پارک ساحلی مال تپه استانبول

پارک ساحلی مال تپه استانبول

پارک ساحلی مال تپه یکی از پارک‌های بزرگ و ساحلی شهر استانبول است که در جوار دریا قرار دارد و از آن طرف در محله مال تپه که یک منطقه در قسمت جنوب شرقی استانبول و در قسمت آسیایی است قرار دارد.

پارک مال تپه استانبول وسعت چند هکتاری دارد و علاوه بر این که یک پارک ساحلی بسیار زیبا است، مکانی برای برگزاری انواع جشنواره‌ها و رویدادهای ترکیه و البته بازارهای خیریه است.

این پارک در گذشته یک بندر کوچک بوده که امروزه به مکانی برای تفریح و پیک نیک و همچنین مکانی برای برگزاری رویدادهای جشنواره‌ای شده است.

 پارک ساحلی مال تپه استانبول

امکانات و تفریحات پارک ساحلی مال تپه استانبول

از آنجا که پارک ساحلی مال تپه استانبول یک پارک ساحلی بسیار مجهز است و دارای چندین زمین بازی و مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری است، مکانی عالی برای گذراندن عصری عاشقانه همراه با دوستان و خانواده است و اگر تور استانبول را با فرزند کودک یا نوجوان خود می‌گذرانید، قطعاً در این پارک می‌توانید لحظات طلایی را تجربه کنید.

از تفریحات و امکاناتی که در پارک ساحلی مال تپه استانبول می‌توان از آن‌ها بهرهمند شد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

رستوران و کافی شاپ: در پارک ساحلی مال تپه استانبول چندین کافه و رستوران ساحلی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها انواع نوشیدنی و غذاهای ترکی را مزه کرده و از آنها لذت ببرید.

خرید: هر از گاهی در این پارک جشنواره‌های خیریه و مردمی برگذار می‌شود که اگر خوش شانس باشید و در این روزها به این پارک بروید می‌توانید خریدی ارزان و عالی داشته باشید.

جشنواره و رویداد: در روزهای مختلفی از سال در مکان مخصوص جشنواره در این پارک رویدادهای مختلفی برپا می‌شود که هزاران نفر را به سمت این پارک زیبا می‌کشاند.

دوچرخه سواری: در این پارک می‌توانید دوچرخه کرایه کرده و از دوچرخه سواری در لب دریا نهایت لذت را ببرید.

پیاده روی: پیاده روی یکی از بهترین تفریحات محسوب می‌شود که شما در این پارک می‌توانید در لب دریای زیبا پیاده روی کرده و از منظره حیرت انگیز آن که مشرف به دریای مرمره است و هر ۳ جزیره مشهور استانبول در آن پیداست، لذت ببرید.

پیک نیک: در سراسر پارک ساحلی مال تپه استانبول تعداد زیادی میز و صندلی و باربیکیو مخصوص پیک نیک وجود دارد و اگر اهل پیک نیک کردن در سفر هستید این مکان می‌تواند انتخابی عالی برای شما باشد.

اسکیت سواری: در این پارک اسکیت هم کرایه می‌دهند و می‌توانید با کرایه اسکیت از اسکیت سواری لذت ببرید.

زمین بازی: این پارک دارای زمین بازی مجهزی است که کودکان می‌توانند از ورزش و بازی در آن لذت ببرند.

مهم‌ترین دلیلی که گردشگران تور استانبول را به پارک ساحلی مال تپه می‌کشاند، منظره‌ی زیبای آن است که در آن می‌توان از منظره آفتاب در دریا و همچنین منظره ۳ جزیره زیبای استانبول دیدن کرد و لذت برد.

پارک ساحلی مال تپه استانبول

اگر تا پارک ساحلی مال تپه استانبول آمده‌اید و از آن بازدید کرده‌اید بد نیست که از مکان‌های دیدنی استانبول که در نزدیکی این مکان قرار دارد هم دیدن کنید و لذت ببرید.
از این مکان‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسجد مال تپه
  • شهر بازی مال تپه
  • موزه خوشنویسی استانبول

مرکز خرید مال تپه پارک استانبول

نحوه دسترسی به پارک ساحلی مال تپه استانبول
دسترسی به پارک ساحلی مال تپه استانبول از آنجا که این مکان در محله‌ای مشهور واقع شده است و در کنار و نزدیکی آن انواع وسایل نقلیه نظیر مترو و اتوبوس ایستگاه دارند، دسترسی به آن آسان و بدون دردسر است.

بهترین راه و ارزان‌ترین راه برای دسترسی به این مکان استفاده از مترو خط m4 و پیاده شدن در ایستگاه مال تپه است و بعد از آن باید حدود ۱۵ دقیقه به سمت دریا پیاده روی کنید. راهی دیگر هم وجود دارد که با تراموا می‌توانید از خط ساحلی به سمت شرق بیایید و بعد از پیاده شدن از ایستگاه Idealtpe به پارک ساحلی مال تپه دسترسی پیدا خواهید کرد.

البته می‌توانید از تاکسی هم استفاده کنید اما این روش به صرفه نمی‌باشد و امکان داد گرفتار ترافیک شدید استانبول شوید.

پارک ساحلی مال تپه استانبول

نقشه و موقعیت جغرافیایی پارک ساحلی مال تپه استانبول

درباره‌ی عرفان

همچنین ببینید

پارک ساحلی ببک استانبول

پارک ساحلی ببک استانبول | پارک تورکان سابانجی پارک ببک (Bebek Park) یکی از جذاب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 4 =