱۲۵ کیلومتری از شهر استانبول پیست اسکی کارتپه وجود دارد. برای کسانی که تازه اسکی یاد گرفته اند و یا اینکه در حال آموزش هستند این منطقه پیشنهاد می شود. گروه های دانشجویی در زمان تعطیلات کمپ های مختلفی را در این منطقه برگزار می کنند.

پیست اسکی کارتپه استانبول

در نهایت زمستان انتخاب‌های زیادی برای شما در استانبول وجود دارد که باید از قبل با یک برنامه ریزی درست به آن‌ها مراجعه کنید. در این فصل نیز هر کس با هر سلیقه‌ای، جایی برای لذت بردن در این شهر پیدا خواهد کرد.

 

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پارک ساحلی ببک استانبول

پارک ساحلی ببک استانبول | پارک تورکان سابانجی پارک ببک (Bebek Park) یکی از جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + پانزده =