پارک مرکزی شیشهانه استانبول

پارک مرکزی شیشهانه استانبول

پارک مرکزی شیشهانه استانبول (Şışhane Park) که بین مرز جنوب غربی بی اوغلو، از نواحی قسمت اروپایی کلانشهر استانبول و Tarlabasi Road قرار گرفته است، به عنوان فضایی عمومی برای دعوت مردم به برقراری تبادل اجتماعی با یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارک مرکزی شیشهانه استانبول

زیبایی این پارک با چشم اندازهایی بی نظیر The Halic، دهکده‌ای زیبا و مشهور در ترکیه، برابری می‌کند و همین زیبایی شگفت انگیز باعث جذب افراد بسیاری در طول روز می‌شود. پارک مرکزی شیشهانه فضاهای عمومی زیادی را برای برگزاری رویدادهای فرهنگی، فضاهایی برای استراحت، سرگرمی، بازی و گذراندن اوقات فراغت دربر گرفته است.

پارک مرکزی شیشهانه استانبول

انبوه درختان کاشته شده در پارک شیشهانه سایه مورد نیاز بازدیدکنندگان را فراهم می‌آورد و زیبایی فضا را دوچندان کرده است. این فضای عمومی از تمام اطراف به سمت خیابان امتداد یافته است و متمایز با سایر پارک‌های ترکیه از سه ویژگی منحصر به فرد، یعنی امکان پیاده‌روی در سایه، وجود عرشه‌ها و اتاقک‌هایی در فضای باز، برخوردار است.

پارک مرکزی شیشهانه استانبول

خدمات حمل‌ونقل متنوع از شهر به پارک یا برعکس باعث پویایی بیشتر پارک شده‌ است؛ مردم از طریق این پارک به طور مستقیم به مترو دسترسی دارند، مسیرهای تعبیه شده برای پیاده‌روی بازدیدکنندگان را به سمت ایستگاه اتوبوس هدایت می‌کند و ظرفیت پارک بیش از هزار خودرو در اطراف فضای عمومی شیشهانه مردم را به سمت پارک دعوت می‌کند.

پارک مرکزی شیشهانه استانبول

چیزی که بیش از همه در فضای عمومی شیشهانه جلب توجه می‌کند، تفاوت ۱۲ متری ورودی شهری بالایی با قسمت زیرین پارک است. وجود بالکن‌هایی بسیار وسیع از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد پارک مرکزی استانبول است که یکی از این بالکن‌ها به سمت شلوغی‌ها و آلودگی‌های Tarlabasi Road امتداد یافته است؛ بالکن وسطی فضایی حفاظت شده برای استراحت مردم است و بالکن سوم نور و سیستم تهویه هوای طبیعی را به سمت پارکینگ بزرگ شیشهانه هدایت می‌کند.

پارک مرکزی شیشهانه استانبول

هدف معماران از احداث پارک مرکزی شیشهانه ایجاد یک دروازه برای ورود به مناطق مختلف بی اوغلو بود. این پارک علاوه براین که به عنوان مکانی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی مختلف در نظر گرفته می‌شود، به عنوان فضایی برای تجسم زندگی شهری گالاتا، از نواحی استانبول، مورد استفاده قرار گرفته می‌شود.

پارک مرکزی شیشهانه استانبول

نقشه و موقعیت جغرافیایی پارک مرکزی شیشهانه استانبول

درباره‌ی سارا علیزاده

همچنین ببینید

مکان های دیدنی میدان تکسیم استانبول

25 مکان دیدنی در میدان تکسیم استانبول

25 مکان دیدنی در میدان تکسیم استانبول تکسیم، یکی از معروف ترین و پر جنب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 1 =