هفت دریاچه آبانت استانبول

هفت دریاچه آبانت، در یکی از خوش آب و هوا ترین منطقه استانبول قرار داشته.

که هر هفت تای آن دریاچه بزرگ(Buyukgol)،دریاچه عمیق(Deringol)، دریاچه سرد(Seringol)، دریاچه زیبا(Nazligol)، دریاچه باریک(Incegol)،دریاچه نی دار(Sazligol) ودریاچه کوچک(Kucukgol)، بر اثر زمین لرزه بوجود آمده اند.

مساحت این دریاچه ها 550هکتار است و دور تادور آن را پارک ملی به مساحت 2019 هکتار احاطه کرده است.

 در این منطقه انواع امکانات رفاهی مثل رستوران، خانه های ییلاقی برای اجاره،پس اگر اهل گشت و گذار در طبیعت هستید، این منطقه و خانه های ییلاقی اش را از دست ندهید.

 این ناحیه یکی از بهترین منطقه ها برای دوستداران کوهنوردی است و وزارت جنگلداری خانه های کوچک ییلاقی در آنجا بنا نهاده که میتوانید در آن اسکان کنید و از دیدن آهو ها و ماهی های قزل آلا لذت ببرید.

 

اسن تپه، معروف در هفت دریاچه آبانت استانبول ترکیه

 

یکی دیگر از شگفتی های این منطقه، اسن تپه در اسکی بازان بولو است. این تپه 1300 متر ارتفاع داشته و تفریحات خوب و هیجان انگیزی دارد که بی شک عاشق آن ها می شوید

مثل پیست اسکی در جنگل، اسکی روی چمن و برف و … در همهفصول حتی در فصل تابستان. برای گردش در این تپه لباس های گرم به همراه داشته باشید.

 

 

در اینکه هر هفت دریاچه این ییلاق فوق العاده بوده شکی نیست، اما یکی از زیباترین و معروف ترین آن بین هر هفت تا، دریاچه آبانت استانبول است. موقعیت این دریاچه خیلی بهتر از دیگر دریاچه های بوده و از بولو سی کیلومتر فاصله دارد.

این دریاچه در فصل تابستان با پوششی از نیلوفرهای آبی و درختان کاج بلند در اطراف خود، منظره ای فوق العاده برای توریست ها و گردشگران تور استانبول دارد.

 

 

بهترین زمانی که میتوانید از این طبیعت بکر و فوق العاده لذت برده و استفاده کنید، فصل پاییز است که تمام زیبایی خود را به رخ می کشد. همینطور هزینه ورودی آن بسته به نوع وسیله نقلیه و تعداد افراد دارد.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

پارک ساحلی ببک استانبول

پارک ساحلی ببک استانبول | پارک تورکان سابانجی پارک ببک (Bebek Park) یکی از جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 11 =