پارک باستان شناسی آبی استانبول

پارک باستان شناسی آبی استانبول

پارک باستان شناسی آبی استانبول  در حد فاصل بین مسجد “ایاصوفیه” و “مسجد سلطان احمد” قرار دارد، شما را به دیدن یک منظره‌ی زیبا از این دو مسجد دعوت می‌کند.
با استانبول سرا همراه باشید تا با پارک باستان شناسی آبی استانبول بیشتر آشنا شویم.

پارک باستان شناسی آبی استانبول در مرکز منطقه‌ “سلطان احمد” قرار دارد که شما قطعاً باید چندین بار به آنجا بروید و چندین مرکز تاریخی و دیدنی استانبول که در این منطقه قرار دارند دیدن کنید و لذت ببرید، که از بین آن‌ها می‌توان از مسجد آبی، مسجد آیاصوفیه، آب انبار باسیلیکا، کاخ توپکاپی، موزه ملی باستان شناسی، نام برد.

امکانات و بخش‌های پارک باستان شناسی آبی استانبول
همان‌طور که در قسمت قبل نیز گفته شد، آثار تاریخی و دیدنی مهم استانبول در منطقه‌ی سلطان احمد در اطراف پارک باستان شناسی آبی استانبول قرار دارند؛ در این قسمت به معرفی این آثار خواهیم پرداخت:

مسجد آیا صوفیه: این مسجد، که قبلاً کلیسای مسیحیان بوده، بزرگ‌ترین اثر باقی مانده از دوران امپراتوری رم است.

مسجد کبود: این مسجد شش مناره به دلیل به کار رفتن کاشی‌های آبی رنگ در ساختمان آن به مسجد کبود و یا آبی شهرت دارد و همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاخ توپکاپی: این کاخ اولین و بزرگ‌ترین قصر شاهزادگان و افراد سلطنتی عثمانی محسوب می‌شود و امروزه به یک موزه از وسایل و جواهرات امپراتوری عثمانی تبدیل شده است.

آب انبار باسیلیکا: این مخزن بسیار قدیمی و زیبا هم از زمان رومیان در این مکان ساخته شده و به‌عنوان مخزن اصلی آب شهر و انتقال آن به دیگر نقاط مورد استفاده قرار می‌گرفته و امروزه به موزه تبدیل شده است.

مانند تمام مراکز دیدنی و تاریخی کشور ترکیه و خیابان‌های زیبای شهر استانبول، در پارک باستان شناسی آبی استانبول تعدادی زیادی غرفه‌ی سیار وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها میان وعده‌های بسیار خوشمزه مانند ذرت کبابی، بلوط بوداده و نان سیمیت تهیه کنید.

پارک باستان شناسی آبی استانبول، یک پارک زیبا و مکان خوبی برای راه رفتن است. بازدید از این منطقه می‌تواند در تابستان بهتر باشد،؛ آن‌قدر زیباست که قطعاً دوباره به اینجا برمی‌گردید. شما می‌توانید ساعت‌ها روبروی آب نمای زیبا و بزرگ در مرکز پارک به شینید و از دیدن منظره‌ی غروب آفتاب در بین مسجد آیا صوفیه و مسجد آبی، و همچنین با یک پیاده روی آهسته و فقط با مشاهده کردن نمای زیبای مراکز تاریخی و دیدنی منطقه‌ی سلطان احمد که بسیار آرام و صلح آمیز است، لذت ببرید.

نحوه دسترسی به پارک باستان شناسی آبی استانبول
اگر علاقه‌مند به حضور در قسمت باستانی شهر هستید، اقامت در منطقه‌ی سلطان احمد در مجاورت پارک باستان شناسی آبی استانبول بسیار عالی خواهد بود؛ در این منطقه خط اتوبوس‌های مدرن و برقی شهر استانبول نیز وجود دارند.
اگر در منطقه‌ی دیگری از استانبول مانند تکسیم اقامت دارید با استفاده از اتوبوس کابلی میدان تکسیم می‌توانید به کاباتاش رفته و از آنجا با اتوبوس‌های برقی به ایستگاه “مسجد کبود-سلطان احمد” بروید.

نقشه و موقعیت جغرافیایی پارک باستان شناسی آبی استانبول

 

درباره‌ی زهرا پیغامی

همچنین ببینید

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول

10 ساختمان تاریخی ساخته شده به سبک غربی در استانبول با هزاران سال سابقه استانبول …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یک =