چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

نگاه متفاوت به شهر استانبول

نگاه متفاوت به شهر استانبول

این تصاویر که ذهن شما را خم می کند، در نگاه اول ممکن است فتوشاپ و کلک به نظر برسد، اما این تصاویر، تصاویری کاملا واقعی و 3D از مناظر شهری ترکیه است که توسط عکاس هنرمند ترکیه به نام آیدین بویوکتاش (Aydın Büyüktaş) گرفته شده است.

این عکس ها با نگاه به آینده به نظر می رسد که مستقیما از صحنه های تخیلی رمان کریستوفر نولان الهام گرفته شده است، اما در واقع الهام بوبوکتاش برای جمع آوری این عکس ها از یک منبع قدیمی تر و رمانتیک تر آمده است.

کار این هنرمند ترکیه پس از یک روایت طنز قرن نوزدهم به نام Flatland نامگذاری شد، ترکیبی عجیب از هندسه، فلسفه و فانتزی در یک جهان دو بعدی.

بویوکتاش تجربه ای با ابعاد و چشم انداز برای ارائه مناظر استانبول به شیوه ای که هنوز هم آشنا است، انجام داد که منعکس کننده پیام یک کتاب است که واقعیت درک شده تنها محدود به نگاه یک فرد است.

بویوکتاش در این پروژه می گوید: “ما در مناطقی زندگی می کنیم که اغلب اوقات توجه ما را جلب نمی کند، مکان هایی که خاطرات ما را حمل می کنند.” ” هدف این آثار این است که بیننده را به تنهایی با یک تجسس شگفت انگیز، منحصر به فرد و همچنین یک دیدگاه رمانتیک چند بعدی ترک کند.”

با استفاده از مزیت تکنولوژی هواپیماهای بدون سرنشین، بویوکتاش با دقت هر یک از مکان ها را در ارتفاع های مختلف حرکت می دهد و سپس دیجیتال تصاویر را با هم ترکیب می کند تا اثر منحنی نمایشی خود را ایجاد کند. قبل از آن، او از نرم افزار 3D برای تعیین صحنه استفاده می کند و یک رندر دقیق را برای تعیین بهترین امتیازات پیش روی قبل از راه اندازی هواپیمای بدون سرنشین ایجاد می کند.

این مجموعه شامل بسیاری از مکان های شاخص استانبول از جمله بازار بزرگ، یکی از قدیمی ترین بازارهای جهان، استادیوم مالتپه و مسجد جدید قرن هفدهم و همچنین مکان های به ظاهر ملال آور مانند بزرگترین ترمینال اتوبوس استانبول است.

Ooops.. Short-code related layout not found!

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

استانبول از قدیم تا امروز

ویدیو: استانبول از قدیم تا امروز

ویدیو: استانبول از قدیم تا امروز استانبول، یکی از زیباترین و قدیمی ترین شهرهای دنیا، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =