مقابله با مشکلات کاری در ترکیه

مقابله با مشکلات کاری در ترکیه

دنیای کاری در ترکیه از بسیاری جهات به استانداردهای جهانی دست یافته است اما برای خارجیانی که در ترکیه آغاز به کار می کنند بالطبع برخی تفاوت های فرهنگی وجود خواهد داشت.استانبول سرا در این مقاله اشاره ای به برخی مشکلاتی که ممکن است در دنیای کاری ترکیه با آنها مواجه شوید می پردازد و راه حل های آنها را نیز بیان می کند. باید بگوییم مثال هایی که بیان خواهند شد نمونه هایی هستند که در سراسر جهان صادقند و تنها مختص کشور ترکیه نمی باشد.

ساعات کاری طولانی
طبق داده های سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، ترکیه در رده کشورهای با ساعات کاری زیاد قرار دارد. در حالی که در سطح جهان میانگین ساعات کاری سالانه ۱۷۶۵ ساعت می باشد، این میزان در ترکیه به ۱۸۵۵ ساعت می رسد.

مطابق قانون کار، حداکثر ساعات کاری هفتگی در ترکیه ۴۵ ساعت می باشد. اما می توان گفت بسیاری از شرکت ها وجود دارند که بیش از ۴۵ ساعت در هفته کار می کنند. البته که این مورد برای همه شرکت ها صدق نمی کند. با این حال ۵۰ ساعت کار در هفته در ترکیه وضعیت تعجب برانگیزی نیست. پیشنهاد ما این است که هنگام مصاحبه با محل کاری که قصد اشتغال در آن را دارید، این موضوع را به خوبی بررسی نمایید. در زمینه اضافه کار نیز باید قبل از شروع به کار، از محل کار مربوطه سوال کنید.

درخواست آنلاین مجوز کار در ترکیه

مشکل زبان
در ترکیه به آموزش زبان انگلیسی اهمیت زیادی داده می شود، اما با این حال ممکن است افراد زیادی به دلیل این که دارای تسلط کافی به این زبان نیستند نتوانند به طور روان آن را صحبت کنند.

از سوی دیگر چنانچه شما در یک شرکت بین المللی شروع به کار کنید، خواهید دید افراد به طور روان و مسلط انگلیسی صحبت می کنند. از این رو مشکل ارتباط، بسته به جا و پستی که در آن کار خواهید کرد، متغیر خواهد بود. توصیه ما به شما این است که از بدو زندگی در ترکیه در کلاس های آموزش پایه ترکی استانبولی شرکت کنید. چرا که حتی اگر با همکاران خود به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنید، در زندگی روزمره، خیابان، کافه، اتوبوس و … باید با انسان ها به زبان ترکی ارتباط برقرار نمایید. پیشنهاد می کنیم آموزش ترکی را آغاز کنید.

فردیت و حریم خصوصی

مردم ترک عموما سریع ارتباط دوستی برقرار کرده و در روابط دوستی صمیمی بودن، مبنا قرار می گیرد. برای مثال ممکن است همکاری از محل کارتان در مورد طرز فکر شما راجع به مسائل دینی، سیاسی و جنسی کنجکاو شود و در این زمینه بخواهد با شما صحبت کند. به همین صورت ممکن است در زمینه زندگی شخصیتان هم بخواهد با شما سخن بگوید. به عبارتی دیگر، حیطه های زندگی خصوصی و فردیت در ترکیه به اندازه کشورهای غربی توسعه نیافته اند. در چنین شرایطی شما دارای حق صحبت نکردن می باشید. هیچ کسی نمی تواند شما را با اصرار مجبور به صحبت در مورد زندگی شخصیتان کند. باید این نکته را هم تاکید کنیم که: چیزی به این عنوان که «در همه جای ترکیه وضعیت این چنین است و یا همه ترک ها این گونه هستند» وجود ندارد. این وضعیت می تواند بسته به محل کار، بخش، پست و شهری که در آن هستید فرق کند.

راهنمای مجوز کار برای مناطق آزاد ترکیه

مزاحمت و زورگویی
متاسفانه مزاحمت های جنسی و روانی در سطح جهان مشکل رایجی می باشد. اگر در محیط کار مورد آزار و اذیت جنسی و یا لفظی قرار گرفتید و یا از سوی همکاران و یا مدیرتان برایتان مزاحمت ایجاد شد، باید بدانید در قانون ترکیه برای مقابله با این وضعیت تدابیر لازم صورت گرفته شده است. برای مثال؛ قانون «حق فسخ فوری قرارداد با دلایل موجه»، برای کارمندی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته به رسمیت شناخته شده است.

تعارض شخصیت
به دلیل این که فردی با تابعیت خارجی در ترکیه می باشید احتمال اشتغال شما در یک شرکت بین المللی نسبتا بالا خواهد بود. در این نوع شرکت ها ممکن است افراد با شخصیت های مختلفی کار کنند. عدم سازگاری با برخی از این افراد هم طبیعی خواهد بود و این وضعیت در همه دنیا صدق می کند. به واسطه صحبت مستقیم با افرادی که با آن ها اختلاف نظر دارید می توانید مشکل خویش را حل کنید. باید بگوییم ترک ها در برابر خارجیان حس تبعیض و یا دشمنی ندارند لیکن توصیه می کنیم در صورت بروز مشکلات محتمل، رک و صریحانه با شخص مورد نظر صحبت کنید. علاوه بر این می توانید مشکلات خود را با دپارتمان منابع انسانی شرکتتان در میان بگذارید. کارشناسان، ترتیبات لازمه را در جهت منافع شرکت و شما انجام خواهند داد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

China Homelife Turkey 2024

نمایشگاه محصولات چین در استانبول

نمایشگاه محصولات چین در استانبول نمایشگاه محصولات چین در استانبول (China Homelife 2024) در روزهای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =