پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

پاییز فصلی عالی برای سفر به استانبول

پاییز فصلی عالی برای سفر به استانبول

شهر استانبول یکی از پر طرفدارترین مقاصد گردشگری بین تمام کسانی است که قصد سفر به ترکیه را دارند. این شهر به دلیل مراکز خرید، جشنواره های متنوع و همینطور جاذبه های گردشگری که دارد سبب شده تا از جذابیت خاصی در بین عموم مردم و به خصوص ایرانیان برخوردار باشد. به غیر از موارد گفته شده آب و هوای این شهر هم یکی از دلایلی است که سفر به آن دلچسب تر می کند.با استانبول سرا همراه شوید تا با دلایل انتخاب فصل پاییز برای تور استانبول آشنا شوید.

سفر به استانبول در پاییز ارزان‌تر خواهد بود!

در فصل پاییز از قیمت تورهای مربوط به استانبول مبلغ زیادی کاسته می شود و همینطور شرایط جوی بسیار مناسبی نیز در شهر استانبول فراهم است. بنابراین بعد از فصل بهار پاییز بهترین زمان برای سفر به استانبول می باشد اما توجه داشته که تنها در نیمه اول سعی کنید به این شهر بروید زیرا در نیمه دوم پاییز با افزایش بارندگی ‌ها و کوتاه شدن طول روزها، گشت و گذار کمی سخت می شود.

فصل پاییز که بین ماه های سپتامبر تا نوامبر (اواسط شهریور تا اواسط آذر) است دمای هوا بین ۱۰ تا ۲۲ درجه سانتی گراد متغییر است و به غیر از شرایط هوایی مناسب هزینه ها هم بسیار مقرون به صرفه هستند و شما می توانید بهترین هتل های استانبول را رزرو کنید و مبلغی نصف زمان های شلوغ در استانبول را پرداخت کنید. در ماه‌های اکتبر و نوامبر(اواسط آبان تا اواسط آذر) معمولا بارش‌ های پائیزی متناوب دور از انتظار نخواهد بود. همچنین در این ماه ‌ها فستیوال‌ های فرهنگی – هنری مختلفی نیز برگزار می‌شود.

پاییز فصلی عالی برای سفر به استانبول

در پاییز برای سفر به استانبول راحت‌تر مرخصی بگیرید!

مرخصی گرفتن می‌تواند برای هرکسی دردسر باشد. مخصوصا اگر شغل حساسی داشته باشید و یا در یک دفتر شلوغ مشغول به کار باشید و سابقه کاری کمی داشته باشید. اگر همسرتان هم مشغول به‌کار باشد گرفتن دو مرخصی همزمان می‌تواند مشکل‌آفرین باشد. از طرفی دیگر شما در سال حداقل یک بار به یک تعطیلات لذت‌بخش برای سرحال شدن و جذب انرژی ادامه سال نیاز دارید. بهترین کاری که از دستتان برمی‌آید این است که زمانی که همه مرخصی می‌گیرند، شما نگیرید. درواقع در همین فصل تابستان شما می‌توانید خودتان را در غیاب دیگران به عنوان یک نیروی کار نمونه مطرح کنید و تعطیلاتتان را بگذارید برای وقتی‌که همه سرگرم کار هستند و نیاز ویژه‌ای به حضور شما نیست. حضور شما در فصل تابستان حتی ممکن است مدت مرخصی بعدی‌تان را افزایش بدهد.

از هوا لذت ببرید

هوای گرم تابستان برای اغلب مردم لذت‌بخش نیست. هرچند که کنار ساحل همه از این هوا لذت خواهند برد ولی این هوا حتی کمی دورتر از ساحل می‌تواند اذیت کننده باشد. هوا در پاییز به شما امکان گشت‌وگذار و کشف مناطق جدید را می‌دهد. از طرفی آفتاب به‌قدر کافی گرم هست که بتوانید از تفریحات ساحلی نیز بی‌نصیب نمانید. هوای عصر و شب‌های پاییز نیز به هیچ عنوان آن‌قدر سرد نیست که مجبور به پوشیدن لباس گرم آن‌چنانی باشید. در فصل پاییز تنها یک ژاکت یا پیراهن سبک برای شب در سفر به ترکیه کافی خواهد بود.

پاییز فصلی عالی برای سفر به استانبول
یک تعطیلات آرام و خلوت را تجربه کنید

اغلب افراد تعطیلات تابستانی را ترجیح می‌دهند. تا حدی که تعطیلات تابستانی صرفا مخصوص افرادی که فرزندی در مدرسه دارند نیست و به عنوان یک اصطلاح برای همه وجود دارد و حتی این سوال را از یکدیگر می‌پرسند که تعطیلات تابستان را به کجا می‌روی؟ از طرفی تعطیلات تابستانه بیشترین تصویری که در ذهن انسان تداعی می‌کند تفریحات ساحلی است. خوشبختانه ترکیه چیزی از این نظر کم ندارد و یکی از پرطرفدارترین مقاصد جهان برای همین منظور است. یک محاسبه ساده کافی است تا متوجه شوید که مناطق تفریحی ترکیه مخصوصا سواحل این کشور قرار است در فصل تابستان چقدر شلوغ باشند.

درواقع حتی اگر از شلوغی لذت ببرید هم امکان کلافه شدن در انتظارهای طولانی برای شما وجود دارد. ولی اگر شلوغی را دوست ندارید حتما به جای تابستان، پاییز را برای تعطیلات انتخاب کنید. صاحبان مشاغل توریستی اغلب این فصل را برای تعطیلات انتخاب می‌کنند پس خیالتان از بابت خوش گذشتن راحت باشد. آن‌ها بهتر از هر گردشگری بلدند کجا، کی و چگونه تفریح کنند.

خبر خوب دیگر این است که اگر فرزند ندارید و مجبور نیستید نگران عقب افتادن درس‌هایش باشید، پاییز بهترین فصل تفریح است. زیرا دیگر از سر و صدای جیغ و بازی کودکان خبری نیست و همه آن‌ها در مهدکودک و مدرسه مشغول‌اند.

پاییز فصلی عالی برای سفر به استانبول

در پاییز حتی آهنگ‌های بیس‌دار ساحلی به آهنگ‌های ملایم تبدیل می‌شوند و شما می‌توانید در آرامش کتاب بخوانید و تمامی تنش سال را از خود دور کنید!

هر کسی که حتی یک بار به تعطیلات ساحلی رفته باشد می‌داند که یکی از بدترین اتفاقات، پر بودن همیشگی صندلی‌های ساحلی است. درواقع مهم نیست که شما چقدر هزینه کرده باشید و در لوکس‌ترین هتل اقامت داشته باشید. صندلی‌ها ساعت 6 به بعد پر خواهند بود و شما مجبورید حتی در تعطیلاتتان سحرخیزی را رعایت کنید. این مشکل به هیچ عنوان در سفر به ترکیه در پاییز وجود نخواهد داشت. تمامی صندلی‌های ساحل متعلق به شماست و شما هر زمان که اراده کنید می‌توانید صندلی پیدا کنید و آفتاب بگیرید و از نوشیدنی و کتابتان لذت ببرید.

بدون رزرو به رستوران بروید

در تعطیلات تابستانی شهرهای توریستی نه فقط برای رفتن به بهترین رستوران‌ها که شما تقریبا برای غذا خوردن در هر رستورانی یا باید از پیش رزرو کرده باشید و یا باید ساعت‌ها منتظر باشید. این مورد حتی در هتلتان وجود خواهد داشت و شما باید در بوفه و یا رستوران در صف‌های درازی بایستید تا بتوانید در نهایت آنچه که می‌خواهید را به‌دست آورید. گاهی اوقات حتی نیم ساعت مانده به ساعت غذا این صف‌ها پر می‌شوند.

پاییز فصلی عالی برای سفر به استانبول

اما در پاییز اصلا خبری از این صف‌ها و رزروها برای شما نخواهد بود. حتی ممکن است شما در بهترین رستوران‌ها بدون صف و رزرو غذا بخورید و از تمامی امکانات هتل بدون هیچ نوبتی استفاده کنید.

در پاییز در سفر به استانبول راحت‌تر تاریخ گردی کنید

همانطور که می‌دانید استانبول پر است از آثار باستانی و غنیمت‌هایی که هرکسی باید حداقل یک بار در زندگی‌اش آن‌ها را مشاهده کند. فصل تابستان بدترین فصل ممکنه برای تماشای آثار باستانی رو باز استانبول است. گرما و رطوبت هوا صرفا هوایی است که در کنار ساحل خوشایند باشد و می‌تواند شما را در محله‌های قدیمی و موزه‌ها و شهرهای باستانی بسیار کلافه کند. از طرفی شلوغی مزید بر علت می‌شود تا نگذارد شما با خیال راحت همه‌چیز را ببینید و بگردید. صف بلیت هم دلیل دیگری است برای اینکه گشتن این اماکن در سفر به استانبول را به فصل پاییز واگذار کنید و تابستان را سر کار و زیر کولر بگذرانید.

پاییز فصلی عالی برای سفر به استانبول

پاییز حتی برای عکاسی هم بهتر است!
تا به حال دقت کرده‌اید که زیباترین عکس‌هایی که می‌بینید متعلق به فصل پاییز است؟ رنگ‌های این فصل به شکلی باورنکردنی جذاب‌اند و این امکان را به شما می‌دهند که هر منظره را در زیباترین حالتش خلق کنید. مخصوصا به دلیل کمتر بودن رطوبت نه نگرانی خراب شدن دوربینتان را خواهید داشت نه نگرانی رطوبت گرفتن لنز و خراب شدن عکس‌ها.

پاییز فصلی عالی برای سفر به استانبول

درباره‌ی عرفان

همچنین ببینید

راهنمای سفر انفرادی به استانبول

صفر تا صد راهنمای سفر انفرادی به استانبول

صفر تا صد راهنمای سفر انفرادی به استانبول استانبول به عنوان بزرگترین شهر ترکیه، صنعت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − نه =