پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

معرفی دانشگاه مرمره استانبول

دانشگاه مرمره یک دانشگاه عمومی در استانبول ترکیه است.

یکی از قدیمی ترین موسسات آموزشی ترکیه است.

 دانشگاه مرمره استانبول در سال 1883 در یک خانه در مرکز استانبول تاسیس شد.

وقتی اولین دانشجویان دوره های خود را در سال 1887 تکمیل کردند، آنها فقط 13 فارغ التحصیل بودند، اما امروزه ده ها هزار دانشجوی ثبت نام شده در دانشگاه حضور دارند.

تحصیل در دانشگاه مرمره استانبول

دوره های تحصیل در ترکیه در دانشگاه مرمره  به زبان های ترکیه، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی یا عربی تدریس می شوند و دانشگاه افتخار دارد که تنها موسسه عالی آموزشی چند زبانه در ترکیه می باشد.

این دانشگاه همچنین دارای مدارس حرفه ای، موسسات دانشگاهی و مدارس تحصیلات تکمیلی است که بیشتر آنها در پایتخت ترکیه واقع شده اند. ماموریت دانشگاه در جهت طراحی آینده است، دانشگاه مرمره همراه با برنامه استراتژیک در حال تلاش برای تعیین موقعیتی مناسب برای آینده است.

دوره های دانشگاه مرمره استانبول

دانشگاه مرمره شامل 14 پردیس دانشگاهی در دو طرف اروپایی و آسیایی استانبول است. پردیس هایAcibadem ، Anadoluhisarı ،Başibbüyük ،Göztepe ،Haydarpaşa ،Kartal Pendik و Bağlarbaşı در قسمت آسیایی قرار دارند. در قسمت اروپایی، پردیس های Bahçelievler ،Beyazıt ،Nişantaşı ،ultanahmet ،Tarabya و Şişli قرار گرفته اند و Şişli کوچکترین است و تنها یک ساختمان است.

دوره های دانشگاه مرمره استانبول

دانشگاه مرمره دارای مشخصات چشمگیر بین المللی است و چندین دانشکده با سایر دانشگاه های بین المللی در مسابقات مختلف رقابت می کنند. برنامه اراسموس به دانشگاه کمک کرده است تا ارتباطات بین المللی بیشتری برقرار کند و توافق نامه های همکاری با دانشگاه های سراسر اروپا در دست انجام است.

خوابگاه دانشگاه مرمره استانبول

بعضی از معروف ترین افراد از جمله رئیس جمهور ترکیه، رجب طیب اردوغان، بنیانگذار انجمن انرژی ترکیه و برخی هنرپیشه های معروف از شرایط تحصیل در ترکیه در دانشگاه مرمره استفاده کرده و فارغ التحصیل شده اند.

دانشگاه مرمره ترکیه در سال 2018 در رتبه 201 ازمیان 250 دانشگاه برتر آسیایی قرار گرفته است و رتبه جهانی آن، 801 از میان 1000 دانشگاه برتر دنیا است. تحصیل در این دانشگاه در رتبه متوسط وزارت علوم ایران قرار گرفته است.

خوابگاه Özmen Aktar برای دانشجویان مونث می باشد.

خدمات در دانشگاه مرمره استانبول

دپارتمان کتابخانه و اسناد و مدارک که با دانشگاه مرمره تاسیس شد، وظیفه “دسترسی به اطلاعات” را بر عهده دارد، که مهم ترین ماموریت در دنیای مدرن به سریع ترین و دقیق ترین شکل ممکن است.

امکانات ورزشی در دانشگاه مرمره استانبول

در دانشگاه مرمره سالن ورزشی چند منظوره بزرگ وجود دارد. در سالن ورزش که به بخش بهداشت، فرهنگ و ورزش دانشگاه متصل است ظرفیت صندلی برای 850 نفر با ظرفیت بالغ بر 2000 نفر در سالن بزرگ و همچنین سه سالن دیگر برای ژیمناستیک، بسکتبال و چند ورزش دیگر وجود دارد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاه های ترکیه ۲۰۲۴

اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاه های ترکیه ۲۰۲۴

بررسی کامل اعتبار مدرک تحصیلی دانشگاه های ترکیه ۲۰۲۴ به طور حتم برای افرادی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 3 =