پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

همه چیز درباره دوچرخه سواری در استانبول

همه چیز درباره دوچرخه سواری در استانبول

اگر در سفر به استانبول به دنبال تفریحات هیجان‌انگیز بیشتری هستید، می توانید دوچرخه سواری را امتحان کنید. استانبول مسیرهای فوق العاده‌ای برای دوچرخه سواری دارد و البته مسیر های دوچرخه سواری در ترکیه به خوبی کشور های اروپایی نیست ولی با این حال مسیرهای ویژه‌ای برای دوچرخه سواری وجود دارد که در تور استانبول می توانید این مسیر ها را برای یک دوچرخه سواری آرامش بخش امتحان کنید. طبق مطالعات اخیر، دوچرخه سواری لذت بخش‌ترین وسیله رفت و آمد است. زیرا می‌توانید فارغ از شلوغی وسایل حمل و نقل عمومی و تهویه نامناسب، از گردش در مناظری زیبا بهره‌مند شوید و به سریع‌ترین شکل ممکن به مقصد برسید.

خرید دوچرخه در استانبول

از کجا می توان اقدام به خرید دوچرخه در استانبول کرد؟ باید گفت که تقریبا در تمام مناطق استانبول، فروشگاه‌های متعددی برای این کار وجود دارد. اما اگر می‌خواهید که یک خرید مقرون به صرفه در بهترین مراکز خرید استانبول داشته باشید، بهتر است که سری به فروشگاه Köprüaltı Bisikletçiler Çarşısı در منطقه فاتیح بزنید.

حتما در سفر به استانبول گذرتان به این بخش از شهر افتاده، زیرا بازار بزرگ استانبول درست در زیر پل جاده اصلی واقع شده است. این بازار، انواع مختلفی از دوچرخه و لوازم جانبی آنرا در قیمت‌های متفاوت و متناسب با بودجه شما داراست. البته ارزان‌ترین آنها از 350 لیر شروع می‌شود و تا هزاران لیر قابل افزایش است. بنابراین بهتر است که قبل از خرید برای دوچرخه سواری در استانبول، در مورد دوچرخه‌ای که مناسب شماست به اندازه کافی تحقیق کنید. توصیه می‌کنیم که هرگز دوچرخه را، به صورت آنلاین سفارش ندهید.

 خرید دوچرخه در استانبول

مسیرهای دوچرخه سواری در استانبول

اگر قصد استفاده از دوچرخه را برای گشت و گذار در مناظر زیبا دارید، می‌توانید از این مسیرهای مناسب و معروف دوچرخه سواری در استانبول برخوردار شوید:

ساحل بسفر در بخش اروپایی استانبول: دوچرخه سواری بین کاراکوی تا ساری یر استانبول، بسیار آسان و لذت‌بخش است. در واقع، بخش اعظمی از کناره‌های ساحل بسفر دارای مسیر پیاده‌روی و دوچرخه سواری است.

حدفاصل کادیکوی تا بوستانجی: جالب است بدانید که این مسیر، زیباترین مسیر دوچرخه سواری در بخش آسیایی استانبول است. البته خود این بخش‌ها نیز، دارای جاذبه های گردشگری فراوان هستند و مسیر دوچرخه سواری در این بین، به جذابیت آنها افزوده است.

شاخ طلایی: برای دوچرخه سواری در استانبول، کافی است روی دوچرخه خود بپرید و از روی پل گاتالا تا امینونو و ادیرنکاپی با تمام قوا برانید. در بین راه می‌توانید از کلیسای ارتدکس فنر و بالات و همچنین کلیساهای چورا و مهرماه سلطان درادیرنکاپی بازدید کنید.

شهر قدیم: مسیر دیگر دوچرخه سواری، در شهر قدیم استانبول است. می‌توانید از پل گاتالا تا سیرکجی سواری کنید و به منطقه سلطان احمد و پارک گلحانه بروید. همچنین اگر در منطقه فاتیح زندگی می‌کنید، به راحتی می‌توانید در گوشه و کنار خیابان‌های آن با دوچرخه تردد کنید.

بعلاوه، این امکان را دارید که دوچرخه خود را همراهتان به کشتی ببرید و به جزایر پرنس بروید. این مقصد خوش منظره، یکی از بهترین جاها برای دوچرخه سواری در استانبول است. سایر مناطق برای لذت بردن از سکوت در حین دوچرخه سواری، جنگل بلگراد و چاملیجا هستند.

پارکینگ

از آنجا که ساکنان استانبول با دوچرخه سواری در زندگی شهری خود میانه‌ای ندارند، مقوله پارکینگ می‌تواند یک معضل به شمار آید. شاید برای پیدا کردن یک فضای مناسب برای بستن دوچرخه خود، لازم باشد که مدتها در شهر بگردید. لازم است که یک زنجیر محکم همراه داشته باشید و دوچرخه‌تان را با آن به جایی ببندید.

دوچرخه سواری در استانبول

کانال دوچرخه سواری در استانبول

استانبول سرا به شما توصیه می‌کند کانال یوتیوب Serdar Yıldırım: Cyclistanbul را دنبال کنید. او رفت و آمد روزانه خود بر روی دوچرخه‌اش و آنچه تجربه می‌کند را پست می‌کند. اگرچه گاهی اوقات واقعاً نسبت به دوچرخه سواری در استانبول بدبین است، اما بررسی ویدیوهای وی بسیار مفید است. بدین ترتیب می توانید تصوری از نحوه رفت و آمد روزانه و دوچرخه سواری در استانبول داشته باشید، از اشتباهات او درس بگیرید و از خطرات مشابه اجتناب کنید.

گروه‌های دوچرخه سواری در استانبول

اگر می‌خواهید قبل از خرید دوچرخه، دوچرخه سواری در استانبول را امتحان کنید یا اگر می‌خواهید به تورهای هفتگی و ماهانه بپیوندید قطعاً عضو گروه‌های دوچرخه سواری در استانبول شوید! آنها دوچرخه را با هزینه‌ای مقرون به صرفه کرایه می‌دهند و نیز تورهای دوچرخه سواری را در مناطق تاریخی، مناظر و مکان ها و میدان‌های توریستی استانبول ترتیب می‌دهند. می‌توانید از فروشگاه آنها در سیرکسی شروع کنید. کلاه ایمنی، دوچرخه و سایر وسایل مورد نیاز خود را تهیه کرده و تور را با گروه آغاز کنید.

گروه‌های دوچرخه سواری در استانبول

نرم‌افزارهای دوچرخه سواری در استانبول

در اینجا چند برنامه کاربردی وجود دارد که یکی از آنها، برای دوچرخه سواری در استانبول بسیار مفید است و دو برنامه دیگر که به شما کمک می‌کند سلامت خود را از طریق دوچرخه سواری حفظ کنید.

یکی از مفیدترین برنامه‌های کاربردی در هنگام دوچرخه سواری در استانبول، اپلیکیشن Bisiklet Ulaşım Platformu یا BUP است. این برنامه، دارای نقشه آنلاین است که مغازه‌های تعمیر دوچرخه در ترکیه، واحدهای پارکینگ دوچرخه، مسیرهای دوچرخه سواری، مغازه‌ها و ایستگاه‌های کرایه دوچرخه، ورودی های خطرناک، قوانین اصلی حمل و نقل عمومی، محدودیت‌ها، هزینه دوچرخه در مترو، متروبوس، تراموا، قایق و غیره را ارائه می‌دهد. در حال حاضر، این برنامه بر روی Android اجرا می‌شود و به زودی در محصولات اپل نیز قابل اجرا خواهد بود.

اپلیکیشن دوچرخه در استانبول

در ضمن دو برنامه Cyclemeter و Strava نیز مواردی نظیر نمایش میزان کالری سوزانده شده در حین دوچرخه سواری و پیگیری سلامت شما و نیز ردیابی مسیرهای دوچرخه سواری را ممکن می‌کنند.

استانبول سرا در نهایت توصیه می‌کند که حتما نکات ایمنی را، برای دوچرخه سواری در استانبول مدنظر داشته باشید. همیشه در حین سواری، از کلاه ایمنی و دستکش استفاده کنید. از دوچرخه سواری در مناطق واقعاً تاریک خودداری کنید یا از چراغ‌های LED مناسب برای دوچرخه خود استفاده کنید. همه علائم راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و مطمئن باشید که در حین دوچرخه سواری، کاملا هشیار هستید. روزانه، لاستیک‌ها، ترمز و چراغ‌های دوچرخه را بازبینی کنید.

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 6 =